מטוס בשדה התעופה בן גוריון
צילום: גיא ברנע מתוך אתר פיקיויקי

קורבנות הקורונה: איך משפיע הווירוס על ענף התיירות?

לאור ההאטה המשמעותית בענף התיירות, עובדי רשות שדות התעופה חוששים מפיטורים: בישראייר כבר הודיעו כי יקצצו ב-5% מכוח האדם ובאיסתא מוציאים עובדים לחופשות ללא תשלום. ומה יעלה בגורל הקו החדש של אל על לטוקיו?
אייס |

אף שמשרד הבריאות הכריז כי בארץ יש רק נשאית אחת של קורונה הנמצאת בבידוד ומצבה הוגדר טוב, הווירוס גובה קורבנות רבים במשק הישראלי. מלבד חברות הביטוח אשר חדלו מלבטח ביטולי טיסות, המשבר פוגע בשחקנים בולטים בענף המקומי הנדרשים לבצע התאמות בכוח האדם ובשכר. אלה החברות שנפגעו עד כה:

עובדי רשות שדות התעופה: חוששים לאבד מקום העבודה

הבוקר (א') נערכה ישיבת חירום של ועד עובדי רשות שדות התעופה שעסקה במיגון עובדי שדות התעופה הבאים במגע עם אוכלוסיית תיירים מכל העולם, כמו גם בהשלכות הווירוס על המצב התעסוקתי של העובדים.

לאור ההאטה בהזמנת הטיסות וירידה כללית בתנועת הנוסעים מרחבי העולם, לא גויסו עובדים חדשים כנהוג בשלב זה בשנה. כמו כן, ככל שההאטה תימשך, חוששים קרוב ל-4,000 העובדים הנוכחיים ברשות כי תנאי העסקתם ישתנו; חלקם יאבדו את מקום עבודתם, חלקם יאלצו לעבור לחצי משרה או שיוציאו אותם לחופשה כפויה ללא תשלום. מתוקף זאת, בשלב זה לא יקודמו עובדים. 

האם אל על תשיק את הקו לטוקיו?

החל ממחר (ב') צפויה יפן להיכנס לרשימת המדינות אשר הנוסעים המגיעים מהן לישראל מחויבים להיכנס לבידוד של שבועיים, כך על פי הנחיות משרד הבריאות. 

מדובר בהיבט בעייתי נוסף עבור אל על אשר תכננה להשיק קו ישיר בין תל אביב לטוקיו ב-11 במרץ במעמד שגריר יפן בישראל. לאור החשיפה בימים האחרונים כי משלחת תיירים מדרום קוריאה שנחשפו לקורונה שהו בישראל משך שבועיים, נראה כי השקת הקו בעיתוי זה היא בלתי כלכלית.

בשבועות האחרונים דיווחה אל על על ירידה צפויה בהכנסות של כ-30 מיליון דולר בשל הווירוס, ולאור ההאטה בהזמנות הטיסות השיקה קמפיין לביטול טיסות חינם לשנה למזמינים טיסות עד סוף פברואר. כעת, נראה כי השקת הקו ליעד התיירותי הנחשק, זמן מועט לפני האירוע התיירותי הגדול של פריחת הדובדבן החל באביב, ולפני האולימפיאדה בקיץ – לוט בערפל. 

קיצוצים בישראייר והשקת תפריט בתשלום

על פי דיווח מוקדם יותר ב"גלובס", מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, שיגר היום מכתב לעובדי חברת התעופה המקומית כי לאור השפעות הווירוס, החברה תידרש לקיצוץ בכוח-האדם, לדחייה של פתיחת יעדים ולהוצאה של עובדים לחופשה של 7 ימים.

נגיף הקורונה הוביל למשבר חמור בחברה, אשר שני לו היה משבר ישראייר ב-2014 בתקופת מבצע "צוק איתן". עוד טען המנכ"ל כי הסיוע שהבטיח שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' לא יורגש לפני חודש מאי וכי "תוצאות הרבעון הראשון יהיו קשות. נרשום הפסד כבד שישפיע על רווחיות 2020 כולה. כל הפעולות שננקוט חייבות לתרום לשיפור התזרים ולא לבוא על חשבון פוטנציאל הצמיחה שיגיע אחריו", כתב במייל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנגד, ציין במייל כי הודות לקמפיין בו יצאה החברה המציע ביטול טיסה עד שבוע לפני ההמראה, צבר ההזמנות לשנה הקרובה עומד על 55 מיליון דולר לעומת 35 מיליון דולר בתאריך המקביל אשתקד.

בתוך כך, סירקיס הודיע על שורת צעדי התייעלות בחברה בעקבות המשבר, בהם קיצוץ של כוח אדם נוסף בשיעור של 5% (זאת לאחר קיצוץ של 15% ממצבת העובדים ב-2019), חיוב העובדים ביציאה ל-7 ימי חופשה עד סוף חודש אפריל, כניסה למו"מ עם ספקי שירותים ובתי מלון ביעדי ישראייר במטרה לסייע להורדת המחירים לצרכן הסופי, דחיית השקת יעדים חדשים לסקופיה, סלובניה, פלמה וארמניה במטרה להגדיל את טווחי הזמן לרישום המוקדם, ביצוע מבצעי שיווק המבוססים מחיר במטרה להגדיל את כמות הטסים בחודשים פברואר ומרץ והגדלת כמות הנרשמים לאפריל, השקת תפריט חדש של מכירת מזון בטיסה כמו גם הצעה לרכישת מסכות ומגבונים עתירי האלכוהול בכדי את הרווח הגולמי, ועוד.

ארקיע: מצטרפת למבצעי ביטול טיסות

חברת התעופה ארקיע הודיעה כי תאפשר למי שמזמינים טיסות עד לסוף מרץ (31.3)  לקבל החזר מלא על ביטול טיסה עד שבוע לפני ההמראה לכל אחד מ-39 יעדי החברה, עבור טיסות שימריאו עד ה- 25 למאי. מבצע זה יהיה תקף גם לחבילות ולטיולים מאורגנים של ארקיע האפי.

בכך מצטרפת החברה לאל על, ישראייר, השטיח המעופף, אופיר טורס ועוד, אשר הבטיחו החזר מלא או עד 80% על ביטולי טיסה למי שיזמין טיסות או חבילות בשבועות הקרובים.

איסתא: חופשות ללא תשלום וקיצוצים בשכר ההנהלה.

לאור ירידה חדה בביקוש לחופשות לחו"ל, במכתב שנשלח היום לעובדי איסתא מטעם המנכ"ל, אסף גורן, עודכנו העובדים כי חלק מאנשי המכירות יצאו לחופשה ללא תשלום, ואלו שיישארו יתבקשו לצאת החודש ל-4 ימי חופשה. באופן דומה כך יהיה הנוהל גם לגבי עובדי מטה איסתא ישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״