100 ימים לפיצול: בדקנו מי מנצח ברצועות השידור השונות
גופי השידור השונים רושמים הפסדים בשנים האחרונות, שרק הולכים וגוברים בכל יום וגברו בחודשים האחרונים מאז פיצול ערוץ 2 והמלחמה של 3 ערוצים מסחריים על עוגת פרסום שלא צומחת ריאלית בשנים האחרונות. לצד זאת, פרק הזמן של 100 הימים מאז אותו פיצול, מאפשר לבחון את יחסי הכוחות בין הערוצים השונים, ובעיקר בין יוצאי ערוץ 2.
ממוצע הרייטינג של קשת 12 ברצועת הפריים-טיים של 21:00 עד 23:00, עומד על 14.6%, מול 12.9% לרשת 13 ו-5.6% לערוץ עשר. בעשירייה הראשונה יש לקשת 6 תכניות מול 4 לרשת. התכנית הנצפית ביותר היא חתונה ממבט ראשון של קשת עם ממוצע של 20.5% לעונה הראשונה שכללה 11 פרקים. היא גם התכנית היחידה שחצתה את רף 20 הנקודות בממוצע הרייטינג, מאז הפיצול ב-1 בנובמבר 2017.
במקום השני נמצאת המרוץ למיליון 6 של רשת עם ממוצע של 18.3% (העונה טרם הסתיימה) ב-26 הפרקים ששודרה. ואולם מבחינת מספר צופים, למרות שממוצע הרייטינג שלה נמוך בכ-2 נקודות מזה של 'חתונה ממבט ראשון', מספר הצופים גבוה יותר - 518 אלף בממוצע למרוץ מול 512 אלף לחתונה. דבר זה מצביע על צפייה קבוצתית יותר לריאליטי הוותיק והפופולרי של רשת.
- רשת הציבה שוב את "אבודים" מול "חתונמי". זה נגמר רע
- אבודים ברשת: הרייטינג של צופית גרנט - רבע מחתונה ממבט ראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העשירייה המובילה בטלוויזיה (מקור: קשת 12)
במקום השלישי אבודים של רשת עם 18%. סוגרת את העשירייה עובדה של קשת עם 13.5%. אגב תכנית התחקירים הוותיקה של אילנה דיין מנצחת בפער עצום את המערכת של רשת, שספגה מאז הפיצול נתוני צפייה נמוכים מאד, עם ממוצע של 7.6%, ופרקים שנשקו ל-5%.
ברוב השבועות מובילה קשת בממוצע ברייטינג הפריים-טיים, אולם רשת הצליחה להוביל פעמיים מבין כ-15 השבועות מאז הפיצול, ובשבוע ה-14 רשמה שוויון עם קשת.
ממוצע שבועי (מקור: רשת 13)
מהדורת חדשות 2 בקשת רשמה רייטינג ממוצע של 12.9%, בעוד שאותה מהדורה ברשת משכה 9.7%. מהדורת החדשות בערוץ עשר קיבלה בממוצע 8.6%. בגזרת שישי יתרון משמעותי ל'אולפן שישי' של קשת על זה רשת - 8.5% מול 6.8%.
בחישוב של רצועת החדשות והשעתיים של הפריים-טיים, כלומר בין 20:00 ל-23:00, עולה נתח הרייטינג של קשת 12 בשידור המסחרי עומד על 43.3%, מול 36.4% לרשת 13, ורק 20.4% לערוץ עשר.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
מבחינת לייט-נייט, רשת יכולה לרשום הצלחה גם בגזרה זו: 'הצנרת' עם גיא לרר נהנתה מרייטינג ממוצע של 8.1%, גבוה משמעותית מהמתחרה בערוץ עשר – 'הצינור' עם טל ברמן עם 3.7% בממוצע. לרר מנצח אפילו את 'היום בלילה עם גורי אלפי' של קשת, עם 8%, וגם במספר הצופים: 204 אלף ללרר מול 194 אלף לאלפי, שלאחרונה פורסם בידיעות אחרונות כי תכניתו תרד מן האוויר.
ברצועת הפרה-פריים גם כאן לקשת יתרון גדול על פני רשת: 'ערב טוב עם גיא פינס' עם 9.3%, מובילה ל'תכנית הכלכלית' עם 10.7%. מנגד 'לפני החדשות' עם 6%. קשת יכולה לרשום גם V גדול על הפרה-פריים של שישי בערב – רצועה חלשה בדרך כלל בטלוויזיה הישראלית. 'אופירה וברקוביץ'', שבתחילה שודרה בין 18:00 ל-19:30, והוארכה לאחרונה לשעתיים עד 'אולפן שישי', רושמת ממוצע של 6.4%, בפער גדול מ'דידי בשישי' של רשת שמניבה 4.6%. בשישי האחרון אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' רשמה שיא רייטינג של 8.7%, מול 4.9% לדידי הררי.
רצועה מעניינת נוספת היא תכניות הבוקר, כאן שולטת בפער גדול 'העולם הבוקר' של רשת 13 עם 3.9% בממוצע לתכנית שמשודרת לאורך כל השבוע, מול 2.9% ל'אורלי וגיא' בערוץ עשר (כולל 'בוקר אור בשישי'), ו-2.6% ל'חדשות הבוקר' עם ניב רסקין בקשת 12 (כולל הבוקר של קשת שמשודרת בשישי).
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
