אוטומציה שיווקית מחשבים אינטרנט מידע
צילום: Istock

בוט מרקטינג - אוטומציית הלידים עליה תמיד חלמנו

נקסט קייס |

כאנשי שיווק אנו מחויבים להימצא תמידית בחזית השינויים. גם כדי לתת ללקוחותינו את הטוב ביותר, וגם כדי לעדכן ולחדש את הידע המקצועי שלנו. שיווק באמצעות בוטים הוא השלב הבא בדיגיטל.

 

עד לפני כמה שנים בודדות, המונח "בוט" (קיצור של "רובוט") היה גורם לנו לדמיין מכונה שזוחלת באינטרנט למטרות סריקה, אחזור מידע ועוד. ואכן מחקרים מראים שמעל 60% מהטראפיק באינטרנט כלל אינו אנושי, אלא מגיע מבוטים.

 

רק מרגע שלמדנו להפוך את הבוטים גם לחלק משמעותי מתהליכי שיווק, התחיל טרנד חדש בדיגיטל. אגב, המילה "רובוט" באנגלית היא תוצר של "רבוט" ברוסית - קיצור של "רבוטה", שמשמעה "עבודה".

 

בראשית ברא בוט

למרות שחלפו שנים רבות מאז המצאת האייסיקיו, החל משנת 2014 שוב התחלנו להשתמש במסרים מיידיים בכמויות גדולות (הרבה יותר מאשר ברשתות החברתיות עצמן). אפליקציות כגון וואצאפ, פייסבוק מסנג'ר, סנפצ'ט ואחרות, תופסות כיום נפח משמעותי מהפעילות של מיליארדי בני אדם בדיגיטל.

 

צ'טבוטים הם צורה מתוחכמת ומתקדמת יותר של אפליקציות המסרים המיידיים. ההתעניינות בצ'ט בוטים תמיד הייתה קיימת בצורה כזו או אחרת, לפחות ב-15 השנים האחרונות כפי שניתן לראות ממגמות החיפוש בגוגל טרנדס. אבל רק החל משנת 2016 חלה קפיצה משמעותית ברמת ההתעניינות - ובעקבותיה גם באפשרויות החדשות הנגזרות מהתחום.

ככל הנראה, הבוטים הראשונים ששימשו כחלק ממשפך השיווק היו הנציגים הווירטואליים באתרי אינטרנט. זוכרים אותם? פופ-אפים שהופיעו בתחתית המסך או בשוליו, עם תמונה של נציג/ת שירות חייכן/ית, המזמין/ה אתכם ליצור קשר ולהתעניין.

 

זה אולי נשמע הזוי, אבל גם הבוטים המאוד ראשוניים האלה הגדילו את כמות הלידים באתר. מה הפלא? סוכן מכירות אוטומטי שפועל עבור העסק 24 שעות ביממה, עם תסריטי שיחה מוכנים מראש, ואדיבות מספקת כדי לקבל לפחות מייל או טלפון של הלקוח המתעניין. חוץ מזה, בזמנו זה היה חדשני - ובני אדם מתלהבים מכל מה שחדש.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

פריצת הדרך

השינוי המשמעותי ביותר בתעשיית הצ'טבוטים התרחש בעיקר הודות לפייסבוק. מיום השקתו של פייסבוק מסנג'ר, על שלל אפשרויות האוטומציה הכלולות בו, נפרץ הסכר. כיום יש עשרות אלפי מפתחים שבונים בוטים מבוססי פייסבוק מסנג'ר, לצד חברות שכולן קודש לבוטים בלבד - Chat Fuel, Many Chat ומובייל מאנקי, אם למנות את הבולטות ביותר.

 

היישומים של בוטים בעולם השיווק נמצאים כיום רק בתחילת הדרך, אבל כמה מהבולטים ביותר הם איסוף לידים אוטומטי עם תסריטי שיחה מוכנים מראש, חלופה לדפי נחיתה חיצוניים, שימוש בבינה מלאכותית כחלק מהמענה למשתמש, שירות לקוחות בדפי פייסבוק ארגוניים והיד עוד נטויה.

 

בנוסף אפשר להטמיע צ'ט / מסנג'ר חינם בכל אתר, ולקבל אפשרות לקשר מיידי עם מבקרי האתר. מטמיעים קוד פשוט (לדוגמה כאן), והאתר שלכם יציג פופ-אפ קטן עם אייקון של מסנג'ר, וואצאפ או כל אמצעי אחר ליצירת קשר. כמו כן קיימים גם תוספי וורדפרס שמאפשרים בדיוק את אותו דבר.

 

בניגוד לנציגי השירות הווירטואליים שהוזכרו כאן בהתחלה, צ'טבוטים מאפשרים תחכום גדול יותר כגון שימוש ב-AI. כך תקבלו מכונת שיווק משומנת שתאפשר לכם לאסוף לידים, ואף לרשום מנויים להודעות מיידיות - בלחיצת כפתור פשוטה (בלי להטריח את המשתמשים במילוי פרטים, דבר שמוריד את אחוזי ההרשמה).

 

תעשיית הצ'טבוטים חזויה להגיע לשווי של 1.25 מיליארד דולר עד שנת 2025. כדאי מאוד לקפוץ על העגלה הזו, שנכון להיום רובה חינמית ולא דורשת השקעה גדולה מדי, אך מביאה תוצאות מיידיות.

 

איך מכפילים את המכירות באמצעות צ'טבוט ורשימת תפוצה בפייסבוק מסנג'ר? בכנס Next Case 2019 תוכלו לשמוע הרצאה בת 20 דקות, שתלמד אתכם יותר על שיווק חכם באמצעות בוטים.

 

כנס נקסט קייס מציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים מהשטח, ומיועד למנהלי דיגיטל, מנהלי שיווק, מנכ"לים, בעלי עסקים וכל מי שיש לו נגיעה לעולם השיווק המודרני.

 

הכנס מאורגן זו השנה השישית על ידי אנגורה מדיה, בעלת בלוג השיווק Askpavel. לפרטים והרשמה >>>

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.