משווקים לקהל אמריקאי? מחקר מראה איפה הם בדיוק בסושיאל
מחקר חדש של חברת PEW שפורסם מתחילת החודש מציג את פיזור הגולשים האמריקאים על מפת הרשתות החברתיות הגלובליות שכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל/יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, סנאפצ'ט, לינקדאין, וואטסאפ ורידיט.
מטבע הדברים, הקהל האמריקאי שמרכיב את השוק הכלכלי הגדול במערב נחשב לנחשק מאוד עבור מי שמנסה לשווק מוצרים או שירותים לרכישה בגזרת האונליין - פעולה שמתורגמת בהלימה - לפרסום מטורגט על גבי הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מבין אלו הנמנות לעיל. מכיוון שכך, המחקר שנערך בין ה-8 בינואר ל-7 בפברואר 2019, ומבוסס על סקר טלפוני בקרב 1502 נשאלים בוגרים (מעל 18) הוא כלי עזר בעל משמעות למי שמנסה לייעל את ההוצאה הכספית לפרסום.
מעל כולם: יוטיוב
מהמחקר עולה כי האתר/רשת חברתית שנחשב למוביל בקרב האמריקאים הבוגרים הוא עדיין יוטיוב (כפי שנמצא בסקר דומה ב-2018). כמעט שלושה רבעים, 73% מהאמריקאים הבוגרים מעידים על שימוש ביוטיוב. הממצאים גבוהים בקרב שני המינים. הגברים בולטים עם 78% ובקרב הנשים הנתון עומד על 68% עם ירידה קלה לעומת 2018 אז הוא עמד על 72%.
קבוצת הגיל הצעירה 18-24, שממוקמת ראשונה בטווח הגילאים הנמדד, מובילה על השאר עם 90% מה שלמרבה הפלא מהווה ירידה לעומת 2018 אז עמד הנתון על 94%. בגילאי 25-29 עומד הנתון על 93%, בגילאי 30-49 על 87%, בגילאי 50-64 על 70% ובגילאי 65 ומעלה על 38%.
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמצא יחס ישר בין רמת ההכנסה וההשכלה לשימוש ביוטיוב. ככל שההכנסה גבוהה ו/או רמת ההשכלה גבוהה כך גובר השימוש ביוטיוב. בעלי ההכנסה השנתית עד 30 אלף דולר עומדים על 68%, בעלי הכנסה שנעה בין 30-75 אלף דולר עומדים על 75% ובעלי הכנסה שגבוהה מ-75 אלף דולר עומדים על 83%. בקרב בוגרי קולג'ים עומד נתון השימוש על 80%.
במקום השני - פייסבוק: דומיננטית בקרב נשים וחזקה בעיקר בגילאי 25-29
בשונה מנתוני השימוש ביוטיוב, בפייסבוק הנשים האמריקאיות הן הדומיננטיות יותר עם 75% בממוצע לעומת 63% בקרב הגברים. בחלוקה לגילאים, הקבוצה המובילה בשימוש בפייסבוק היא 25-29 עם 84%. גילאי 18-24 עומדים על 76%, לעומת גילאי 30-49 שעוברים אותם עם 79%. גילאי 50-64 עומדים על 68% ובקרב גילאי 65 ומעלה נרשם פער ברור לטובת פייסבוק מול יוטיוב, עם 46% לעומת 38%. כפי שנמצא ביוטיוב, גם בפייסבוק מתקיים יחס ישר בין הכנסה לשימוש בפלטפורמה, אך עם זאת, התנודה בין נתוני השימוש לפי רמות ההכנסה היא מתונה יותר.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
רשת חברתית נוספת שפופולרית מאוד בישראל היא אינסטגרם. הפלטפורמה בבעלות פייסבוק צוברת מדי שנה כח נוסף בקרב הגולשים האמריקאים. עם זאת המרחק בינה לפייסבוק ויוטיוב ניכר עם נתוני שימוש ממוצעים שעומדים על 37%. מנגד, העתיד הוא בידיה של אינסטגרם שנחשבת למובילה בקרב צעירים.
אינסטגרם: סבא וסבתא לא שם
כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם מועדפת על ידי נשים, עם 43% לעומת 31% בממוצע. שכבת הגיל של 18-29 מובילה בשימוש עם 69%. בתוכה, גילאי 18-24 בולטים עם 75% לעומת 57% לגילאי 25-29. גילאי 30-49 עם 47% ומשם נרשמת צניחה דרסטית ל-23% בגילאי 50-64 ו-8% בגילאי 65 ומעלה.
הנתון שבולט לעין באינסטגרם הוא הירידה בגילאי 25 ומעלה לעומת פייסבוק. בעוד שגילאי 18-24 עומדים על נתון כמעט זהה בין אינסטגרם לפייסבוק, בגיל 25 ומעלה השימוש בפייסבוק עולה ל-84% וצונח באינסטגרם ל-57%. גם באינסטגרם נמצא שככל שההכנסה השנתית גבוהה כך גובר היקף השימוש ברשת החברתית.
- 1.דונלד 28/04/2019 13:34הגב לתגובה זולמעשה אמריקאים בגילאי 18-24 משתמשים בסנאפצ'ט *בדיוק באותה מידה* כמו אינסטגרם
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
