אחרי הסערה: תמי 4 מסירה את פרסומת "המטוס המתרסק"
חברת שטראוס/תמי 4 החליטה להסיר את הפרסומת של המטוס המתרסק בשל הביקורת הקשה עליה – כך נודע לאייס. גם הרשות השנייה החלה לפעול בנושא לאחר קבלת מספר פניות על הפרסומת שעלתה לאוויר השבוע באמצעות משרד אלדר חומסקי.
הפרסומת מציגה מטוס בדרכו להתרסקות על כל נוסעיו, מקבלת כיוון הומוריסטי נונסנסי שלא ממש עובד בכיכובו של השחקן מוני מושונוב כקברניט. מושונוב מפעיל את מערכת הכריזה ומודיע לנוסעים שיש לו "חדשות טובות". לאחר מכן הוא יוצא מתא הטייס וממשיך לספר בדרמטיות על מטהר המים החדש של תמי 4. על רקע מוסיקה קולנועית ששמורה לרגעי שיא בסרטים קורעי לב, מושונוב ממשיך לספר על סגולות המוצר החדש לנוסעים ההמומים ומעודד אחד מהם שעומד לפרוץ בבכי במשפט "אל תדאג, המשפחה שלך תשתה מים איכותיים יותר".
בסצנת הסיום בה קהל הנוסעים שר ביחד "הבאנו שלום עליכם" היא זו ששמה סופית את החותמת על כך שהפרסומת אינה מובנת במקרה הטוב ופשוט חסרת טעם, רגישות או הגיון כלשהו, גם אם הוא אמור לשרת איזו בדיחה מתוחכמת.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסומת עוררה גל ביקורת ברשתות החברתיות, בעיקר בעמוד הפייסבוק של המותג תמי 4. "תגידו אין לכם בושה, מעתיקים את האסון התעופתי שהרג אישה ופצע אחרים בשבוע שעבר וכמעט הביא למותם של מאות נוסעים? לא ברור מי רצה להתפטר על ידי אישור הפרסומת הזאת, הקופירייטר או אחראי הקמפיין בחברת הפרסום או אנשי המרקטינג שלכם? מה תגידו שזה לא עשיית כסף מאסון תעופתי זהה לכאורה? תתביישו". גולשים אחרים בדיוני רשת סוערים בנושא כותבים: "נוראי"; "פרסומת הזויה"; אני ממש לא חושב שזה מצחיק"; "איך זה קשור בין המוצר לסיטואציה ולמה שהעבירו עד הפרסומת הזו מבחינת כל המסרים?" ועוד.
במהלך אתמול והיום התקבלו מספר תלונות ברשות השנייה על שידור הפרסומת, שהיא אגב אישרה לשידור. ברשות אומרים כי החליטו לפתוח בבדיקה ופנו למפרסם ולערוצים לקבלת הבהרות. "התקבלו מספר תלונות בנושא הפרסומת. כפי הנהוג בטיפול בתלונות הציבור, הרשות בודקת את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים", נמסר. בחלק מן הערוצים מאשרים לאייס כי התקבלה פנייה כזו, כמו גם המפרסם עצמו שאישר פרט זה.
משטראוס/תמי 4 נמסר: "לאור המשוב שקיבלנו מלקוחות, החלטנו לבצע התאמות בתמהיל המדיה. בימים הקרובים ישודרו בטלוויזיה סרטים נוספים שתוכננו במסגרת הקמפיין ולא סרט הטיסה".
- 6.מוצר מיותר (ל"ת)דב 25/04/2018 21:40הגב לתגובה זו
- 5.לדעתי הפרסומת הכי חכמה בטלוויזיה כרגע (ל"ת)חצילי 25/04/2018 08:13הגב לתגובה זו
- 4.ומנסים למכור מכוניות 25/04/2018 03:16הגב לתגובה זוכן, נכון, וגם ברי מים.
- 3.תעשייה סחית, מדינה סחית. רק הארד סייל ומיוזיקלז בשבילכם (ל"ת)לירן חשב שזה מצחיק 24/04/2018 20:49הגב לתגובה זו
- 2.חבל 24/04/2018 18:57הגב לתגובה זומה נהיה מאיתנו? כולה פרסומת. דווקא חמוד בעיקר ההבאנו שלום עליכם בסוף.
- 1.סרטי ההמשך 24/04/2018 17:01הגב לתגובה זומה אתם אומרים יהיו סרטי ההמשך? מתחיל להכין את הפופקורן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
