הדר גולדין אורון שאול
צילום: דו"צ, באדיבות המשפחה

לפני יום הזיכרון והעצמאות: קמפיין דיגיטל להשבת גולדין ושאול

הדר גולדין ואורון שאול נהרגו בצוק איתן ומאז מנהלות משפחותיהם מאבק להשבתם מעזה. באמצעות פרו אסטרטגיה, חברון זלצמן וספוט תקשורת, יעלה קמפיין באתרים ובאפליקציות
אלכסנדר כץ |

משפחת גולדין משיקה היום (יום א'), בתקופה שלקראת יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות, קמפיין באנרים באפליקציות ובאתרי החדשות והכלכלה, תחת הכותרת "יזכור עם ישראל להשיב את הדר גולדין ואורון שאול". במסגרת הקמפיין מקימה משפחת גולדין יחד עם 'המטה להשבת הדר' בראשות אל"מ (במיל') ארז וינר, את "מסדר הדר". מדובר במערך מתנדבים שייזום, יארגן וינהל פעילות במרחב הציבורי בארץ ובחו"ל להשבתם של חיילי צה"ל סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול זכרם לברכה.

 

הקמפיין יפורסם במהלך השבועיים הקרובים בבאנרים מתחלפים באפליקציות ובעמודי הבית של ynet, ישראל היום, וואלה, mako, רשת, כלכליסט, TheMarker, גלובס, ידיעות אחרונות, מעריב, ערוץ עשר, JPost, כיפה, ספורט 1 והארץ. הקמפיין הושק בהתנדבות מלאה על ידי משרד הייעוץ התקשורתי פרו אסטרטגיה, משרד הפרסום חברון זלצמן ומשרד הדיגיטל ספוט תקשורת.

הקמפיין

ממשפחת גולדין נמסר: "אנו מודים למערכות התקשורת על רוח ההתנדבות וההתגייסות. מדינת ישראל נערכת לחגיגות ה-70 לעצמאותנו, אבל החגיגה שלנו לא שלמה בלי אורון והדר. אנחנו כאן, והציבור הישראלי יחד איתנו, כדי להזכיר לראש הממשלה והשרים ש-2 חיילים קרביים שנשלחו להגן על המדינה במלחמת צוק איתן עדיין נמצאים בעזה בידי חמאס".

 

אין זה הקמפיין הראשון שיוזמת משפחת גולדין, שנאבקת להחזרת בנה הביתה. לפני כשנתיים כותרת הקמפיין הייתה "המלחמה לא נגמרה" והוא עלה במגוון אתרים ואפליקציות. גם אז ליוו את הקמפיין פרו אסטרטגיה וחברון זלצמן. לפני פחות משנה הושק קמפיין נוסף תחת הכותרת "מתים לקבר ישראל", שניהל חגי אורן ועלה בעיתונות הדתית לאומית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.