משווקים לקהל אמריקאי? מחקר מראה איפה הם בדיוק בסושיאל
מחקר חדש של חברת PEW שפורסם מתחילת החודש מציג את פיזור הגולשים האמריקאים על מפת הרשתות החברתיות הגלובליות שכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל/יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, סנאפצ'ט, לינקדאין, וואטסאפ ורידיט.
מטבע הדברים, הקהל האמריקאי שמרכיב את השוק הכלכלי הגדול במערב נחשב לנחשק מאוד עבור מי שמנסה לשווק מוצרים או שירותים לרכישה בגזרת האונליין - פעולה שמתורגמת בהלימה - לפרסום מטורגט על גבי הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מבין אלו הנמנות לעיל. מכיוון שכך, המחקר שנערך בין ה-8 בינואר ל-7 בפברואר 2019, ומבוסס על סקר טלפוני בקרב 1502 נשאלים בוגרים (מעל 18) הוא כלי עזר בעל משמעות למי שמנסה לייעל את ההוצאה הכספית לפרסום.
מעל כולם: יוטיוב
מהמחקר עולה כי האתר/רשת חברתית שנחשב למוביל בקרב האמריקאים הבוגרים הוא עדיין יוטיוב (כפי שנמצא בסקר דומה ב-2018). כמעט שלושה רבעים, 73% מהאמריקאים הבוגרים מעידים על שימוש ביוטיוב. הממצאים גבוהים בקרב שני המינים. הגברים בולטים עם 78% ובקרב הנשים הנתון עומד על 68% עם ירידה קלה לעומת 2018 אז הוא עמד על 72%.
קבוצת הגיל הצעירה 18-24, שממוקמת ראשונה בטווח הגילאים הנמדד, מובילה על השאר עם 90% מה שלמרבה הפלא מהווה ירידה לעומת 2018 אז עמד הנתון על 94%. בגילאי 25-29 עומד הנתון על 93%, בגילאי 30-49 על 87%, בגילאי 50-64 על 70% ובגילאי 65 ומעלה על 38%.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמצא יחס ישר בין רמת ההכנסה וההשכלה לשימוש ביוטיוב. ככל שההכנסה גבוהה ו/או רמת ההשכלה גבוהה כך גובר השימוש ביוטיוב. בעלי ההכנסה השנתית עד 30 אלף דולר עומדים על 68%, בעלי הכנסה שנעה בין 30-75 אלף דולר עומדים על 75% ובעלי הכנסה שגבוהה מ-75 אלף דולר עומדים על 83%. בקרב בוגרי קולג'ים עומד נתון השימוש על 80%.
במקום השני - פייסבוק: דומיננטית בקרב נשים וחזקה בעיקר בגילאי 25-29
בשונה מנתוני השימוש ביוטיוב, בפייסבוק הנשים האמריקאיות הן הדומיננטיות יותר עם 75% בממוצע לעומת 63% בקרב הגברים. בחלוקה לגילאים, הקבוצה המובילה בשימוש בפייסבוק היא 25-29 עם 84%. גילאי 18-24 עומדים על 76%, לעומת גילאי 30-49 שעוברים אותם עם 79%. גילאי 50-64 עומדים על 68% ובקרב גילאי 65 ומעלה נרשם פער ברור לטובת פייסבוק מול יוטיוב, עם 46% לעומת 38%. כפי שנמצא ביוטיוב, גם בפייסבוק מתקיים יחס ישר בין הכנסה לשימוש בפלטפורמה, אך עם זאת, התנודה בין נתוני השימוש לפי רמות ההכנסה היא מתונה יותר.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
רשת חברתית נוספת שפופולרית מאוד בישראל היא אינסטגרם. הפלטפורמה בבעלות פייסבוק צוברת מדי שנה כח נוסף בקרב הגולשים האמריקאים. עם זאת המרחק בינה לפייסבוק ויוטיוב ניכר עם נתוני שימוש ממוצעים שעומדים על 37%. מנגד, העתיד הוא בידיה של אינסטגרם שנחשבת למובילה בקרב צעירים.
אינסטגרם: סבא וסבתא לא שם
כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם מועדפת על ידי נשים, עם 43% לעומת 31% בממוצע. שכבת הגיל של 18-29 מובילה בשימוש עם 69%. בתוכה, גילאי 18-24 בולטים עם 75% לעומת 57% לגילאי 25-29. גילאי 30-49 עם 47% ומשם נרשמת צניחה דרסטית ל-23% בגילאי 50-64 ו-8% בגילאי 65 ומעלה.
הנתון שבולט לעין באינסטגרם הוא הירידה בגילאי 25 ומעלה לעומת פייסבוק. בעוד שגילאי 18-24 עומדים על נתון כמעט זהה בין אינסטגרם לפייסבוק, בגיל 25 ומעלה השימוש בפייסבוק עולה ל-84% וצונח באינסטגרם ל-57%. גם באינסטגרם נמצא שככל שההכנסה השנתית גבוהה כך גובר היקף השימוש ברשת החברתית.
- 1.דונלד 28/04/2019 13:34הגב לתגובה זולמעשה אמריקאים בגילאי 18-24 משתמשים בסנאפצ'ט *בדיוק באותה מידה* כמו אינסטגרם
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)