משחקי החורף 2022
צילום: לוגו

התגעגעתם לקרלינג? 500 שעות לייב ישודרו ממשחקי החורף

ערוץ הספורט, שרכש במיליוני יורו את משחקי הקיץ והחורף, ישדר את המתמודדים הישראלים וענפי ספורט נבחרים בבייג'ינג. הבעיה: שעות שידור בעייתיות וענפי ספורט לא מאד פופולריים על הישראלים
אלכסנדר כץ |

משחקי החורף האולימפיים יחלו מחר (יום ו')בבייג'ינג ויימשכו 16 ימים. המשחקים ישודרו בערוץ הספורט שכבר ב-2012 רכש את זכויות השידור של משחקי הקיץ והחורף מבעלת הזכויות יורוספורט, והטורניר הגדול הראשון ששידר בבלעדיות היה אולימפיאדת החורף של 2014.

 

ב-2017 רכש ערוץ הספורט שוב את זכויות השידור, לפי הערכות בסכום של כשישה מיליון יורו (לכל הטורנירים עד 2024 – שתי אולימפיאדות קיץ ושתי אולימפיאדות חורף), ותהיה זו הפעם השלישית שהערוץ ישדר את משחקי החורף, שכוללים ענפים שאינם מהענפי הספורט הפופולריים בישראל, מדינה שטופת שמש במזרח התיכון, עם לא יותר מדי הישגים בזירה הבינלאומית בכל הנוגע לספורט חורף.

בעיה 1: שעות שידור

 

בשל הפרשי השעות בין ישראל לבייג'ינג, ימי השידור יתחילו כבר ב-3:00 בבוקר שעון ישראל וימשכו עד 17:00, ובהמשך בסיכומים במהדורות חדשות הספורט. בסך הכל ישדר הערוץ על שלל אפיקיו, כ-500 שעות שידור חי, ובעיקר מענפי הספורט היותר מוכרים ופופולריים על הציבור הישראלי - החלקה אמנותית, סקי, מזחלות ואפילו קרלינג, וכאלה שבהם משתתפים נציגים ישראלים.

בעיה 2: עניין ציבורי מוגבל

 

הערוץ לא ישלח צוותי שידור לאולימפיאדה, ואת המשחקים ישדר מאולפניו בהרצליה. הסיבה נעוצה בעיקר בעניין הציבורי המוגבל יחסית במשחקי החורף מול האהדה ונתוני הצפייה הגבוהים למשחקי הקיץ.

המשלחת הישראלית כוללת שישה ספורטאים בשלושה ענפי ספורט. השישה הם: אלכסיי ביצ'נקו (החלקה אמנותית יחידים), יבגני קרסנופולסקי (החלקה אמנותית זוגות), ולדיסלב ביקנוב (החלקה מהירה במסלול קצר), היילי קופס (החלקה אמנותית זוגות), נועה סולוש וברנבש סולוש (סקי אלפיני). קרסנופולסקי סולוש יישאו את דגל ישראל בטקס הפתיחה מחר.

בעיה 3: אומיקרון

בנוסף, גופי שידור מעדיפים להימנע מלשלוח נציגים שלהם לסיקור אירועים המוניים, בשל התפרצות זן האומיקרון. כך למשל הודיעה רשת NBC המחזיקה בזכויות השידור האמריקאיות של משחקי החורף והקיץ, כי לא תשלח שלושה צוותי שידור, כולל מגישים בכירים, לסיקור המשחקים, בשל הקורונה.

 

כבר לפני שבועיים אמר סגן נשיא בכיר לתקשורת ב-NBC Sport, גרג יוז, לעיתון USA TODAY כי "הצוותים המשדרים במשחקים, כולל בהחלקה האמנותית, יעשו זאת מהמתקן שלנו בסטמפורד (קונטיקט, א"כ) בשל החשש מקורונה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״