פרסום מפת העולם
צילום: iStock
מחקר

לראשונה: ב-2019 יותר ממחצית הפרסום העולמי יופנה לדיגיטל

גוגל צפויה להישאר הפלטפורמה המובילה בעולם לפרסום עם נתח של 31.1% מכל הפרסום העולמי ב-2019, המהווים כ-103.7 מליארד דולר. פייסבוק אחריה עם 20%
משה בנימין |

על פי דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer, בשנת 2019, לראשונה מחצית מהפרסום העולמי יופנה למדיה דיגיטלית. ההוצאה העולמית לפרסום בדיגיטל תעלה ב-17.6% ב-2019 ותגיע ל-333.25 מיליארד דולר. 

על פי הדו"ח, בשנת 2019 קצב הצמיחה של הפרסום העולמי יהיה נמוך יותר מזה שהיה ב-2018, אולם הערכה זו אינה מעידה בהכרח על הקטנת תקציבי פרסום, אלא על הפניית התקציבים לפיתוח תחומים כגון אי-קומרס, דאטה ואד-טק, כחלק ממגמת הטרנספורמציה של תחום הפרסום. 

התזוזה העקבית לכיוון הדיגיטל, על חשבון אמצעי המדיה המסורתיים, היא מגמה שכבר הגיעה למימוש במדינות מפותחות כגון בריטניה, סין, נורווגיה וקנדה, שם הדיגיטל כבר הפך למדיה שמחזיקה בנתח הפרסום הגבוה ביותר. ב-2019, צופים ב-eMarketer, גם השוק האמריקאי והההולנדי יצטרף לרשימה זו עם נתח פרסום של 54.2% ו-52.6%, בהתאמה.  

גוגל צפויה להישאר הפלטפורמה המובילה בעולם לפרסום עם נתח של 31.1% מכל הפרסום העולמי ב-2019, המהווים כ-103.7 מליארד דולר. פייסבוק, במקום השני, תרכז בידיה 20% מהפרסום בעולם עם 67.3 מיליארד דולר ואחריהן במקום השלישי עליבאבא הסינית עם 29.2 מיליארד דולר. ההערכה היא שאמאזון, למרות כוחה בארה"ב, תישאר מאחור עם 14 מיליארד דולר, ועדיין, מדובר בפלטפורמת הפרסום הרביעית בגודלה בעולם. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.