משווקים לקהל אמריקאי? מחקר מראה איפה הם בדיוק בסושיאל
מחקר חדש של חברת PEW שפורסם מתחילת החודש מציג את פיזור הגולשים האמריקאים על מפת הרשתות החברתיות הגלובליות שכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל/יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, סנאפצ'ט, לינקדאין, וואטסאפ ורידיט.
מטבע הדברים, הקהל האמריקאי שמרכיב את השוק הכלכלי הגדול במערב נחשב לנחשק מאוד עבור מי שמנסה לשווק מוצרים או שירותים לרכישה בגזרת האונליין - פעולה שמתורגמת בהלימה - לפרסום מטורגט על גבי הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מבין אלו הנמנות לעיל. מכיוון שכך, המחקר שנערך בין ה-8 בינואר ל-7 בפברואר 2019, ומבוסס על סקר טלפוני בקרב 1502 נשאלים בוגרים (מעל 18) הוא כלי עזר בעל משמעות למי שמנסה לייעל את ההוצאה הכספית לפרסום.
מעל כולם: יוטיוב
מהמחקר עולה כי האתר/רשת חברתית שנחשב למוביל בקרב האמריקאים הבוגרים הוא עדיין יוטיוב (כפי שנמצא בסקר דומה ב-2018). כמעט שלושה רבעים, 73% מהאמריקאים הבוגרים מעידים על שימוש ביוטיוב. הממצאים גבוהים בקרב שני המינים. הגברים בולטים עם 78% ובקרב הנשים הנתון עומד על 68% עם ירידה קלה לעומת 2018 אז הוא עמד על 72%.
קבוצת הגיל הצעירה 18-24, שממוקמת ראשונה בטווח הגילאים הנמדד, מובילה על השאר עם 90% מה שלמרבה הפלא מהווה ירידה לעומת 2018 אז עמד הנתון על 94%. בגילאי 25-29 עומד הנתון על 93%, בגילאי 30-49 על 87%, בגילאי 50-64 על 70% ובגילאי 65 ומעלה על 38%.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמצא יחס ישר בין רמת ההכנסה וההשכלה לשימוש ביוטיוב. ככל שההכנסה גבוהה ו/או רמת ההשכלה גבוהה כך גובר השימוש ביוטיוב. בעלי ההכנסה השנתית עד 30 אלף דולר עומדים על 68%, בעלי הכנסה שנעה בין 30-75 אלף דולר עומדים על 75% ובעלי הכנסה שגבוהה מ-75 אלף דולר עומדים על 83%. בקרב בוגרי קולג'ים עומד נתון השימוש על 80%.
במקום השני - פייסבוק: דומיננטית בקרב נשים וחזקה בעיקר בגילאי 25-29
בשונה מנתוני השימוש ביוטיוב, בפייסבוק הנשים האמריקאיות הן הדומיננטיות יותר עם 75% בממוצע לעומת 63% בקרב הגברים. בחלוקה לגילאים, הקבוצה המובילה בשימוש בפייסבוק היא 25-29 עם 84%. גילאי 18-24 עומדים על 76%, לעומת גילאי 30-49 שעוברים אותם עם 79%. גילאי 50-64 עומדים על 68% ובקרב גילאי 65 ומעלה נרשם פער ברור לטובת פייסבוק מול יוטיוב, עם 46% לעומת 38%. כפי שנמצא ביוטיוב, גם בפייסבוק מתקיים יחס ישר בין הכנסה לשימוש בפלטפורמה, אך עם זאת, התנודה בין נתוני השימוש לפי רמות ההכנסה היא מתונה יותר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
רשת חברתית נוספת שפופולרית מאוד בישראל היא אינסטגרם. הפלטפורמה בבעלות פייסבוק צוברת מדי שנה כח נוסף בקרב הגולשים האמריקאים. עם זאת המרחק בינה לפייסבוק ויוטיוב ניכר עם נתוני שימוש ממוצעים שעומדים על 37%. מנגד, העתיד הוא בידיה של אינסטגרם שנחשבת למובילה בקרב צעירים.
אינסטגרם: סבא וסבתא לא שם
כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם מועדפת על ידי נשים, עם 43% לעומת 31% בממוצע. שכבת הגיל של 18-29 מובילה בשימוש עם 69%. בתוכה, גילאי 18-24 בולטים עם 75% לעומת 57% לגילאי 25-29. גילאי 30-49 עם 47% ומשם נרשמת צניחה דרסטית ל-23% בגילאי 50-64 ו-8% בגילאי 65 ומעלה.
הנתון שבולט לעין באינסטגרם הוא הירידה בגילאי 25 ומעלה לעומת פייסבוק. בעוד שגילאי 18-24 עומדים על נתון כמעט זהה בין אינסטגרם לפייסבוק, בגיל 25 ומעלה השימוש בפייסבוק עולה ל-84% וצונח באינסטגרם ל-57%. גם באינסטגרם נמצא שככל שההכנסה השנתית גבוהה כך גובר היקף השימוש ברשת החברתית.
- 1.דונלד 28/04/2019 13:34הגב לתגובה זולמעשה אמריקאים בגילאי 18-24 משתמשים בסנאפצ'ט *בדיוק באותה מידה* כמו אינסטגרם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
