אורן ציבלין ואודי לבנון
צילום: צילום ציבלין גרופ

אודי לבון מונה למנכ"ל קבוצת הפרסום "ציבלין"

פרסום ראשון: אורן ציבלין יעזוב את כיסא המנכ"ל לאחר 22 שנה וימונה ליו"ר הקבוצה. לבון שיחליף אותו, הצטרף לפני 3 שנים ל"ציבלין" והקים את זרוע הסקטור הציבורי בקבוצה
אלכסנדר כץ |

אורן ציבלין, מייסד משרד הפרסום ציבלין ומי שישמש מאז הקמתו כמנכ"ל הקבוצה, עוזב את התפקיד - כך נודע ל"ביז מדיה". את מקומו כמנכ"ל "ציבלין גרופ" יתפוס אודי לבון. ציבלין ימונה ליו"ר הקבוצה.

ציבלין הוקם בשנת 2000 על ידי אורן ציבלין ותוך זמן קצר נחשב למשרד הפרסום הגדול בישראל לצעירים, למשפחה ולעולמות הפנאי. במהלך השנים התפתח המשרד והוביל לקוחות בתחומים נוספים. בין לקוחותיו הבולטים: וורנר בראדרס, יוניברסל, דרימוורקס, המצפה התת ימי, פיפלביז, שסטוביץ', רשת בתי קולנוע לב, סרטי נטפליקס, כפר השעשועים, עידן 2000, מנה חמה, האגודה למלחמה בסרטן, פוקימון-נינטנדו ופדקס.

ב-2018 הצטרף לחברה לבון, ששימש בעבר כמנהל התקשורת וההסברה בעיריית רמת גן ומנהל השיווק והפרסום של תנועת הצופים. לבון (42) הקים בציבלין את "ציבלין פאבליק" המתמחה בסקטור הציבורי. כיום פעילות זו מונה עשרות לקוחות, בהם משרד החדשות, המדע והטכנולוגיה, מטה ישראל דיגיטלית, עיריית ירושלים, החברה למתנ"סים, משרד הרווחה, משרד האוצר, מכללת אורנים וסוכנות החלל.

לאחר שלוש שנות פעילות בפאבליק, החליטו בעלי החברה, ציבלין ורז אלון, לקדם את לבון לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. הקבוצה סיימה את 2021 עם חמש חברות: בנוסך ל"פאבליק", יש את "ציבלין מוביז" המתמחה בסרטים ופנאי, "ציבלין טווינס" המתמחה בצעירים ובמשפחה, "ציבלין בוטיק" המתמחה בקמעונאות, הייטק ועסקים, ו"ציבלין הוצאה לאור" המוציאה לאור את "מעריב לנוער" ו"זבנג", "מסע אחר", "הורים וילדים" ועוד. בנוסף, הרחיבה את פעילותה בתחום הדיגיטל, סושיאל והפרפורמנס וכיום מנהלת תקציבים גדולים של לקוחותיה בתחום זה.

"ציבלין גרופ" מונה כ-40 עובדים ובקבוצה אומרים כי היא צפויה לשלש את היקף פעילותה בהתאם למכרזים והסכמים שנחתמו לאחרונה.

"תכלס, כמה אפשר לצמוח לבד", מתבדח ציבלין. "בשביל זה צריך מנכ"ל מוכשר שיודע את העבודה ויאפשר לי להשקיע יותר זמן בפיתוח מיזמים ופורמטים, שיניעו את פעילות הקבוצה בשנים הבאות".

לבון אמר: "כבר בפגישת ההיכרות במשרדי ציבלין ניכר היה שתפיסות העולם המקצועיות שלנו עשויות לייצר קרקע מפרה מאוד לצמיחת החברה, ואנחנו מוכיחים זאת כל חודש מחדש, גם בתקופה מאתגרת זו. אני שמח על האמון שאורן ורז נתנו בי ומתכוון להמשיך להציב לעצמי ולחברה יעדים גבוהים- ולכבוש אותם, כשלצידי צוות מוכשר ומקצועי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.