איך לפתוח חנות אונליין שתצליח לטווח הארוך

כתיבת המומחים |

אז החלטתם בשעה טובה לפתוח חנות אונליין, לצאת להרפתקה של מסחר באינטרנט, להפוך הכנסה צדדית למשרה מלאה ולהצטרף אל עוד מאות ישראלים שעושים את זה, מגשימים את החלום של עסק משלהם עם כל היתרונות שיש בכך.

אבל רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד, רגע לפני שאתם בוחרים פלטפורמה בה תקימו את החנות, עליכם להבין שלהצליח כחנות מקוונת לטווח הארוך זה לא קל, התחרות היא קשה וציפיות הלקוח אפילו יותר. הדרך הכי טובה להצליח במציאות הזו היא להכיר את האפשרויות השונות, את המתחרים ואת עצמכם, ולהתחיל בעבודה עם הגנה מתוכננת. אספנו עבורכם 9 שלבים הכרחיים לבניית העסק המקוון המצליח שלכם:

  1. תמצאו נישה – לפני שאתם רצים למכור, אתם צריכים למצוא מה למכור. אתם צריכים לבחור מוצר עם רווחיות גבוהה ועם הפוטנציאל המתאים, ואת זה עושים עם חקירה של נישות שונות פוטנציאליות כמו גם חשיבה על מה אתם יכולים לתת לעולם ואילו בעיות אתם יכולים לפתור.
  2. הערכת כדאיות – אז חקרתם נישות והגעתם לרעיון עסקי שאתם רוצים לרוץ איתו. זה הזמן לעשות מחקר מעמיק יותר של הרעיון ולמצוא את נקודות התורפה שלו כמו גם התועלות שהוא מביא ופרמטרים נוספים כמו משקל המוצר (רלוונטי למחיר המשלוח) כמות ריאלית שאתם יכולים למכור ממנו וכדומה.
  3. מחקר שוק – עם מחקר מילות מפתח פשוט אתם יכולים לדעת מה הם המוצרים הכי טרנדיים ועד כמה אתם בכיוון הנכון.
  4. מחקר מתחרים – בדקו מי המתחרים הגדולים שלכם, איך הם משווקים את עצמם ומה אתם יכולים לעשות כמוהם ואף יותר מכך.
  5. תלמדו את חוקי המסחר המקוון – מסחר אלקטרוני הוא עסק לכל דבר ואת החוקים שלו צריך ללמוד. מהם סימני מסחר ומה החוקים שלהם, האם יש הגבלות משלוח כלשהן וכדומה. חוקים כאלו יכולים לסייע לכם למנף את העסק או בדיוק להיפך, יכולים להפיל אותו.
  6. ניתוח הלקוח הפוטנציאלי – מי הלקוח הפוטנציאלי שלכם, מה הוא אוהב, איך אתם יכולים להתאים לו את המוצר ואת חווית המשתמש באתר שלכם..
  7. מציאת ספק למוצר שלכם – מי זה שהולך לייצר לכם או למכור לכם את המוצר, האם אתם מתכננים לעשות את זה לבד או להיות "מתווכים"
  8. הקמת החנות – רק אחרי שבחנתם את כל השלבים האלו, מגיע הזמן להקים את החנות הוירטואלית לעשות אותה קלה לשימוש ועם חוויית קניה מיטבית.
  9. תהיו פרודוקטיביים – עכשיו זה הזמן האמיתי לעבוד. נצלו את הזמן שלכם בצורה הטובה ביותר וקבלו טיפים לניהול נכון של הזמן ושל החנות מאלו שעשו את זה בגדול.
הקמת החנות הוירטואלית יכולה להיעשות בפלטפורמות שונות מהן כאלו שמציעות חנות מוכנה וכאלו שמצריכות מכם הקמה של החנות מאפס. במידה וקהל היעד שלו אתם הולכים למכור נמצא בישראל כדאי לכם לבחור בפלטפורמה מקומית ותיקה שתלווה אתכם בכל שלבי ההקמה ואף אחריה ולוותר על תלות במפתח פרילנסר שיכול להיעלם ברגעים הקריטיים והחשובים ביותר לעסק אינטרנטי מתחיל. אחת הפלטפורמות הטובות והנוחות ביותר ועם הכלים המשמעותיים ביותר להצלחה בארץ היא e-shop.יותר מאלף בעלי חנויות מצליחות בישראל בחרו ב-e-shop בבניית העסק המקוון היות והפלטפורמה מציעה את נקודת הפתיחה האידיאלית להצלחת העסק.

לאחר שבחרתם בפלטפורמה להקמת החנות יש כמה דברים שאתם צריכים לוודא כל הזמן, פעולות שונות שצריך לבצע בחנות בכדי שהיא לא תפסיק לתמכור:

 

  1. הוספה של מוצרים חדשים בכדי שהחנות תהיה עם היצע גדול יותר ובשביל שגוגל יראה שזו חנות פעילה.
  2. הוספת תגיות לכל מוצר המקלות על מנועי החיפוש לאתר אותם על בסיס ביטויי מפתח.
  3. הכנסת תיאורים איכותיים ומפורטים של המוצרים.
  4. הטמעת תמונות איכותיות כמו גם סרטוני הדגמה שמראים את המוצר בפעולה.
  5. הפנייה לחוות דעת / המלצות על המוצרים והחנות שלכם
  6. שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים להגברת המכירות בחנות כמו שתמצאו בפלטפורמת e-shop.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.