מיקרופון ערוץ 20
צילום: אלכסנדר כץ
בלעדי

ערוץ 20 זימן כ-10 עובדים לשימוע; שינויים בלוח השידורים

הערוץ שמתכנן להעתיק את מקום מושבו לירושלים, צפוי לקצץ כ-15% מכח האדם שלו. כמו כן צפויה לרדת התכנית 'כולם ב-20'. בעקבות צעדי ההתייעלות - הוקם ועד עובדים
אלכסנדר כץ | (15)

הנהלת ערוץ 20 זימנה בתחילת השבוע לפחות 10 עובדים להליך שימוע לפני פיטורים - כך נודע לאייס. מדובר על חלק משמעותי במהלך גדול יותר של התייעלות תקציבית, שכולל בין היתר הורדת רצועה יומית בשעות אחר הצהריים, וההחלטה להעביר את משרדי הערוץ והאולפנים לירושלים.

 

לפי גורמים בערוץ, בתחילת השבוע זומנו כ-10-11 עובדים מכל מחלקות הערוץ, לשימועים, ואלה אמורים להתקיים בשבוע הבא או זה שאחריו, רגע לפני פסח. מדובר על עורך תוכן, 2 עורכי וידאו, תחקירנית, מפיקה במהדורה, עובדים במחלקת הכספים והשיווק, עובד בניו מדיה, טכנאי רדיו ועוד.

לדברי הגורמים, הדבר עורר תחושות קשות בתוך הערוץ, שהתדלדל בשנה האחרונה מבחינת מצבת כח אדם, עם עזיבתם העצמאית של עובדים. "עובדים עוזבים, ויותר עבודה מועמסת על פחות ופחות עובדים", סיפר עובד בערוץ 20. "גם הבטחות של הערוץ להעלות שכר התפוגגו ולא מתבצעות".

 

לפני כשנה וחצי הצהירו גורמים בערוץ כי מספר עובדיו – כולל פרילנסרים – עומד על כ-100. נכון להיום מספר עובדיו הקבועים עומד על כמעט 70. לכן המהלך הנוכחי מצביע על קיצוץ של כ-15% במצבת כח האדם שלו, אבל גם ירידה חדה במספר העובדים מאז סוף תחילת 2018.

גורם אמר: "השימועים לקראת פסח, מה שלא מאפשר לאנשים למצוא מקום עבודה ראוי כי לא מגייסים עובדים. בלי קשרף זה יוצר תחושה רעה בערב חג, כשאנחנו בעצם מועסקים בערוץ מורשת יהודי. איך זה מתיישר עם הערכים האלו?"

 

כאמור, כחלק מצמצום הוצאותיו, התכנית 'כולם ב-20' אותה מובילה דנה סומברג, צפויה לרדת מהאוויר כבר ביום חמישי הבא, ולא ברור בשלב זה מה ישובץ במקומה. יש לציין כי סומברג, כמו גם טאלנטים אחרים של ערוץ, לא נכללים ברשימת המוזמנים לשימועים.

המעבר לירושלים מטריד מאד את העובדים. לאחר ההודעה שקיבלו לפני כשבועיים, לא עודכנו העובדים בכך, ולא ברור מה יעלה בגורלם. במסדרונות הערוץ ברור כי חלק מהעובדים ייאלצו לעזוב אותו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

במשך תקופה ניסו עובדים בערוץ להקים ועד עובדים באמצעות ארגון העיתונאים, אולם הדבר לא צלח, ובהמשך החליטו העובדים לסגת מהרעיון – כדי להגיע להבנות עצמאית עם ההנהלה. כעת, בעקבות הצעד שמזעזע את בניין הערוץ ברמת החייל, חזר המהלך להקמת ועד, וארגון העיתונאים הכריז היום על נציגות בערוץ. במכתב ששלח למנכ"ל הערוץ יורם כהן, הודיע יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, כי יותר ממחצית העיתונאים בערוץ הצטרפו לארגון. 

במכתב שנשלח לעובדים נכתב כי "ההתארגנות התחילה בין היתר על רקע השינויים המבניים, גל הפיטורים, והודעת החברה על המעבר לירושלים. הוועד הוקם כדי להפיג את חוסר הוודאות בו העובדים נמצאים בימים אלה וכדי לדאוג לתנאי מעבר או פיטורים אופטימליים ולתנאי ההעסקה של עיתונאי ערוץ 20, ומתוך רצון להיכנס להליך הידברות ומשא ומתן בנושאים אלה, במטרה להגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי".

מערוץ 20 נמסר: "במסגרת ההיערכות למעבר של הערוץ לירושלים אנו מבצעים שינויים בלוח השידורים ובין השאר נגזרים מכך שינויים בכל הקשור לעובדים בערוץ. אין בכוונתנו להתייחס לעניינים אישיים של עובדים. אנו מזמינים את הצופים הנאמנים להמשיך לצפות בערוץ ובמיוחד ביום הבחירות".

יו"ר ארגון העיתונאים טרצ'יצקי מסר לאייס: "אני מברך את עיתונאי ערוץ 20 על שהחליטו לקחת את עתידם בידם והתאגד כוועד בארגון העיתונאים. חוסר הוודאות בו העובדים נמצאים בימים אלו הווה זרז להתארגנות. עיתונאי ערוץ 20 שהתאגדו היום הם חלק מתנופת ההתאגדות של עיתונאים בכלי התקשורת השונים שארגון העיתונאים מוביל בשנים האחרונות".

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ממש לא עצוב (ל"ת)
    לא עצוב 15/04/2019 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אבנר בו נר 15/04/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    בזכותו הימין ניצח
  • 8.
    חייבים להחליף את בעלי הערוץ ולחפש משקיע אחר דחוף (ל"ת)
    מיקי 07/04/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    צדק 05/04/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    יותר מידי שינןיים
  • 6.
    גילוי נאות טרטיציקי 04/04/2019 19:38
    הגב לתגובה זו
    תחשוף אל תחשוש. תהיה שקוף
  • 5.
    יוחאי 04/04/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    אין לו חמלה ולא טיפת רגש ברגע שמקבל תפקיד, האדם הזה עבד כי ימלוך
  • 4.
    נו באמת 04/04/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    טרצ'יצקי פועל למעו טרצ'יצקי. תראו מה קרה לעתונאים בכלי תקשורת אחרים שנתנו לו דריסת רגל. שמרו מרחק, מי שזקוק לעזרה שיפנה לעורך דין טוב בתחום של דיני עבודה. רק לא טרצ'יצקי
  • 3.
    ערוץ של המתנחלים, שיקחו את עמית סגל בנו של מחבל יהודי (ל"ת)
    אנונימי 04/04/2019 16:15
    הגב לתגובה זו
  • אני 24/07/2019 03:54
    הגב לתגובה זו
    יותר טוב שתלך אתה לעזה לרוצחים האהובים שלך, עם מי שהוא כמוך שמאלני סוני ישראל לא צריך עוד מחייבים!!!!!
  • נכון ביותר (ל"ת)
    נכון 15/04/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יונתן 04/04/2019 16:14
    הגב לתגובה זו
    אני צופה מדי פעם ואוהב את התכנים. האולפן אומנם לא נוצץ אבל העיתונאים רציניים
  • 1.
    מישהו שמכיר 04/04/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    קבר את רשות השידור ועכשיו בא לקבור את ערוץ 20. עשה הרבה מאוד נזק לערוץ הזה עם הלשון שדחף לתחת של הבעלים. איש חסר כישורים
  • עובד בערוץ 04/04/2019 19:41
    הגב לתגובה זו
    האיש הזה הרים את הערוץ. הוא הגיע חולה ועם משככי כאבים רק כדי להיות לצד העובדים שלו בשבוע הכי קשה שלהם. ניסה בכל מאודו למנוע את רוע הגזירה. הסיפור הוא כספי, אפשר לחשוב שיורם מממן את הערוץ. הוא בעצמו שכיר.. בושה של תגובה. "חסר כישורים" זה חדל אישים כמוך יצור נאלח שמתחבא מאחורי המקלדת #שמחתי לעזור
  • עובד רשות השידור 05/04/2019 10:12
    בתור מי שסבל אותו וממנו ברשות השידור, כל מילה במקומה. אין לו לב וחוץ ממנו כלום לא מעניין אותו. עבד שמרצה את אדוניו בלי שום טיפה אתיקה אישית ועיתונאית. אוי יורם, אוי. החנפנות שלך עיוורה אותך.
  • אחת שיודעת 04/04/2019 22:41
    מנכ"ל הוא לא. הרס את המקום, אמר אמן לכל דבר שהונחת עליו מאנשים חסרי כל ידע בטלויזיה ותקשורת. לא היה לרגע בשביל העובדים, אלא דאג אך ורק לתחת של עצמו. עצוב לראות מה קורה למקום הזה. ליבי עם העובדים
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״