מחלקות תוכן במשרדי פרסום צריכות לעבוד כמו דסק חדשות
בואו נדבר רגע על איך מערכת חדשות מתוקנת עובדת. תיכף תראו איך הכל מתחבר. אז יש ישיבת מערכת שבועית בה נקבעים העוגנים שעל סדר היום השבועי, אייטמים שבוודאות ניתן לתכנן אותם מראש: טיסות מוזלות לקראת החגים, הצגה חדשה של הכוכב שעשה קאמבק, דוח מבקר המדינה שמתפרסם בתאריך מסוים ועוד. חומרים נאספים, מרואיינים מצולמים על ידי צלם מקצועי, עורכי הוידאו ממקססים חומרי ארכיון עם כאן ועכשיו וכמובן, עריכה מוזיקלית שמתאימה בום למסר שהכתבה מעבירה.
ואז מגיעה המציאות: חקירה חדשה שנחשפה, ירי בצפון לא עלינו, טראמפ ששוב חשף חומר סודי בטוויטר ומה לא. הכתבים נשלחים במהרה לשטח, מביימים את הכתבה בראש בדרך למרואיין, מצלמים לעתים בעצמם כי הצלם הוקפץ לזירה אחרת, עורכים קאט-טו-קאט על המחשב הפרטי, מוסיפים מוזיקה, עולים לשידור בלייב והופ - עלה אייטם לא רע בכלל לאוויר, אולי אפילו איזה סקופ קטן מול המתחרים.
ובכן אני טוענת, שמחלקות התוכן של 2018 צריכות להתנהל כמו מיני מערכות חדשות ומנהלי התוכן של היום, חייבים להיות וואן מן שואו של תוכן. מולטי טאלנט בהעברת מסרים אם תרצו.
אין יותר מנהל תוכן ש"רק" יודע לכתוב מדהים. יש מנהל תוכן שגם יודע לערוך וידאו באפליקציות חדשניות בסמארטפון, שמכיר את כל החידושים באינסטגרם ואת כל הפילטרים בסטורי. אין רק מנהל תוכן שמכין גאנט ושולח ללקוח פעם בשבוע. יש מנהל תוכן שנמצא בקשר תמידי ויודע להגיב מעכשיו לעכשיו. כי אם השיער של טראמפ "נתפס" בכל אתרי החדשות - מתעופף לו ברוח וחושף ראש קירח ויש לנו לקוח שמפרסם דבק 3 שניות, אין מצב שנפספס את ההזדמנות ל-Real Time Marketing שכזה. ואם בדיוק עכשיו גל גדות התראיינה אצל ג'ימי קימל והביאה לשידור שוקולד פרה, אהלן למנהלי העמוד של עלית! ואם הקרנף מהספארי החליט לצאת ולחזור בעצמו והכל מתועד במצלמת האבטחה - חייב להיות על הפיד בעוד 3, 2...
ברור שללא תכנית אסטרטגיה וגאנט חודשי/שבועי, אי אפשר לעבוד ולייצר ערך אמיתי למותג ואין חשובים מהם. כל תוכן המופץ חייב לעמוד תחת מטריית המסרים שהגדרנו וצריך לקיים את ערכי המותג המובילים אותו. נכתבו אינספור מאמרים על חשיבות מדיניות ואסטרטגיית התוכן המותגית. אבל מעבר לעוגנים, הקמפיינים, המהלכים שנבנים לאחר סיעורי מוחות, ישיבות קריאייטיב ותכניות מדיה, מחלקות התוכן של היום, חייבות להתאים עצמן לדינמיות של ההתרחשויות לעתים גם ברמת הכמה דקות, בטח ובטח לדינמיות של הצרכנים. הם בסטורי, הם בפיד, הם בבלוג וגוללים חלילה. הן נדרשות לתת מענה במספר פלטפורמות ולהציג מסר מצורה המותאמת לכל אחת מהן.
כששרה נתניהו נשמעה זועקת בקלטת ההיא, כולם חיכו לראות מי יהיה הראשון עם הטייקאופ הפרסומי. כי מחר, כמו שאומרים הורינו היקרים - אפשר יהיה לעטוף עם זה את הדגים.
מחלקת תוכן של 2018 במשרד דיגיטל טהור, היא סוג של לוק א לייק מחלקת חדשות. מדברים עם הלקוח, חושבים על יזומות, מכינים גאנט, מעבירים לסטודיו לעיצוב, עובדים על מהלכי תוכן וקריאייטיב, מאשרים פריסות מדיה. ובמקביל - מוכנים לכל תרחיש דינמי עם ידע לא מבוטל בטכנולוגיה שתעזור לנו להוציא אותו לפועל במהירות וביעילות.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר...
ומה זה אומר על אנשי התוכן שנרצה להעסיק או לעבוד מולם כלקוחות? כמובן בראש ובראשונה - יודעים לכתוב. שנונים, יצירתיים, חדים, חופרים כשצריך, חותכים כשלא. ומעבר, הם צריכים להיות סקרנים, להיות מעודכנים ולצרוך מידע רב ערוצי, לאהוב חדשנות, להסתדר עם טכנולוגיה, ללמוד לצלם עם הסמארטפון וכן, חלקם גם ידעו לערוך וידאו ברמה בסיסית פלוס. כי שוב, אם לא נגיב - המתחרה של הלקוח שלנו יעשה את זה קודם.
*** רוית בכמן היא מנכ"לית ובעלים משותפת בקניבל מדיה ולשעבר עורכת תכניות אקטואליה ב"רשת" וערוץ 10
- 5.אייל 19/02/2018 13:56הגב לתגובה זוזה מתאים לגופי מדיה שרוצים למכור פרסום- שיספקו את זה ללקוחות באופן ישיר או דרך משרדי הפרסום, אבל למשרד פרסום אין דרך לתמחר את זה ואין הבנה או דרך להיות אונליין כל הזמן מעבר לרעיונות גדולים שמתעוררים לפעמים מאקטואליה. בטח לא ברמת היצמדות כזאת למה שקורה
- נעמי 21/02/2018 12:31הגב לתגובה זולא חייבים צלם עם ציוד תאורה ועורך וידאו עם חדר עריכה כדי לייצר תוכן טוב מעכשיו לעכשיו, זה בדיוק מה שכתוב כאן. צריך צוות יצירתי שיודע להגיב מהר
- 4.השאלה אם לקוחות ישלמו על מודל כזה (ל"ת)ליאורי 15/02/2018 18:56הגב לתגובה זו
- 3.קשקשנית (ל"ת)רונן 14/02/2018 10:26הגב לתגובה זו
- 2.אריאלה 13/02/2018 18:52הגב לתגובה זומשרדי פרסום לא יודעים לעשות תוכן משרדי הפרסום לא מרוויחים עמלות מתוכן תוכן אינו פרסום משרדי הפרסום לא ידעו לעשות תוכן תוכן זו התמחות
- רוית 14/02/2018 09:55הגב לתגובה זולא טענתי שמשרדי פרסום יודעים לעשות תוכן. הם לא. אני צמחתי מתוכן ולא ההיפך. זו הבעיה הגדולה של המשרדים הגדולים היום ועל כן הם מקימים מחלקות או קונים "מוכנות" חדשות לבקרים. אין להם את היכולת להתמודד עם עבודה מסוג כזה עם הצוות הקיים.
- רוית 13/02/2018 23:32הגב לתגובה זולא טענתי שמשרדי פרסום יודעים לעשות תוכן. הם לא. אני צמחתי מתוכן ולא ההיפך. זו הבעיה הגדולה של המשרדים הגדולים היום ועל כן הם מקימים מחלקות או קונים "מוכנות" חדשות לבקרים. אין להם את היכולת להתמודד עם עבודה מסוג כזה עם הצוות הקיים.
- 1.לורי 13/02/2018 10:51הגב לתגובה זוולא יודעים להסביר ללקוחות איך תוכן עובד
- בדיוק (ל"ת)האמת 14/02/2018 09:56הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7