רייטינג

נתניהו נאם במשך 21 דקות – הרייטינג המצרפי עלה ל-41%

המהדורות בקשת, רשת ועשר דילגו מעל 11% כ"א במהלך נאומו של ראש הממשלה, בערב עם נתוני רייטינג גבוהים יחסית למהדורות החדשות
אלכסנדר כץ | (2)

אחרי בילד-אפ של שעות שכלל גם גל שמועות ברשתות החברתיות, ב-20:10 לערך עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפודיום, אל מול העיתונאים הרבים שנכחו באולם בקריה בתל אביב, ובמשך 21 דקות נאם על הגרעין האיראני, הציג שקפים וניסה לשכנע את העולם. בדקות אלו רשמו מהדורות החדשות בישראל רייטינג גבוה יחסית.

 

על פי נתונים שהגיעו לאייס, עולה כי באותן דקות נתוני הצפייה במגזר היהודי למהדורות ב-3 הערוצים המסחריים היו דומים: במהדורת חדשות 2 בקשת צפו 13.2% (באוכלוסייה הכללית: 339 אלף צופים), במהדורה ברשת 11.6% (286K), ואילו במהדורת חדשות עשר צפו 11.1% (332K). הרחק מאחור היו חדשות כאן 11 עם 3.5% (94K), וחדשות ערוץ 20 עם 1.6% (36K).

 

והנה נתוני המהדורות לכל אורכן, כולל התארכותן עד אחרי השעה 21:00 (בחישוב מצרפי: 38.6%):

חדשות 2 בקשת הניבה 12.8% (324 אלף צופים באוכלוסייה הכללית),

מול 10.7% לחדשות 2 ברשת (266K)

(בחישוב מצרפי: 23.5%, 590 אלף צופים).

חדשות עשר הניבה 9.2% (עקפה את רשת במספר הצופים – 272K),

חדשות הערב (כאן 11) הניבה 4.3% (112K),

חדשות ערוץ 20 עם 1.6%.

חצי גמר בייק אוף (קשת 12) הניב 13.2% (350K), אף פעם לא מאוחר (רשת 13) קיבלה 10.8% (282K) אחרי שבמוצ"ש הניבה 14%, הקברניטים (ערוץ עשר) שומרת על מומנטום חיובי עם 8.4% (216K), המשחק בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (ספורט 5) ניפק 7.1%, שידור חוזר של צליל מכוון עם קובי אוז (כאן 11) סחט 1.9% (52K), וכולם ב-20 (ערוץ 20) עם 1.3%.

'חי בלילה' (קשת 12) קיבלה 9.3%, 'נקסט' (קשת 12) ניפקה 6.9%, 'הצנרת' (רשת 13) רשמה 6.6%, 'לילה טוב ישראל' (חדשות 2 ברשת) זכתה ב-5.3%, 'הצינור' (ערוץ עשר) הניבה 4%, 'היום שהיה' (ערוץ עשר) רשמה 2.8%, 'הפטריוטים' ו'חדשות היום הזה' (ערוץ 20) הניבו 1% כל אחת.

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) קיבלה 4.3%,

מול 2.6% לאורלי וגיא (ערוץ עשר),

ו-2.1% לחדשות הבוקר (קשת 12).

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) ניפקה 9.4%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 10.7%.

מנגד הניבה המהדורה המיוחדת של חדשות עשר לקראת נאום נתניהו, 6.5%,

ו'לפני החדשות' (רשת 13) זכתה ב-5.4%.

'העולם היום' (כאן 11) הניבה 1.5%, ואחריה 'והרי החדשות' (כאן 11) עם 2.2%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירי 01/05/2018 10:25
    הגב לתגובה זו
    אני כתבתי לו את הנאום.
  • וזהו (ל"ת)
    רון 02/05/2018 18:59
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון |
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.