אודי לבון מונה למנכ"ל קבוצת הפרסום "ציבלין"
אורן ציבלין, מייסד משרד הפרסום ציבלין ומי שישמש מאז הקמתו כמנכ"ל הקבוצה, עוזב את התפקיד - כך נודע ל"ביז מדיה". את מקומו כמנכ"ל "ציבלין גרופ" יתפוס אודי לבון. ציבלין ימונה ליו"ר הקבוצה.
ציבלין הוקם בשנת 2000 על ידי אורן ציבלין ותוך זמן קצר נחשב למשרד הפרסום הגדול בישראל לצעירים, למשפחה ולעולמות הפנאי. במהלך השנים התפתח המשרד והוביל לקוחות בתחומים נוספים. בין לקוחותיו הבולטים: וורנר בראדרס, יוניברסל, דרימוורקס, המצפה התת ימי, פיפלביז, שסטוביץ', רשת בתי קולנוע לב, סרטי נטפליקס, כפר השעשועים, עידן 2000, מנה חמה, האגודה למלחמה בסרטן, פוקימון-נינטנדו ופדקס.
ב-2018 הצטרף לחברה לבון, ששימש בעבר כמנהל התקשורת וההסברה בעיריית רמת גן ומנהל השיווק והפרסום של תנועת הצופים. לבון (42) הקים בציבלין את "ציבלין פאבליק" המתמחה בסקטור הציבורי. כיום פעילות זו מונה עשרות לקוחות, בהם משרד החדשות, המדע והטכנולוגיה, מטה ישראל דיגיטלית, עיריית ירושלים, החברה למתנ"סים, משרד הרווחה, משרד האוצר, מכללת אורנים וסוכנות החלל.
לאחר שלוש שנות פעילות בפאבליק, החליטו בעלי החברה, ציבלין ורז אלון, לקדם את לבון לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. הקבוצה סיימה את 2021 עם חמש חברות: בנוסך ל"פאבליק", יש את "ציבלין מוביז" המתמחה בסרטים ופנאי, "ציבלין טווינס" המתמחה בצעירים ובמשפחה, "ציבלין בוטיק" המתמחה בקמעונאות, הייטק ועסקים, ו"ציבלין הוצאה לאור" המוציאה לאור את "מעריב לנוער" ו"זבנג", "מסע אחר", "הורים וילדים" ועוד. בנוסף, הרחיבה את פעילותה בתחום הדיגיטל, סושיאל והפרפורמנס וכיום מנהלת תקציבים גדולים של לקוחותיה בתחום זה.
"ציבלין גרופ" מונה כ-40 עובדים ובקבוצה אומרים כי היא צפויה לשלש את היקף פעילותה בהתאם למכרזים והסכמים שנחתמו לאחרונה.
"תכלס, כמה אפשר לצמוח לבד", מתבדח ציבלין. "בשביל זה צריך מנכ"ל מוכשר שיודע את העבודה ויאפשר לי להשקיע יותר זמן בפיתוח מיזמים ופורמטים, שיניעו את פעילות הקבוצה בשנים הבאות".
לבון אמר: "כבר בפגישת ההיכרות במשרדי ציבלין ניכר היה שתפיסות העולם המקצועיות שלנו עשויות לייצר קרקע מפרה מאוד לצמיחת החברה, ואנחנו מוכיחים זאת כל חודש מחדש, גם בתקופה מאתגרת זו. אני שמח על האמון שאורן ורז נתנו בי ומתכוון להמשיך להציב לעצמי ולחברה יעדים גבוהים- ולכבוש אותם, כשלצידי צוות מוכשר ומקצועי".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.