משווקים לקהל אמריקאי? מחקר מראה איפה הם בדיוק בסושיאל
מחקר חדש של חברת PEW שפורסם מתחילת החודש מציג את פיזור הגולשים האמריקאים על מפת הרשתות החברתיות הגלובליות שכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל/יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, סנאפצ'ט, לינקדאין, וואטסאפ ורידיט.
מטבע הדברים, הקהל האמריקאי שמרכיב את השוק הכלכלי הגדול במערב נחשב לנחשק מאוד עבור מי שמנסה לשווק מוצרים או שירותים לרכישה בגזרת האונליין - פעולה שמתורגמת בהלימה - לפרסום מטורגט על גבי הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מבין אלו הנמנות לעיל. מכיוון שכך, המחקר שנערך בין ה-8 בינואר ל-7 בפברואר 2019, ומבוסס על סקר טלפוני בקרב 1502 נשאלים בוגרים (מעל 18) הוא כלי עזר בעל משמעות למי שמנסה לייעל את ההוצאה הכספית לפרסום.
מעל כולם: יוטיוב
מהמחקר עולה כי האתר/רשת חברתית שנחשב למוביל בקרב האמריקאים הבוגרים הוא עדיין יוטיוב (כפי שנמצא בסקר דומה ב-2018). כמעט שלושה רבעים, 73% מהאמריקאים הבוגרים מעידים על שימוש ביוטיוב. הממצאים גבוהים בקרב שני המינים. הגברים בולטים עם 78% ובקרב הנשים הנתון עומד על 68% עם ירידה קלה לעומת 2018 אז הוא עמד על 72%.
קבוצת הגיל הצעירה 18-24, שממוקמת ראשונה בטווח הגילאים הנמדד, מובילה על השאר עם 90% מה שלמרבה הפלא מהווה ירידה לעומת 2018 אז עמד הנתון על 94%. בגילאי 25-29 עומד הנתון על 93%, בגילאי 30-49 על 87%, בגילאי 50-64 על 70% ובגילאי 65 ומעלה על 38%.
- כיצד להשתמש בפרסום ממומן באינסטגרם להגדלת מכירות
- האם טיקטוק יכולה להיעלם? מה הסיכוי שהאפליקציה תימכר? על הקרב הגדול שלה בשוק האמריקאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמצא יחס ישר בין רמת ההכנסה וההשכלה לשימוש ביוטיוב. ככל שההכנסה גבוהה ו/או רמת ההשכלה גבוהה כך גובר השימוש ביוטיוב. בעלי ההכנסה השנתית עד 30 אלף דולר עומדים על 68%, בעלי הכנסה שנעה בין 30-75 אלף דולר עומדים על 75% ובעלי הכנסה שגבוהה מ-75 אלף דולר עומדים על 83%. בקרב בוגרי קולג'ים עומד נתון השימוש על 80%.
במקום השני - פייסבוק: דומיננטית בקרב נשים וחזקה בעיקר בגילאי 25-29
בשונה מנתוני השימוש ביוטיוב, בפייסבוק הנשים האמריקאיות הן הדומיננטיות יותר עם 75% בממוצע לעומת 63% בקרב הגברים. בחלוקה לגילאים, הקבוצה המובילה בשימוש בפייסבוק היא 25-29 עם 84%. גילאי 18-24 עומדים על 76%, לעומת גילאי 30-49 שעוברים אותם עם 79%. גילאי 50-64 עומדים על 68% ובקרב גילאי 65 ומעלה נרשם פער ברור לטובת פייסבוק מול יוטיוב, עם 46% לעומת 38%. כפי שנמצא ביוטיוב, גם בפייסבוק מתקיים יחס ישר בין הכנסה לשימוש בפלטפורמה, אך עם זאת, התנודה בין נתוני השימוש לפי רמות ההכנסה היא מתונה יותר.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רשת חברתית נוספת שפופולרית מאוד בישראל היא אינסטגרם. הפלטפורמה בבעלות פייסבוק צוברת מדי שנה כח נוסף בקרב הגולשים האמריקאים. עם זאת המרחק בינה לפייסבוק ויוטיוב ניכר עם נתוני שימוש ממוצעים שעומדים על 37%. מנגד, העתיד הוא בידיה של אינסטגרם שנחשבת למובילה בקרב צעירים.
אינסטגרם: סבא וסבתא לא שם
כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם מועדפת על ידי נשים, עם 43% לעומת 31% בממוצע. שכבת הגיל של 18-29 מובילה בשימוש עם 69%. בתוכה, גילאי 18-24 בולטים עם 75% לעומת 57% לגילאי 25-29. גילאי 30-49 עם 47% ומשם נרשמת צניחה דרסטית ל-23% בגילאי 50-64 ו-8% בגילאי 65 ומעלה.
הנתון שבולט לעין באינסטגרם הוא הירידה בגילאי 25 ומעלה לעומת פייסבוק. בעוד שגילאי 18-24 עומדים על נתון כמעט זהה בין אינסטגרם לפייסבוק, בגיל 25 ומעלה השימוש בפייסבוק עולה ל-84% וצונח באינסטגרם ל-57%. גם באינסטגרם נמצא שככל שההכנסה השנתית גבוהה כך גובר היקף השימוש ברשת החברתית.
- 1.דונלד 28/04/2019 13:34הגב לתגובה זולמעשה אמריקאים בגילאי 18-24 משתמשים בסנאפצ'ט *בדיוק באותה מידה* כמו אינסטגרם

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.