רשתות חברתיות
צילום: iStock
מחקר

משווקים לקהל אמריקאי? מחקר מראה איפה הם בדיוק בסושיאל

מחקר חדש של PEW שיכול לעזור לכל מותג בתחילת דרכו המגשש את דרכו לקהל אמריקאי, מגלה את פיזור הגולשים בארה"ב ברשתות חברתיות לפי קבוצות גיל
משה בנימין | (1)

מחקר חדש של חברת PEW שפורסם מתחילת החודש מציג את פיזור הגולשים האמריקאים על מפת הרשתות החברתיות הגלובליות שכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל/יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, סנאפצ'ט, לינקדאין, וואטסאפ ורידיט. 

מטבע הדברים, הקהל האמריקאי שמרכיב את השוק הכלכלי הגדול במערב נחשב לנחשק מאוד עבור מי שמנסה לשווק מוצרים או שירותים לרכישה בגזרת האונליין - פעולה שמתורגמת בהלימה - לפרסום מטורגט על גבי הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מבין אלו הנמנות לעיל. מכיוון שכך, המחקר שנערך בין ה-8 בינואר ל-7 בפברואר 2019, ומבוסס על סקר טלפוני בקרב 1502 נשאלים בוגרים (מעל 18) הוא כלי עזר בעל משמעות למי שמנסה לייעל את ההוצאה הכספית לפרסום. 

מעל כולם: יוטיוב

מהמחקר עולה כי האתר/רשת חברתית שנחשב למוביל בקרב האמריקאים הבוגרים הוא עדיין יוטיוב (כפי שנמצא בסקר דומה ב-2018). כמעט שלושה רבעים, 73% מהאמריקאים הבוגרים מעידים על שימוש ביוטיוב. הממצאים גבוהים בקרב שני המינים. הגברים בולטים עם 78% ובקרב הנשים הנתון עומד על 68% עם ירידה קלה לעומת 2018 אז הוא עמד על 72%. 

קבוצת הגיל הצעירה 18-24, שממוקמת ראשונה בטווח הגילאים הנמדד, מובילה על השאר עם 90% מה שלמרבה הפלא מהווה ירידה לעומת 2018 אז עמד הנתון על 94%. בגילאי 25-29 עומד הנתון על 93%, בגילאי 30-49 על 87%, בגילאי 50-64 על 70% ובגילאי 65 ומעלה על 38%. 

עוד נמצא יחס ישר בין רמת ההכנסה וההשכלה לשימוש ביוטיוב. ככל שההכנסה גבוהה ו/או רמת ההשכלה גבוהה כך גובר השימוש ביוטיוב. בעלי ההכנסה השנתית עד 30 אלף דולר עומדים על 68%, בעלי הכנסה שנעה בין 30-75 אלף דולר עומדים על 75% ובעלי הכנסה שגבוהה מ-75 אלף דולר עומדים על 83%. בקרב בוגרי קולג'ים עומד נתון השימוש על 80%. 

במקום השני - פייסבוק: דומיננטית בקרב נשים וחזקה בעיקר בגילאי 25-29

בשונה מנתוני השימוש ביוטיוב, בפייסבוק הנשים האמריקאיות הן הדומיננטיות יותר עם 75% בממוצע לעומת 63% בקרב הגברים. בחלוקה לגילאים, הקבוצה המובילה בשימוש בפייסבוק היא 25-29 עם 84%. גילאי 18-24 עומדים על 76%, לעומת גילאי 30-49 שעוברים אותם עם 79%. גילאי 50-64 עומדים על 68% ובקרב גילאי 65 ומעלה נרשם פער ברור לטובת פייסבוק מול יוטיוב, עם 46% לעומת 38%. כפי שנמצא ביוטיוב, גם בפייסבוק מתקיים יחס ישר בין הכנסה לשימוש בפלטפורמה, אך עם זאת, התנודה בין נתוני השימוש לפי רמות ההכנסה היא מתונה יותר. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רשת חברתית נוספת שפופולרית מאוד בישראל היא אינסטגרם. הפלטפורמה בבעלות פייסבוק צוברת מדי שנה כח נוסף בקרב הגולשים האמריקאים. עם זאת המרחק בינה לפייסבוק ויוטיוב ניכר עם נתוני שימוש ממוצעים שעומדים על 37%. מנגד, העתיד הוא בידיה של אינסטגרם שנחשבת למובילה בקרב צעירים. 

אינסטגרם: סבא וסבתא לא שם

כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם מועדפת על ידי נשים, עם 43% לעומת 31% בממוצע. שכבת הגיל של 18-29 מובילה בשימוש עם 69%. בתוכה, גילאי 18-24 בולטים עם 75% לעומת 57% לגילאי 25-29. גילאי 30-49 עם 47% ומשם נרשמת צניחה דרסטית ל-23% בגילאי 50-64 ו-8% בגילאי 65 ומעלה. 

הנתון שבולט לעין באינסטגרם הוא הירידה בגילאי 25 ומעלה לעומת פייסבוק. בעוד שגילאי 18-24 עומדים על נתון כמעט זהה בין אינסטגרם לפייסבוק, בגיל 25 ומעלה השימוש בפייסבוק עולה ל-84% וצונח באינסטגרם ל-57%. גם באינסטגרם נמצא שככל שההכנסה השנתית גבוהה כך גובר היקף השימוש ברשת החברתית. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דונלד 28/04/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    למעשה אמריקאים בגילאי 18-24 משתמשים בסנאפצ'ט *בדיוק באותה מידה* כמו אינסטגרם
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.