בית וואלה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

על רקע פרשת בזק: עורך וואלה יכנס היום את העובדים לשיחה

אבירם אלעד, שזומן אף הוא למתן עדות במשטרה, צפוי להרגיע את העובדים, בצל הסערה סביב פרשת בזק ואלוביץ', והעדויות על סיקור מוטה של וואלה לטובת נתניהו
אלכסנדר כץ | (5)

שרוחות סוערות בוואלה, נעשים ניסיונות להרגיע את המצב. לאייס נודע כי עורך האתר אבירם אלעד, זימן את העובדים לשיחה שתתקיים היום (יום ב') בצהריים בדסק החדשות. הערכות הן כי אלעד יפעל כדי להרגיע את העובדים.

אחד מעובדי וואלה, אמר הבוקר לאייס: "כמה קשה לעבוד במערכת חדשות שכל החדשות מופנות לכיוונה כעת. אנחנו עכשיו במוקד החדשות".

אתמול בבוקר נעצרו מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, יועץ תקשורת מוכר ופקיד ממשלתי בכיר, וגם בכירים בחברת בזק, וזאת כחלק מחקירת תיק 4000. בנוסף נבדקת גם המעורבות של אתר וואלה בנושא, כמי שהעניק סיקור אוהד ומלטף לבני הזוג נתניהו, כחלק מהדיל במסגרתו קיבל בעלי בזק שאול אלוביץ' הקלות מס. 

עדות להירתמות של וואלה לטובת נתניהו, אפשר היה לראות בתחקיר שפרסם גידי ויץ באוקטובר 2015 בעיתון הארץ, שהגיע מן הסתם גם לעיניהם של חוקרי המשטרה.

אתמול פורסם לראשונה באייס כי גם עורך וואלה לשעבר ינון מגל זומן למתן עדות בנושא. מגל הצהיר ביום חמישי האחרון בראיון לגל"צ כי הופעלו עליו לחצים לסיקור אוהד עבור נתניהו, כששימש עורך וואלה. גם מנכ"ל וואלה אילן ישועה ועורך וואלה הנוכחי אבירם אלעד זומנו לעדויות. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חגיגה של צביעות 19/02/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    בואו נראה מי מקבל סיקור אוהד בקביעות ועל בסיס יומיומי ומי מותקף כל העת. לא יודע אם ביבי ניסה לקנות סיקור אוהד, אבל גם אם כן - השאלה הגדולה היא למה זה מגיע למצב הזה? למה הגענו למצב שכל מי שקורה עיתון יודע שהכל מוטה לצד אחד, ונגד צד אחר, וזה כאילו לגיטימי? יאיר לפיד לא צריך לקנות סיקור אוהד, כי הוא מקבל כזה, לא כי הוא כזה מוצלח, אלא כי הוא מהצד ה'נכון'. את זה כל הציבור יודע, ולכן הציבור הפסיק להאמין לתקשורת.
  • שט 19/02/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    רודפים אותי רודפים אותי, רודפים אותי, שמאלנים שמאלנים שמאלנים, כל התיקשורת שמאלנית, המשטרה שמאלנית, השופטים בישראל חונטה שמאלנית. ועוד סיורי רדיפות לילדים מפגרים.
  • 2.
    ברגר 19/02/2018 12:56
    הגב לתגובה זו
    חוץ מווינט האתר הכי עוין את נתניהו זה האתר של וואלה!
  • יש עדויות ומסמכים. טוקבקיסט של של שקרניהו: תפסיק לשקר. (ל"ת)
    שט 19/02/2018 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דנה 19/02/2018 12:27
    הגב לתגובה זו
    וואלה תימכר בשנה הקרובה לגוף זה או אחר. הם לא יוכלו להתקיים stand alone
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.