איך לפתוח חנות אונליין שתצליח לטווח הארוך
אז החלטתם בשעה טובה לפתוח חנות אונליין, לצאת להרפתקה של מסחר באינטרנט, להפוך הכנסה צדדית למשרה מלאה ולהצטרף אל עוד מאות ישראלים שעושים את זה, מגשימים את החלום של עסק משלהם עם כל היתרונות שיש בכך.
אבל רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד, רגע לפני שאתם בוחרים פלטפורמה בה תקימו את החנות, עליכם להבין שלהצליח כחנות מקוונת לטווח הארוך זה לא קל, התחרות היא קשה וציפיות הלקוח אפילו יותר. הדרך הכי טובה להצליח במציאות הזו היא להכיר את האפשרויות השונות, את המתחרים ואת עצמכם, ולהתחיל בעבודה עם הגנה מתוכננת. אספנו עבורכם 9 שלבים הכרחיים לבניית העסק המקוון המצליח שלכם:
- תמצאו נישה – לפני שאתם רצים למכור, אתם צריכים למצוא מה למכור. אתם צריכים לבחור מוצר עם רווחיות גבוהה ועם הפוטנציאל המתאים, ואת זה עושים עם חקירה של נישות שונות פוטנציאליות כמו גם חשיבה על מה אתם יכולים לתת לעולם ואילו בעיות אתם יכולים לפתור.
- הערכת כדאיות – אז חקרתם נישות והגעתם לרעיון עסקי שאתם רוצים לרוץ איתו. זה הזמן לעשות מחקר מעמיק יותר של הרעיון ולמצוא את נקודות התורפה שלו כמו גם התועלות שהוא מביא ופרמטרים נוספים כמו משקל המוצר (רלוונטי למחיר המשלוח) כמות ריאלית שאתם יכולים למכור ממנו וכדומה.
- מחקר שוק – עם מחקר מילות מפתח פשוט אתם יכולים לדעת מה הם המוצרים הכי טרנדיים ועד כמה אתם בכיוון הנכון.
- מחקר מתחרים – בדקו מי המתחרים הגדולים שלכם, איך הם משווקים את עצמם ומה אתם יכולים לעשות כמוהם ואף יותר מכך.
- תלמדו את חוקי המסחר המקוון – מסחר אלקטרוני הוא עסק לכל דבר ואת החוקים שלו צריך ללמוד. מהם סימני מסחר ומה החוקים שלהם, האם יש הגבלות משלוח כלשהן וכדומה. חוקים כאלו יכולים לסייע לכם למנף את העסק או בדיוק להיפך, יכולים להפיל אותו.
- ניתוח הלקוח הפוטנציאלי – מי הלקוח הפוטנציאלי שלכם, מה הוא אוהב, איך אתם יכולים להתאים לו את המוצר ואת חווית המשתמש באתר שלכם..
- מציאת ספק למוצר שלכם – מי זה שהולך לייצר לכם או למכור לכם את המוצר, האם אתם מתכננים לעשות את זה לבד או להיות "מתווכים"
- הקמת החנות – רק אחרי שבחנתם את כל השלבים האלו, מגיע הזמן להקים את החנות הוירטואלית לעשות אותה קלה לשימוש ועם חוויית קניה מיטבית.
- תהיו פרודוקטיביים – עכשיו זה הזמן האמיתי לעבוד. נצלו את הזמן שלכם בצורה הטובה ביותר וקבלו טיפים לניהול נכון של הזמן ושל החנות מאלו שעשו את זה בגדול.
לאחר שבחרתם בפלטפורמה להקמת החנות יש כמה דברים שאתם צריכים לוודא כל הזמן, פעולות שונות שצריך לבצע בחנות בכדי שהיא לא תפסיק לתמכור:
- הוספה של מוצרים חדשים בכדי שהחנות תהיה עם היצע גדול יותר ובשביל שגוגל יראה שזו חנות פעילה.
- הוספת תגיות לכל מוצר המקלות על מנועי החיפוש לאתר אותם על בסיס ביטויי מפתח.
- הכנסת תיאורים איכותיים ומפורטים של המוצרים.
- הטמעת תמונות איכותיות כמו גם סרטוני הדגמה שמראים את המוצר בפעולה.
- הפנייה לחוות דעת / המלצות על המוצרים והחנות שלכם
- שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים להגברת המכירות בחנות כמו שתמצאו בפלטפורמת e-shop.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
