הערכות בשוק: מקאן תל אביב ילווה את השקת אמזון בישראל
גוברות ההערכות בשוק הפרסום הישראלי לפיהן משרד הפרסום מקאן תל אביב הוא זה שילווה תקשורתית את השקת שירותי המסחר האלקטרוני של אמזון בישראל - כך על פי בדיקת אייס.
כניסתה הצפויה של אמזון לישראל והשקת הפעילות המקומית באמצעות מוכרים ישראליים ושירותי אחסון ושילוח לוגיסטיים של ענקית הסחר האמריקאית צפויה להיות מלווה בקמפיין פרסומי שיעלה בחודש אוגוסט הקרוב. ההנחה בתעשיית הפרסום הישראלית על כך שמקאן תל אביב יהיה המשרד שיטפל בקמפיין מבוססת על העובדה שבשנתיים האחרונות החברה מנהלת מעין דיאלוג עם מקאן שהחל לפני כשנתיים בנוגע לשירותי התוכן אמזון פריים וידאו שבסופו של דבר לא הבשילו לכדי משהו ממשי.
ממידע נוסף שהגיע לידי אייס עולה כי בשנה החולפת הציגו במקאן תל אביב בפני נציגי אמזון מצגת על המשרד שכללה גם כניסה לנושאים אסטרטגיים הנוגעים לחברה בישראל. על פי המידע שבידי אייס, מצגת זו הוצגה על ידי נציגי מקאן טק, זרוע פרסום שהוקמה על ידי קבוצת מקאן על מנת לתת מענה ללקוחות בסקטור הטכנולוגי. החברה נותנת שירותים ללקוחות גלובליים כמו אמדוקס, נייס, פלייטיקה ועוד. בשנים האחרונות ניהל את החברה שי אלמגור ולאחרונה הצטרפה אליו לניהול משותף, מי ששימשה כסמנכ"לית האסטרטגיה של מקאן תל אביב - אתי עבדי.
על דרך השלילה ניתן להוסיף שמבין המשרדים הגדולים בישראל, גיתם BBDO ואדלר חומסקי מחוץ לתמונת אמזון מכיוון שהם מטפלים בתקציב הפרסום של שופרסל שבעצמה מכוננת מאמצים רבים להפוך למעצמת סחר מקומית במונחי ישראל. באומן בר ריבנאי מטפל במקביל בנטפליקס שמתחרה בשירותי התוכן של אמזון פריים, גם אם מדובר בפעילות "רדומה". בנוסף, ניתן לציין שבעבר, אחד המכשולים של מקאן בכל הנוגע להתקשרות מסחרית עם אמזון (פריים) הייתה חברת yes אך משזו עברה לאדלר חומסקי, גם זה הוסר.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.