מוני מושונוב בפרסומת החדשה לתמי 4
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

אחרי הסערה: תמי 4 מסירה את פרסומת "המטוס המתרסק"

ימים בודדים הספיקו לחברה כדי להסיר את הפרסומת עם מוני מושונוב, שעוררה סערה ברשתות. עוד לפני ההחלטה, פנתה הרשות ה-2 לערוצים ולמפרסם לקבלת הבהרות
אלכסנדר כץ | (6)

חברת שטראוס/תמי 4 החליטה להסיר את הפרסומת של המטוס המתרסק בשל הביקורת הקשה עליה – כך נודע לאייס. גם הרשות השנייה החלה לפעול בנושא לאחר קבלת מספר פניות על הפרסומת שעלתה לאוויר השבוע באמצעות משרד אלדר חומסקי.

 

הפרסומת מציגה מטוס בדרכו להתרסקות על כל נוסעיו, מקבלת כיוון הומוריסטי נונסנסי שלא ממש עובד בכיכובו של השחקן מוני מושונוב כקברניט. מושונוב מפעיל את מערכת הכריזה ומודיע לנוסעים שיש לו "חדשות טובות". לאחר מכן הוא יוצא מתא הטייס וממשיך לספר בדרמטיות על מטהר המים החדש של תמי 4. על רקע מוסיקה קולנועית ששמורה לרגעי שיא בסרטים קורעי לב, מושונוב ממשיך לספר על סגולות המוצר החדש לנוסעים ההמומים ומעודד אחד מהם שעומד לפרוץ בבכי במשפט "אל תדאג, המשפחה שלך תשתה מים איכותיים יותר".

 

בסצנת הסיום בה קהל הנוסעים שר ביחד "הבאנו שלום עליכם" היא זו ששמה סופית את החותמת על כך שהפרסומת אינה מובנת במקרה הטוב ופשוט חסרת טעם, רגישות או הגיון כלשהו, גם אם הוא אמור לשרת איזו בדיחה מתוחכמת.

 

 

הפרסומת עוררה גל ביקורת ברשתות החברתיות, בעיקר בעמוד הפייסבוק של המותג תמי 4. "תגידו אין לכם בושה, מעתיקים את האסון התעופתי שהרג אישה ופצע אחרים בשבוע שעבר וכמעט הביא למותם של מאות נוסעים? לא ברור מי רצה להתפטר על ידי אישור הפרסומת הזאת, הקופירייטר או אחראי הקמפיין בחברת הפרסום או אנשי המרקטינג שלכם? מה תגידו שזה לא עשיית כסף מאסון תעופתי זהה לכאורה? תתביישו". גולשים אחרים בדיוני רשת סוערים בנושא כותבים: "נוראי"; "פרסומת הזויה"; אני ממש לא חושב שזה מצחיק"; "איך זה קשור בין המוצר לסיטואציה ולמה שהעבירו עד הפרסומת הזו מבחינת כל המסרים?" ועוד.

 

במהלך אתמול והיום התקבלו מספר תלונות ברשות השנייה על שידור הפרסומת, שהיא אגב אישרה לשידור. ברשות אומרים כי החליטו לפתוח בבדיקה ופנו למפרסם ולערוצים לקבלת הבהרות. "התקבלו מספר תלונות בנושא הפרסומת. כפי הנהוג בטיפול בתלונות הציבור, הרשות בודקת את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים", נמסר. בחלק מן הערוצים מאשרים לאייס כי התקבלה פנייה כזו, כמו גם המפרסם עצמו שאישר פרט זה. 

משטראוס/תמי 4 נמסר: "לאור המשוב שקיבלנו מלקוחות, החלטנו לבצע התאמות בתמהיל המדיה. בימים הקרובים ישודרו בטלוויזיה סרטים נוספים שתוכננו במסגרת הקמפיין ולא סרט הטיסה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוצר מיותר (ל"ת)
    דב 25/04/2018 21:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לדעתי הפרסומת הכי חכמה בטלוויזיה כרגע (ל"ת)
    חצילי 25/04/2018 08:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ומנסים למכור מכוניות 25/04/2018 03:16
    הגב לתגובה זו
    כן, נכון, וגם ברי מים.
  • 3.
    תעשייה סחית, מדינה סחית. רק הארד סייל ומיוזיקלז בשבילכם (ל"ת)
    לירן חשב שזה מצחיק 24/04/2018 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל 24/04/2018 18:57
    הגב לתגובה זו
    מה נהיה מאיתנו? כולה פרסומת. דווקא חמוד בעיקר ההבאנו שלום עליכם בסוף.
  • 1.
    סרטי ההמשך 24/04/2018 17:01
    הגב לתגובה זו
    מה אתם אומרים יהיו סרטי ההמשך? מתחיל להכין את הפופקורן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.