יעקב נדבורני מנכל FREETV
צילום: יחצ
פרסום ראשון

דרישה מ-FREETV: התחייבו בכתב להשקיע 21 מ' ש' בתוכן מקורי

אחרי שמנכ"ל שירות הסטרימינג יעקב נדבורני התחייב בוועדת הכלכלה להשקיע עשרות מיליונים, דורש מנכ"ל אקט איתמר אביטן לעגן זאת בהסכם חתום. FREETV: "דאגנו להעלות על כתב את ההתחייבות שלנו כלפי כלל קהילת היוצרים, וכבר חתמנו על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ונוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים"

אלכסנדר כץ | (1)

האם ההתחייבות של מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני במהלך ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת כי מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן מקורי, תסנדל אותו עכשיו להסכם חתום? במכתב שנשלח לנדבורני והגיע לידי "ביז מדיה", דורש מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אקט) איתמר אביטן "להביא את ההתחייבויות שנאמרו בעל פה לכדי הסכם מחייב בין מיזם FREETV לבין איגודי העובדים היוצרים והשחקנים".

.

* רוצים לקרוא עוד על טירוף הסטרימינג בישראל? לחצו כאן

.

ועל כמה תהיה ההתחייבות? מכיוון שנדבורני אמר בדיון כי FREETV ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן ישראלי מקורי, ה"הסכם שבו יהיה כתוב את ההתחייבות להשקעה של לפחות 21 מיליוני שקלים בשנה בהפקות מקומיות (עשרות מיליונים זה לפחות מעל 20 מיליון שקל) וסעדים למקרה שהמיזם יפעל בניגוד להסכם ובניגוד להתחייבויות שנאמרו בכנסת".

 

ועדת הכלכלה דנה השבוע בחוק התקשורת ובחיוב גופי סטרימינג המשדרים בישראל – ישראלים וזרים, להשקיע חלק מהכנסותיהם בתוכן מקורי. HOT ו-yes למשל מחויבות רגולטורית להשקעה של 8% מהכנסותיהן בכבלים ובלוויין. ואולם סלקום TV, פרטנר TV, וכמובן השירותים הזרים כמו נטפליקס ודיסני, וגם שירותי ה-OTT של HOT (אפליקציית NEXT-TV) ו-yes (yes פלוס) לא מחויבות בהשקעה בתוכן מקורי. גם המיזם החדש FREETV כמו שאר אחיו המשודרים על גבי האינטרנט, אינם מחויבים רגולטורית.

 

ואולם לאחרונה התחייב FREETV כי ישקיע 8% מהכנסותיו בתוכן מקורי, ובוועדת הכנסת אמר המנכ"ל נדבורני: "התחרות בעולם הטלוויזיה הרב ערוצית נמצאת בעצימות נמוכה מאוד, בשונה מעולם הסלולר.  FREETVתהיה קטליזטור תחרותי שיציע מוצר תוכן רב מאוד, שישקיע בתעשייה הישראלית, בהפקה מקומית, ביצירה ישראלית. אנחנו נשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה ביצירת ישראלית. בכל מקרה אנחנו נחיל על עצמנו מראש ובהתנדבות את כל החובות שיש על חברות הכבלים והלווין. התמחור שלנו יהיה עשרות שקלים, שיאפשרו לכל צרכן להצטרף ולצפות בתוכן איכותי".

 

מ-FREETV נמסר: "אנחנו שמחים שאקט בוחר להצטרף לאיגודי המפיקים ולתל"י וליוצרים. FREETV כבר הקדימה את ארגון אקט בהרבה ודאגה להעלות על כתב את ההתחייבות שלה כלפי כלל קהילת היוצרים. בנוסף חשוב לציין כי מעבר למילים, FREETV חתמה כבר על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ותוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים לפני שבכלל תראה שקל אחד של הכנסות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    8 09/06/2022 13:53
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג לציבור, למחיר זול, הם מוצאים דרכים מתחת לאדמה לייקר מוצרים למען כל מיני ״מקורבים״ ואינטרסנטים. כן כן, תוכל מקורי, לא מספיק 750 מליון שאנחנו מוציאים על ״כאן״, ולא מספיקים המיליארדים לתיאטרונים מכספי משלם המיסים, עכשיו גם זה. העיקר שזה יעלה לצרכן הסופי כסף. כי נוזל לנו כסף מהאזניים, נכון?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.