אביב גפן
צילום: בוצ'צ'ו

יגאל בשן, אביב גפן וסחרוף: חרשים לשעבר ערכו פלייליסט

שומעים טוב: השבוע מצוין ברחבי העולם שבוע המודעות הבינלאומי לשמיעה. עמותת 'מעגלי שמע' בשיתוף רדיו ECO99 יצרו פלייליסט מיוחד שערכו חרשים ששמיעתם חזרה בעקבות ניתוח שתל שבלול
אייס |

עמותת "מעגלי שמע", הפועלת במטרה לענות על צרכים מיוחדים של ילדים, בני נוער ובוגרים חרשים וכבדי שמיעה, החליטה לצאת בפרויקט מיוחד לקראת יום השמיעה הבינלאומי - המתקיים ב-3 למרץ, בשיתוף רדיו ECO99. במסגרת הפרוייקט, השירים ששודרו היו שירים שנבחרו על ידי אנשים חירשים שהינם מושתלי שתל שבלול.

כיום, חיים בישראל למעלה מ-700,000 חרשים וכבדי שמיעה ברמות שונות בכל טווחי הגילאים. בשנים האחרונות, בעקבות התפתחויות טכנולוגיות, מקבלים אנשים כבדי שמיעה וחירשים רבים את היכולת לשמוע לראשונה ונחשפים למוזיקה באופן חדש מזה שהכירו לפני.

במסגרת הפרויקט, שהתבסס על שת"פ בין עמותת מעגלי שמע ורדיו ECO99 , התבקשו חרשים וכבדי שמיעה ששמיעתם חזרה לבחור את השיר שהם הכי אוהבים. המושתלים המשתתפים בפרויקט הנערך מדי שנה ביוזמת משרד יחסי הציבור גיתם פורטר נובלי בחרו שירים רבים ומגוונים, ביניהם: אביב גפן, "שנינו שווים"; יגאל בשן, "יש לי ציפור קטנה בלב"; ברי סחרוף, "ככה זה" ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.