הפרסום בכלכליסט
צילום: צילום מסך

סקר TGI: מעריב זינק - ואיך השפיעה פרשת NSO על כלכליסט?

הסטטוס קוו בין ישראל היום לידיעות אחרונות נשמר לטובת עיתונם של בני משפחת אדלסון, אך החשיפה של שני העיתונים נחלשה מול החציון השני של 2021. ומה קורה בגזרת העיתונים הכלכליים והשבועונים הדתיים? הנתונים המלאים כאן
אלכסנדר כץ |

בקרב בין שני העיתונים הגדולים בישראל, ידו של ישראל היום שוב ואף כרגיל על העליונה מול ידיעות אחרונות - כך עולה מנתוני סקר TGI המתפרסמים הבוקר. גם בסוף השבוע נשמר הסטטוס קוו בין שני העיתונים - לטובת העיתון ששינה את אופיו בחודשים האחרונים, מתמיכה אבסולוטית בבנימין נתניהו, לכיוונו של נפתלי בנט.

.

-סקר TGI: אחרי הדחת ברדוגו, גל"צ איבדה את הבכורה לכאן רשת ב'

.

סקר TGI מבוצע על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.634  מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998 והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

 

החשיפה לישראל היום עמדה בחצי הראשון של השנה על 28.3%, ירידה קלה ביחס לחצי השני של 2021 – עם 30.5%. בחציון המקביל אשתקד הנתון עמד על 31.5%. ירידות גם רשם ירידה בחשיפה של כ-10% בתוך ששה חודשים – מ-20% ל-22.5%. לפני שנה החשיפה עמדה על 25.4%. איפה הימים שהעיתון הוגדר על ידי רשות התחרות כמונופול – עם חשיפה הגבוהה מ-50%?

 

הסיפור של הסקר הנוכחי הוא הזינוק של מעריב - על שתי גרסאותיו: מעריב הבוקר זינק מ-4.3% בחצי השני של 2021 ל-5.5% בחצי הראשון של 2022. רק לפני שנה החשיפה עמדה על מחצית – 2.7%, ואילו מעריב השבוע זינק ל-3.7% מ-3% לפני חצי שנה. הארץ ירד קלות מ-5.1% ל-5% - ירידה לא משמעותית.

.

 ..

מעריב רושם הצלחה גם בגזרת סוף השבוע עם זינוק כמעט 30% מ-4.3% בששה החודשים האחרונים של השנה שעברה, ל-5.9% כעת, דומה לנתון לפני שנה – 6%.

גם כאן מאבדים ישראל היום וידיעות אחרונות חשיפה: העיתון של אדלסון יורד מ-31.3% ל-29.1%, וזה של נוני מוזס מ-28.9% ל-26.2%. בסוף השבוע רושם הארץ עליה נאה מ-5.5% ל-6.4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

את גזרת העיתונות הכלכלית ממשיך להוביל כרגיל כלכליסט – רבות בזכות פלטפורמת ההפצה של עיתון-האם ידיעות אחרונות. העיתון שעורר בחציון האחרון את הסערה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בתקשורת המקומית, עם התחקיר השנוי במחלוקת על "NSO בשירות משטרת ישראל", איבד חשיפה - מ-11.9% בחצי השני של 2021 ל-10.5% בחצי הראשון של השנה.

אחרי שהחשיפה שלו זינקה לפני חצי שנה מ-4.5% ל-6.1%, איבד כעת TheMarker כ-20% והתייצב על 5%. מגזין סוף השבוע שלו - מגזין TheMarker רשם אותו נתון שהיה לו לפני חצי שנה – 1.8%. גלובס ירד מ-4.3% ל-3.8% בחשיפה היומית, אך בגיליון סוף השבוע דווקא התחזק – מ-2.9% ל-3.6%.

.

. 

בקרב השבועונים הדתיים, העיתון בשבע ממשיך לשלוט עם 6.1% בחצי השנה האחרונה, ירידה קלה מ-6.5% לפני חצי שנה. לפני שנה עמד על שיא של 7.5% חשיפה. מנגד מקור ראשון יד קלות מ-3.7% ל-3.6%.

 

בתוך שנה איבד לאישה כ-25% בחשיפה אליו, מ-8.4% בחצי הראשון של 2021 (ו-7.6% בחצי השני של אותה שנה), ל-6.2% בששה החודשים הראשונים של השנה. מגזין נשים, שהיה דו-שבועון והפך לירחון, רשם חשיפה של 1.3%, ירידה קלה ביחס ל-1.6% ב-Q2 של 2021.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.