חדשות עשר במהלך האירועים בדרום
צילום: מסך חדשות עשר

פנייה לחברות החדשות: הימנעו משידור אזעקות מוקלטות

מספר פניות התקבלו ביממה האחרונה אצל הרשות השנייה, ונציב התלונות דוד רגב פנה למערכות חדשות 2, חדשות עשר וערוץ 20, שהודיעו כי יפעלו מידית לטיפול בנושא
אלכסנדר כץ |

חברות החדשות פועלות כדי להפחית השמעה של אזעקות צבע אדום מוקלטות בימים רגישים מסוג זה - כך נודע לאייס. המהלך החל לאחר שמספר תלונות בנושא התקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, שפנה ל-3 חברות החדשות שתחת פיקוח הרשות - חדשות 2, חדשות עשר וחדשות ערוץ 20.

תופעת האזעקות המוקלטות חוזרת על עצמה כמעט בכל התחממות בגזרה הדרומית. צילומים מוקלטים מהשטח בדיוק כשיש אזעקה, מקפיצה את הצופים. בחברות החדשות נוהגים להצמיד כתובית "אזעקה מוקלטת" בניסיון להרגיע את הצופים בכך שאין מדובר באזעקה בשידור חי. ואולם, מספר תלונות מתייחסות למשל לכך שהטלוויזיה בימים אלה, דלוקה סביב השעון, אולם דיירי הבית לא תמיד נמצאים מולה, כך שברקע לפתע הם שומעים אזעקה מוקלטת ונבהלים.  

בעקבות התלונות פנה כבר אתמול הנציב רגב ל-3 מערכות החדשות בטלוויזיה, וביקש מהן להפחית שידור של אזעקות מוקלטות. גורמים אומרים כי במערכות היו קשובים לבקשה הזו. כמובן שאין שליטה לחברות החדשות על שידור אזעקות בשידור חי. 

אגב, תלונות נוספות שהתקבלו, התייחסו לדיווח על מיקומים מדויקים של נפילות רקטות. מערכות התקשורת השונות מנסות להתמודד עם דיווחים אלה מאז ימי מלחמת לבנון השנייה, ולא אחת קורה שלמעשה הכתבים מדווחים בהיסח דעת על מיקום הנפילה, או שהצילום מתעד את מיקום הנפילה המדויק. 

בחדשות 2 אישרו כי הייתה פניה אליהם, ונמסר: "אנו בוחנים את העניין וקשובים מאד לציבור הצופים ובוודאי לתושבי הדרום. נעשה התאמות בעקבות הפניות".

מחדשות עשר נמסר: "אנו עושים כל מאמץ שקולות אזעקה לא יגיעו לשידור בכלל; ומקצים שטח על המסך ודקות שידור כדי לספק מידע על שרותי תמיכה לאזרחים בדרום".

מחדשות ערוץ 20 נמסר: "הנוהל אצלנו להימנע מלתת קטעים ארוכים של אזעקות מוקלטות, וכשיש - מופיעה כתובית צרובה 'אזעקה מוקלטת'".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.