esho
צילום: bigstock

איך לפתוח חנות אונליין שתצליח לטווח הארוך

כתיבת המומחים |

אז החלטתם בשעה טובה לפתוח חנות אונליין, לצאת להרפתקה של מסחר באינטרנט, להפוך הכנסה צדדית למשרה מלאה ולהצטרף אל עוד מאות ישראלים שעושים את זה, מגשימים את החלום של עסק משלהם עם כל היתרונות שיש בכך.

אבל רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד, רגע לפני שאתם בוחרים פלטפורמה בה תקימו את החנות, עליכם להבין שלהצליח כחנות מקוונת לטווח הארוך זה לא קל, התחרות היא קשה וציפיות הלקוח אפילו יותר. הדרך הכי טובה להצליח במציאות הזו היא להכיר את האפשרויות השונות, את המתחרים ואת עצמכם, ולהתחיל בעבודה עם הגנה מתוכננת. אספנו עבורכם 9 שלבים הכרחיים לבניית העסק המקוון המצליח שלכם:

  1. תמצאו נישה – לפני שאתם רצים למכור, אתם צריכים למצוא מה למכור. אתם צריכים לבחור מוצר עם רווחיות גבוהה ועם הפוטנציאל המתאים, ואת זה עושים עם חקירה של נישות שונות פוטנציאליות כמו גם חשיבה על מה אתם יכולים לתת לעולם ואילו בעיות אתם יכולים לפתור.
  2. הערכת כדאיות – אז חקרתם נישות והגעתם לרעיון עסקי שאתם רוצים לרוץ איתו. זה הזמן לעשות מחקר מעמיק יותר של הרעיון ולמצוא את נקודות התורפה שלו כמו גם התועלות שהוא מביא ופרמטרים נוספים כמו משקל המוצר (רלוונטי למחיר המשלוח) כמות ריאלית שאתם יכולים למכור ממנו וכדומה.
  3. מחקר שוק – עם מחקר מילות מפתח פשוט אתם יכולים לדעת מה הם המוצרים הכי טרנדיים ועד כמה אתם בכיוון הנכון.
  4. מחקר מתחרים – בדקו מי המתחרים הגדולים שלכם, איך הם משווקים את עצמם ומה אתם יכולים לעשות כמוהם ואף יותר מכך.
  5. תלמדו את חוקי המסחר המקוון – מסחר אלקטרוני הוא עסק לכל דבר ואת החוקים שלו צריך ללמוד. מהם סימני מסחר ומה החוקים שלהם, האם יש הגבלות משלוח כלשהן וכדומה. חוקים כאלו יכולים לסייע לכם למנף את העסק או בדיוק להיפך, יכולים להפיל אותו.
  6. ניתוח הלקוח הפוטנציאלי – מי הלקוח הפוטנציאלי שלכם, מה הוא אוהב, איך אתם יכולים להתאים לו את המוצר ואת חווית המשתמש באתר שלכם..
  7. מציאת ספק למוצר שלכם – מי זה שהולך לייצר לכם או למכור לכם את המוצר, האם אתם מתכננים לעשות את זה לבד או להיות "מתווכים"
  8. הקמת החנות – רק אחרי שבחנתם את כל השלבים האלו, מגיע הזמן להקים את החנות הוירטואלית לעשות אותה קלה לשימוש ועם חוויית קניה מיטבית.
  9. תהיו פרודוקטיביים – עכשיו זה הזמן האמיתי לעבוד. נצלו את הזמן שלכם בצורה הטובה ביותר וקבלו טיפים לניהול נכון של הזמן ושל החנות מאלו שעשו את זה בגדול.
הקמת החנות הוירטואלית יכולה להיעשות בפלטפורמות שונות מהן כאלו שמציעות חנות מוכנה וכאלו שמצריכות מכם הקמה של החנות מאפס. במידה וקהל היעד שלו אתם הולכים למכור נמצא בישראל כדאי לכם לבחור בפלטפורמה מקומית ותיקה שתלווה אתכם בכל שלבי ההקמה ואף אחריה ולוותר על תלות במפתח פרילנסר שיכול להיעלם ברגעים הקריטיים והחשובים ביותר לעסק אינטרנטי מתחיל. אחת הפלטפורמות הטובות והנוחות ביותר ועם הכלים המשמעותיים ביותר להצלחה בארץ היא e-shop.יותר מאלף בעלי חנויות מצליחות בישראל בחרו ב-e-shop בבניית העסק המקוון היות והפלטפורמה מציעה את נקודת הפתיחה האידיאלית להצלחת העסק.

לאחר שבחרתם בפלטפורמה להקמת החנות יש כמה דברים שאתם צריכים לוודא כל הזמן, פעולות שונות שצריך לבצע בחנות בכדי שהיא לא תפסיק לתמכור:

 

  1. הוספה של מוצרים חדשים בכדי שהחנות תהיה עם היצע גדול יותר ובשביל שגוגל יראה שזו חנות פעילה.
  2. הוספת תגיות לכל מוצר המקלות על מנועי החיפוש לאתר אותם על בסיס ביטויי מפתח.
  3. הכנסת תיאורים איכותיים ומפורטים של המוצרים.
  4. הטמעת תמונות איכותיות כמו גם סרטוני הדגמה שמראים את המוצר בפעולה.
  5. הפנייה לחוות דעת / המלצות על המוצרים והחנות שלכם
  6. שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים להגברת המכירות בחנות כמו שתמצאו בפלטפורמת e-shop.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.