אמזון
צילום: iStock
פרסום ראשון

הערכות בשוק: מקאן תל אביב ילווה את השקת אמזון בישראל

משרד הפרסום הציג בשנה החולפת מצגת אסטרטגית בפני אמזון באמצעות זרוע הטכנולוגיה שלו מקאן טק. בעבר המשרד ניהל שיחות עם אמזון על שירותי אמזון פריים
משה בנימין |

גוברות ההערכות בשוק הפרסום הישראלי לפיהן משרד הפרסום מקאן תל אביב הוא זה שילווה תקשורתית את השקת שירותי המסחר האלקטרוני של אמזון בישראל - כך על פי בדיקת אייס. 

כניסתה הצפויה של אמזון לישראל והשקת הפעילות המקומית באמצעות מוכרים ישראליים ושירותי אחסון ושילוח לוגיסטיים של ענקית הסחר האמריקאית צפויה להיות מלווה בקמפיין פרסומי שיעלה בחודש אוגוסט הקרוב. ההנחה בתעשיית הפרסום הישראלית על כך שמקאן תל אביב יהיה המשרד שיטפל בקמפיין מבוססת על העובדה שבשנתיים האחרונות החברה מנהלת מעין דיאלוג עם מקאן שהחל לפני כשנתיים בנוגע לשירותי התוכן אמזון פריים וידאו שבסופו של דבר לא הבשילו לכדי משהו ממשי. 

ממידע נוסף שהגיע לידי אייס עולה כי בשנה החולפת הציגו במקאן תל אביב בפני נציגי אמזון מצגת על המשרד שכללה גם כניסה לנושאים אסטרטגיים הנוגעים לחברה בישראל. על פי המידע שבידי אייס, מצגת זו הוצגה על ידי נציגי מקאן טק, זרוע פרסום שהוקמה על ידי קבוצת מקאן על מנת לתת מענה ללקוחות בסקטור הטכנולוגי. החברה נותנת שירותים ללקוחות גלובליים כמו אמדוקס, נייס, פלייטיקה ועוד. בשנים האחרונות ניהל את החברה שי אלמגור ולאחרונה הצטרפה אליו לניהול משותף, מי ששימשה כסמנכ"לית האסטרטגיה של מקאן תל אביב - אתי עבדי.

על דרך השלילה ניתן להוסיף שמבין המשרדים הגדולים בישראל, גיתם BBDO ואדלר חומסקי מחוץ לתמונת אמזון מכיוון שהם מטפלים בתקציב הפרסום של שופרסל שבעצמה מכוננת מאמצים רבים להפוך למעצמת סחר מקומית במונחי ישראל. באומן בר ריבנאי מטפל במקביל בנטפליקס שמתחרה בשירותי התוכן של אמזון פריים, גם אם מדובר בפעילות "רדומה". בנוסף, ניתן לציין שבעבר, אחד המכשולים של מקאן בכל הנוגע להתקשרות מסחרית עם אמזון (פריים) הייתה חברת yes אך משזו עברה לאדלר חומסקי, גם זה הוסר. 

ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.