משחקי החורף 2022
צילום: לוגו

התגעגעתם לקרלינג? 500 שעות לייב ישודרו ממשחקי החורף

ערוץ הספורט, שרכש במיליוני יורו את משחקי הקיץ והחורף, ישדר את המתמודדים הישראלים וענפי ספורט נבחרים בבייג'ינג. הבעיה: שעות שידור בעייתיות וענפי ספורט לא מאד פופולריים על הישראלים
אלכסנדר כץ |

משחקי החורף האולימפיים יחלו מחר (יום ו')בבייג'ינג ויימשכו 16 ימים. המשחקים ישודרו בערוץ הספורט שכבר ב-2012 רכש את זכויות השידור של משחקי הקיץ והחורף מבעלת הזכויות יורוספורט, והטורניר הגדול הראשון ששידר בבלעדיות היה אולימפיאדת החורף של 2014.

 

ב-2017 רכש ערוץ הספורט שוב את זכויות השידור, לפי הערכות בסכום של כשישה מיליון יורו (לכל הטורנירים עד 2024 – שתי אולימפיאדות קיץ ושתי אולימפיאדות חורף), ותהיה זו הפעם השלישית שהערוץ ישדר את משחקי החורף, שכוללים ענפים שאינם מהענפי הספורט הפופולריים בישראל, מדינה שטופת שמש במזרח התיכון, עם לא יותר מדי הישגים בזירה הבינלאומית בכל הנוגע לספורט חורף.

בעיה 1: שעות שידור

 

בשל הפרשי השעות בין ישראל לבייג'ינג, ימי השידור יתחילו כבר ב-3:00 בבוקר שעון ישראל וימשכו עד 17:00, ובהמשך בסיכומים במהדורות חדשות הספורט. בסך הכל ישדר הערוץ על שלל אפיקיו, כ-500 שעות שידור חי, ובעיקר מענפי הספורט היותר מוכרים ופופולריים על הציבור הישראלי - החלקה אמנותית, סקי, מזחלות ואפילו קרלינג, וכאלה שבהם משתתפים נציגים ישראלים.

בעיה 2: עניין ציבורי מוגבל

 

הערוץ לא ישלח צוותי שידור לאולימפיאדה, ואת המשחקים ישדר מאולפניו בהרצליה. הסיבה נעוצה בעיקר בעניין הציבורי המוגבל יחסית במשחקי החורף מול האהדה ונתוני הצפייה הגבוהים למשחקי הקיץ.

המשלחת הישראלית כוללת שישה ספורטאים בשלושה ענפי ספורט. השישה הם: אלכסיי ביצ'נקו (החלקה אמנותית יחידים), יבגני קרסנופולסקי (החלקה אמנותית זוגות), ולדיסלב ביקנוב (החלקה מהירה במסלול קצר), היילי קופס (החלקה אמנותית זוגות), נועה סולוש וברנבש סולוש (סקי אלפיני). קרסנופולסקי סולוש יישאו את דגל ישראל בטקס הפתיחה מחר.

בעיה 3: אומיקרון

בנוסף, גופי שידור מעדיפים להימנע מלשלוח נציגים שלהם לסיקור אירועים המוניים, בשל התפרצות זן האומיקרון. כך למשל הודיעה רשת NBC המחזיקה בזכויות השידור האמריקאיות של משחקי החורף והקיץ, כי לא תשלח שלושה צוותי שידור, כולל מגישים בכירים, לסיקור המשחקים, בשל הקורונה.

 

כבר לפני שבועיים אמר סגן נשיא בכיר לתקשורת ב-NBC Sport, גרג יוז, לעיתון USA TODAY כי "הצוותים המשדרים במשחקים, כולל בהחלקה האמנותית, יעשו זאת מהמתקן שלנו בסטמפורד (קונטיקט, א"כ) בשל החשש מקורונה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.