פיני גרשון בקמפיין הרשות לניירות ערך
צילום: יח"צ

הרשות לני"ע חותכת את הקמפיין עם פיני גרשון

הרשות בודקת האם גרשון שממליץ בשמה על השקעות נבנות ובטוחות החזיק בעבר במניות חברת אופציות בינאריות
משה בנימין | (4)

10 ימים לאחר שעלה לאוויר הקמפיין בכיכובו, הרשות לניירות ערך מודיעה שתשהה את שידור הפרסומת עם פיני גרשון עד לבדיקה בעניינו, בדבר שותפותו בחברת אופציות בינאריות. 

הקמפיין שבו מככב גרשון, לשעבר מאמן מכבי תל אביב עלה לאוויר יחד עם פרסומת נוספת שממשיכה להיות משודרת כרגיל, בה מככב השף עומר מילר. עצם הופעתו של גרשון בקמפיין כבר סמכא המספק עצות להשקעות נבונות ובטוחות זכתה לביקורת, שכן גרשון "נעקץ" בעבר ואיבד כסף רב לאחר שהוצא ממנו כסף במרמה להשקעות פיקטיביות. בנוסף רשומה ברזומה של גרשון פרשת הבנק הפרטי של מוני פנאן שהתנהל בזמן שאימן את מכבי תל אביב. 

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "רשות ניירות ערך פועלת להגביר את מודעות הציבור הרחב להשקעות שאינן מפוקחות ולהתריע מפני הסיכונים הגלומים בהן. לאור המסר המורכב ובמטרה להגיע לקהלי יעד רחבים ככל שניתן הקמפיין האחרון נעזר במאמן הכדורסל פיני גרשון ובשף עומר מילר על מנת שיסבירו לציבור הרחב את האתגרים שבהשקעות על ידי המחשה מעולמות התוכן של הספורט והקולינריה. מעבר להיותו של גרשון מאמן מכבי תל אביב לשעבר שהוביל את הקבוצה לאליפות, הוא נפל קורבן להונאה בעצמו ובכך מצטרף לסרטון מסר בלתי מילולי נוסף לציבור ביחס להשקעות שאינן מפוקחות".

"יחד עם זאת" מוסיפים ברשות, "הגיע אלינו מידע בדבר שותפותו בעבר של גרשון בחברת אופציות בינאריות. מידע זה נבדק וליתר ביטחון לעת הזו הושעה הקמפיין לצורך מיצוי בדיקת הנושא".

כאמור, ברשות לניירות ערך דווקא בחרו בגרשון על סמך עברו הבעייתי מתוך כוונה שמי שנפל קרבן לתרמית יהווה דמות שהציבור יוכל להזדהות עימה. עם זאת, המידע על עברו כשותף בחברה לאופציות בינאריות, תחום אפור שהרשות לניירות ערך מנסה למגר.

כך למשל, מי שכיהן עד לאחרונה כיו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, שבעצמו אישר את הופעת גרשון בקמפיין, אמר לפני מספר חודשים בכנסת, על רקע קידום חוק בנושא: "מעבר לפגיעה הכלכלית החמורה באזרחי העולם, משווקי אופציות בינאריות גורמים לנזק תדמיתי והרסני חמור שהולך וגובר וצובר תאוצה ומלבה את האנטישמיות כלפי היהודים בכלל והישראלים בפרט. החוק יאפשר לרשות ניירות ערך לפעול באופן תקדימי נגד אותם גורמים הפועלים היום מישראל מול לקוחות מחוץ לישראל , תוך הטלת סנקציות אזרחיות ופליליות חמורות עד לכדי מאסר בפועל". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הבנקים הפיס הטוטו והלוטו צדיקים יראי שמים ממש לחמניות (ל"ת)
    תש 26/01/2018 02:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הנ 26/01/2018 02:15
    הגב לתגובה זו
    היתכן שאחת מהקבוצות שגרשון אימן מנסה לחסום אותו בהכנסה ?
  • 2.
    בלאט 25/01/2018 23:12
    הגב לתגובה זו
    גופים ממשלתיים חייבים לשמש דוגמה. ויפה שעה אחת קודם
  • 1.
    אריק אנג'ל 25/01/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    חמש דקות אחרי שהרשות לניירות ערך הוציאה הודעה לציבור, פנה עיתונאי מקור ראשון לדוברות בשאלה איך ייתכן שגרשון, שהיה חלק מחברה בינארית בעבר, משתתף בו. הוא התבקש להעביר חומרים בנידון והעביר. לאחר בדיקה, הוחלט להשעות את הקמפיין. מדובר בסקופ של מקור ראשון, ולא לעניין לא לציין את זה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.