יפתח חוצב
צילום: יח"צ
פודקאסט

"אני יכול להיות הומלס בעוד 5 שנים, אין לי שום תכנית"

איש הקריאייטיב ואחד מהפרילנסרים העסוקים בתעשייה מתראיין בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן. "לא כל כך נהניתי להיות שכיר ולא ראיתי את עצמי נשאר כדי להיות מנהל קריאייטיב"
כתבי אייס | (12)

בפרק ה-22 של פודקאסט הפרסום EAR CATCHER מארח מירן פחמן את איש הקריאייטיב, הקריין והבמאי יפתח חוצב לשיחה על החיים כפרילנס, ההתפרשות למגוון תחומים רבים (תכנית הלילה של גורי אלפי, מערכוני רשת עם "השלישייה", לימודי פוטושופ להעשרה עצמית, לימודים באוניברסיטה, קומיקס ועוד).

חוצב שנחשב לאחד מאנשי הפרילנס העסוקים בתעשייה חוזר לימים בהם התחיל את הקריירה בענף, לראשונה תחת גדי צדר ומשם לאדלר ומקאן. "כשהגעתי למלינרסקי במקאן, עשיתי בחצי שנה יותר סרטים משעשיתי באדלר 3 שנים". על תכניותיו לעתיד אומר חוצב: "אני יכול להית הומלס או נרקומן בעוד 5 שנים, אין לי שום תכנית". על תקופתו כשכיר הוא אומר: "לא כל כך נהניתי להיות שכיר ולא ראיתי את עצמי נשאר כדי להיות מנהל קריאייטיב".

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

 

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שירי 08/12/2017 23:15
    הגב לתגובה זו
    ממש בול.
  • 6.
    אדלריסטית 22/11/2017 16:24
    הגב לתגובה זו
    חותמת לכם שתכף יראיינו את מנהלי שיווק מצייצים ואז את אימי עירון ואז את כרמל ברן. פודקאסט צפוי ושאינו מחדש. חבל
  • 5.
    רכבת לכרמיאל 21/11/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    תרספקטו אותו, הלוואי שכולם יהיו כאלה דביליים מדויקים כמותו
  • 4.
    כמעט נרדמתי 21/11/2017 01:04
    הגב לתגובה זו
    למה כל פודקאסט של מירן עם מישהו בפסאדה המגניבולית תמיד מגיע לשלב כזה: אורח: בלה בלה אני כזה מגניב וקריאטיבי ושטוניקתי בעולם בינוני! מראיין: כן האמת שגם אני כזה... אני מרגיש ששנינו לא הכי סאחים שיש! .... אורח ומראיין: לקלקלקלק. בקיצור פתאט. תראיין מישהו שיערער קצת את הבועה. שיגיד שזה לא באמת ככה. יותר לינור, פרסמן, אפילו שהר עוברת. כי זה מה זה משעמם שהאורחים זחוחים מעצמם מדי והמראיין נסחף איתם מדי.
  • מירן פחמן 21/11/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    אני משתדל להיות קשוב בדרך כלל אבל הפעם אפילו אתה (או את?) כותב שזה לא תמיד ככה ואף נתת דוגמאות. אני משתדל לגוון גם עם הנושאים וגם עם סוגי האנשים. אם המרואיין והמראיינים זחוחים לך בפרק מסויים, פשוט תפסיק לשמוע. זה עד כדי כך פשוט.
  • כמעט נרדמתי 22/11/2017 20:10
    שים לב שכתבתי שהתבנית היא קבועה **כשמדובר** במישהו שצריך למלא את תפקיד "המאגניב". זה בסדר שמביאים מגוון אנשים. לפעמים הולך יותר לפעמים פחות. ההנחה היא שהמטרה שלך כמראיין היא ליצור קונפליקט/עימות/דיון עם הטיעונים של האורח והתחושה היא שאתה נוטה לעשות הנחות למי שבא על תקן המצחיקי השטותניקי כי זה כאילו לא מגניב "להתעמת" איתו. זה מה שאיכזב.
  • 3.
    איל בי 21/11/2017 00:40
    הגב לתגובה זו
    זהו. ד"ש.
  • 2.
    זה לא הפתיח של "ימי איציק" מ"מה יש"? (ל"ת)
    ינון 20/11/2017 18:39
    הגב לתגובה זו
  • מירן פחמן 21/11/2017 17:49
    הגב לתגובה זו
    מי שלא תהיה, קיבלת אצלי הרבה נקודות
  • 1.
    חור תחת זחוז. הוא וזוגתו הפמינאצית. (ל"ת)
    דר רקטום 20/11/2017 16:49
    הגב לתגובה זו
  • הנסיך 20/11/2017 19:38
    הגב לתגובה זו
    שמונה אנשים כמו ד״ר רקטום ואשתו אחלה לגמרי. לך תיבדק. יש לך לשלשת מוחית
  • רונן 21/11/2017 17:54
    יפתח הוא אחד האנשים הטובים והצנועים בתעשייה הזאת. או שלא הבנת את ההומור שלו או כנראה קראו לו לכתוב תסריטים במקומך. ואם לא הבנת את ההומור שלו, כנראה שבאמת קראו לכתוב תסריטים במקומך.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.