תמונת הרב "שובר טלפונים" פורסמה ללא אישור - הצלם יפוצה
רשת המקומונים החרדית קו עיתונות תפצה את הצלם ישראל כהן ב-32.5 אלף שקלים, לאחר שעשתה שימוש בתמונה שצילם ללא אישור - כך קבע שופט בית משפט השלום בהרצליה אמיר ויצנבליט. כמו כן נפסקו לו 7,500 שקלים הוצאות משפט.
הצלם ישראל כהן, באמצעות עורך דינו אריאל דובינסקי, הגיש תביעה בסך 120 אלף שקלים בגין הפרת זכויות היוצרים שלו והפרת זכותו המוסרית בתמונה אותה צילם. מדובר על תמונה נדירה לדברי התובע, של הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, שאירח בביתו טקס שבירת טלפונים ניידים באמצעות פטיש. כהן תיעד את האירוע, אבל גילה בהמשך כי התמונה פורסמה בעיתונים שמוציאה הרשת.
'קו עיתונות' לא הכחישה את פרסום התמונה על ידיה, אך טענה באמצעות עו"ד דור שוורצמן כי התמונה היא דיוקן של הרב שהוזמנה על-ידיו או על-ידי חסידיו, ועל כן הרב הוא בעל זכות היוצרים בה, וכי התמונה נמסרה לה על ידי הרב. בנוסף טענה הנתבעת כי עומדת לה הגנת "מפר תמים" על-פי סעיף 35 לחוק זכות יוצרים.
השופט ויצנבליט ביקר את הנתבעת בכך לא זימנה את עדיה לדיונים, והם לא התייצבו אליהם. כמו כן טען השופט כי "הנתבעת לא הביאה איש מחצרו של הרב על מנת להוכיח את טענותיה בדבר היות התמונה מוזמנת על-ידי הרב, תנאי כזה או אחר שהציב הרב לצלמים הנכנסים לביתו, הרשאה שנתן לנתבעת וכיוצא-באלו". בנוסף טען העורך הראשי דאז של קו עיתונות, אבי גרינצייג, כי התמונה נשלחה אליו על-ידי כתב מסוים, "אולם אותו כתב לא הגיע למסור עדות על מנת לשפוך אור על האופן שבו הגיעה התמונה לידיו, והאם סבר מטעם כזה או אחר שיש בידו הרשאה לפרסמה".
- מקשקשים בלי חשבון: הציוצים המביכים של השבוע
- 11% צפו בהלוויית הרב קניבסקי; 18% לנאום זלנסקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כהן הכחיש כאמור כי התמונה צולמה בהזמנה של אנשי הרב, אלא הייתה צילום ספונטני שלו, כשהגיע למקום בעקבות אחיו שהשתתף באירוע שבירת הטלפונים. לכן, אמר בדיון, לא קיבל על התמונה תשלום מאנשי הרב.
מששלל את טענת "הדיוקן", עסק השופט ויצנבליט גם בטענת "מפר תמים". לדבריו, "מהותה של הגנה זו היא כשהמפר לא ידע ולא צריך היה לדעת לגבי עצם קיומה של זכות יוצרים או זכות מוסרית ביצירה. ההגנה אינה מתפרשת על טעות בטיב ההרשאה לשימוש בתמונה או בזהות הבעלים בזכות היוצרים בתמונה", והמשיך כי "במילים פשוטות, מי שקיבל רשות לעשות שימוש ביצירה אך נותן הרשות לא היה בעל זכות היוצרים כלל, אינו נהנה מהגנת הסעיף. אם כן, הגנה זו אינה רלוונטית לענייננו. זאת שכן בענייננו לא טוענת הנתבעת שסברה בטעות שאין בתמונה זכות יוצרים כלל, אלא טענתה היא שסברה בתום-לב כי הזכות שייכת לאחר ושניתנה לה הרשאה לעשות שימוש בתמונה".
השופט ויצנבליט טען עוד כי קו עיתונות לא הציגה כל ראיה בנוגע לניסיונותיה לברר למי שייכות זכויות היוצרים בתמונה, טענה כי לא קיבלה פנייה מהצלם ישראל כהן, וכשהתברר כי קיבלה - נודע כי כלל לא הגיבה למכתבו.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ומדוע נפסק של כרבע מסך התביעה המקורית? "שיקול לקולא הוא שהתמונה פורסמה בגודל קטן יחסית ובעמוד פנימי של העיתון", קבע שופט השלום ויצנבליט, שהוסיף כי מדובר בעיתון מקומי ולא בתפוצה ארצית, וכי למרות טענת התובע כי קו עיתונות מפרה זכויות יוצרים באופן שיטתי, לא הוצגו ראיות התומכות בכך. גם בכירותו של הצלם זכתה להתייחסות בית המשפט ולגובה הפיצוי: "לא הוכח בפניי כי התובע הוא צלם מהמובילים ומהבולטים בישראל, כפי שנטען בכתב התביעה".
עו"ד דובינסקי מסר לאייס: "פסק הדין מדבר בעד עצמו. בית המשפט קיבל את מלוא טענותינו ופסק סכום הולם לכל הדעות".
- 3.חני רוזן 13/07/2019 03:28הגב לתגובה זולמה לשבור? לא יותר קל ופשוט לזרוק לפח? איזו סיצינה עשו מזה אפשר לחשוב...
- 2.לצלמים אין מה לאכול בישראל. בושה! (ל"ת)ליבי 11/07/2019 21:05הגב לתגובה זו
- 1.מרטין 11/07/2019 20:53הגב לתגובה זועל כל תמונה גנובה שנתפסת עשרות לא מאותרות = שווה לגנוב

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.