יעקב נדבורני מנכל FREETV
צילום: יחצ
פרסום ראשון

דרישה מ-FREETV: התחייבו בכתב להשקיע 21 מ' ש' בתוכן מקורי

אחרי שמנכ"ל שירות הסטרימינג יעקב נדבורני התחייב בוועדת הכלכלה להשקיע עשרות מיליונים, דורש מנכ"ל אקט איתמר אביטן לעגן זאת בהסכם חתום. FREETV: "דאגנו להעלות על כתב את ההתחייבות שלנו כלפי כלל קהילת היוצרים, וכבר חתמנו על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ונוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים"

אלכסנדר כץ | (1)

האם ההתחייבות של מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני במהלך ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת כי מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן מקורי, תסנדל אותו עכשיו להסכם חתום? במכתב שנשלח לנדבורני והגיע לידי "ביז מדיה", דורש מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אקט) איתמר אביטן "להביא את ההתחייבויות שנאמרו בעל פה לכדי הסכם מחייב בין מיזם FREETV לבין איגודי העובדים היוצרים והשחקנים".

.

* רוצים לקרוא עוד על טירוף הסטרימינג בישראל? לחצו כאן

.

ועל כמה תהיה ההתחייבות? מכיוון שנדבורני אמר בדיון כי FREETV ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן ישראלי מקורי, ה"הסכם שבו יהיה כתוב את ההתחייבות להשקעה של לפחות 21 מיליוני שקלים בשנה בהפקות מקומיות (עשרות מיליונים זה לפחות מעל 20 מיליון שקל) וסעדים למקרה שהמיזם יפעל בניגוד להסכם ובניגוד להתחייבויות שנאמרו בכנסת".

 

ועדת הכלכלה דנה השבוע בחוק התקשורת ובחיוב גופי סטרימינג המשדרים בישראל – ישראלים וזרים, להשקיע חלק מהכנסותיהם בתוכן מקורי. HOT ו-yes למשל מחויבות רגולטורית להשקעה של 8% מהכנסותיהן בכבלים ובלוויין. ואולם סלקום TV, פרטנר TV, וכמובן השירותים הזרים כמו נטפליקס ודיסני, וגם שירותי ה-OTT של HOT (אפליקציית NEXT-TV) ו-yes (yes פלוס) לא מחויבות בהשקעה בתוכן מקורי. גם המיזם החדש FREETV כמו שאר אחיו המשודרים על גבי האינטרנט, אינם מחויבים רגולטורית.

 

ואולם לאחרונה התחייב FREETV כי ישקיע 8% מהכנסותיו בתוכן מקורי, ובוועדת הכנסת אמר המנכ"ל נדבורני: "התחרות בעולם הטלוויזיה הרב ערוצית נמצאת בעצימות נמוכה מאוד, בשונה מעולם הסלולר.  FREETVתהיה קטליזטור תחרותי שיציע מוצר תוכן רב מאוד, שישקיע בתעשייה הישראלית, בהפקה מקומית, ביצירה ישראלית. אנחנו נשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה ביצירת ישראלית. בכל מקרה אנחנו נחיל על עצמנו מראש ובהתנדבות את כל החובות שיש על חברות הכבלים והלווין. התמחור שלנו יהיה עשרות שקלים, שיאפשרו לכל צרכן להצטרף ולצפות בתוכן איכותי".

 

מ-FREETV נמסר: "אנחנו שמחים שאקט בוחר להצטרף לאיגודי המפיקים ולתל"י וליוצרים. FREETV כבר הקדימה את ארגון אקט בהרבה ודאגה להעלות על כתב את ההתחייבות שלה כלפי כלל קהילת היוצרים. בנוסף חשוב לציין כי מעבר למילים, FREETV חתמה כבר על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ותוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים לפני שבכלל תראה שקל אחד של הכנסות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    8 09/06/2022 13:53
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג לציבור, למחיר זול, הם מוצאים דרכים מתחת לאדמה לייקר מוצרים למען כל מיני ״מקורבים״ ואינטרסנטים. כן כן, תוכל מקורי, לא מספיק 750 מליון שאנחנו מוציאים על ״כאן״, ולא מספיקים המיליארדים לתיאטרונים מכספי משלם המיסים, עכשיו גם זה. העיקר שזה יעלה לצרכן הסופי כסף. כי נוזל לנו כסף מהאזניים, נכון?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.