בוט מרקטינג - אוטומציית הלידים עליה תמיד חלמנו
כאנשי שיווק אנו מחויבים להימצא תמידית בחזית השינויים. גם כדי לתת ללקוחותינו את הטוב ביותר, וגם כדי לעדכן ולחדש את הידע המקצועי שלנו. שיווק באמצעות בוטים הוא השלב הבא בדיגיטל.
עד לפני כמה שנים בודדות, המונח "בוט" (קיצור של "רובוט") היה גורם לנו לדמיין מכונה שזוחלת באינטרנט למטרות סריקה, אחזור מידע ועוד. ואכן מחקרים מראים שמעל 60% מהטראפיק באינטרנט כלל אינו אנושי, אלא מגיע מבוטים.
רק מרגע שלמדנו להפוך את הבוטים גם לחלק משמעותי מתהליכי שיווק, התחיל טרנד חדש בדיגיטל. אגב, המילה "רובוט" באנגלית היא תוצר של "רבוט" ברוסית - קיצור של "רבוטה", שמשמעה "עבודה".
בראשית ברא בוט
למרות שחלפו שנים רבות מאז המצאת האייסיקיו, החל משנת 2014 שוב התחלנו להשתמש במסרים מיידיים בכמויות גדולות (הרבה יותר מאשר ברשתות החברתיות עצמן). אפליקציות כגון וואצאפ, פייסבוק מסנג'ר, סנפצ'ט ואחרות, תופסות כיום נפח משמעותי מהפעילות של מיליארדי בני אדם בדיגיטל.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צ'טבוטים הם צורה מתוחכמת ומתקדמת יותר של אפליקציות המסרים המיידיים. ההתעניינות בצ'ט בוטים תמיד הייתה קיימת בצורה כזו או אחרת, לפחות ב-15 השנים האחרונות כפי שניתן לראות ממגמות החיפוש בגוגל טרנדס. אבל רק החל משנת 2016 חלה קפיצה משמעותית ברמת ההתעניינות - ובעקבותיה גם באפשרויות החדשות הנגזרות מהתחום.
ככל הנראה, הבוטים הראשונים ששימשו כחלק ממשפך השיווק היו הנציגים הווירטואליים באתרי אינטרנט. זוכרים אותם? פופ-אפים שהופיעו בתחתית המסך או בשוליו, עם תמונה של נציג/ת שירות חייכן/ית, המזמין/ה אתכם ליצור קשר ולהתעניין.
זה אולי נשמע הזוי, אבל גם הבוטים המאוד ראשוניים האלה הגדילו את כמות הלידים באתר. מה הפלא? סוכן מכירות אוטומטי שפועל עבור העסק 24 שעות ביממה, עם תסריטי שיחה מוכנים מראש, ואדיבות מספקת כדי לקבל לפחות מייל או טלפון של הלקוח המתעניין. חוץ מזה, בזמנו זה היה חדשני - ובני אדם מתלהבים מכל מה שחדש.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
פריצת הדרך
השינוי המשמעותי ביותר בתעשיית הצ'טבוטים התרחש בעיקר הודות לפייסבוק. מיום השקתו של פייסבוק מסנג'ר, על שלל אפשרויות האוטומציה הכלולות בו, נפרץ הסכר. כיום יש עשרות אלפי מפתחים שבונים בוטים מבוססי פייסבוק מסנג'ר, לצד חברות שכולן קודש לבוטים בלבד - Chat Fuel, Many Chat ומובייל מאנקי, אם למנות את הבולטות ביותר.
היישומים של בוטים בעולם השיווק נמצאים כיום רק בתחילת הדרך, אבל כמה מהבולטים ביותר הם איסוף לידים אוטומטי עם תסריטי שיחה מוכנים מראש, חלופה לדפי נחיתה חיצוניים, שימוש בבינה מלאכותית כחלק מהמענה למשתמש, שירות לקוחות בדפי פייסבוק ארגוניים והיד עוד נטויה.
בנוסף אפשר להטמיע צ'ט / מסנג'ר חינם בכל אתר, ולקבל אפשרות לקשר מיידי עם מבקרי האתר. מטמיעים קוד פשוט (לדוגמה כאן), והאתר שלכם יציג פופ-אפ קטן עם אייקון של מסנג'ר, וואצאפ או כל אמצעי אחר ליצירת קשר. כמו כן קיימים גם תוספי וורדפרס שמאפשרים בדיוק את אותו דבר.
בניגוד לנציגי השירות הווירטואליים שהוזכרו כאן בהתחלה, צ'טבוטים מאפשרים תחכום גדול יותר כגון שימוש ב-AI. כך תקבלו מכונת שיווק משומנת שתאפשר לכם לאסוף לידים, ואף לרשום מנויים להודעות מיידיות - בלחיצת כפתור פשוטה (בלי להטריח את המשתמשים במילוי פרטים, דבר שמוריד את אחוזי ההרשמה).
תעשיית הצ'טבוטים חזויה להגיע לשווי של 1.25 מיליארד דולר עד שנת 2025. כדאי מאוד לקפוץ על העגלה הזו, שנכון להיום רובה חינמית ולא דורשת השקעה גדולה מדי, אך מביאה תוצאות מיידיות.
איך מכפילים את המכירות באמצעות צ'טבוט ורשימת תפוצה בפייסבוק מסנג'ר? בכנס Next Case 2019 תוכלו לשמוע הרצאה בת 20 דקות, שתלמד אתכם יותר על שיווק חכם באמצעות בוטים.
כנס נקסט קייס מציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים מהשטח, ומיועד למנהלי דיגיטל, מנהלי שיווק, מנכ"לים, בעלי עסקים וכל מי שיש לו נגיעה לעולם השיווק המודרני.
הכנס מאורגן זו השנה השישית על ידי אנגורה מדיה, בעלת בלוג השיווק Askpavel. לפרטים והרשמה >>>
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
