רני רהב וגילי כהן. מי היסטרי ומי פרהיסטורי
צילום: יח"צ

חילופי עקיצות: "הקוראים יחליטו מי היסטרי ופרהיסטורי"

שוק היח"צ סוער, בעקבות המעבר של תקציב איקאה לגיל-עד תקשורת לרני רהב. עכשיו .הצדדים בסדרת עקיצות עסיסיות על אתיקה והיסטריה. גילי כהן על רהב: "איום בתביעה היא טקטיקה שאולי עבדה לרני שנים אבל היא פחות עובדת על אנשי עסקים"
משה בנימין | (5)

סיפור היום בשוק התקשורת שמור לעולם היח"צ עם קרב עקיצות עסיסי בין שני אנשי יחסי הציבור רני רהב וגילי כהן. הרקע להתנצחות בין השניים הוא מעבר תקציב איקאה מגיל-עד תקשורת לרהב, כתגובה לאבדן תקציב רולדין שהיה אצל רני ועבר לגיל-עד לפני כשבועיים.

 

מוקדם יותר היום דיווחנו על כך שתקציב איקאה עבר לרהב, לאחר שפעל נמרצות בקרב אנשי איקאה. על כך הגיב גילי כהן לאייס באומרו כי: "מדובר במהלך שהכה אותנו ואת עובדי המשרד בתדהמה גדולה במיוחד לאור פרסי הקקטוס, האריה השואג על הקמפיינים לאיקאה, וכמובן לאור המהלכים המוצלחים והתוצאות העסקיות של איקאה בשנים האחרונות. איקאה היה בעבורנו אחד המותגים האהובים והיקרים|.

לדבריו, "אנחנו מברכים את רני שהצליח בדרכיו המיוחדות להוביל מהלך שהיה נראה בלתי אפשרי. בכל זאת, כנראה שיש עדיין דבר אחד שרני יכול ללמד אותנו - הדור החדש וזו הפוליטיזציה של מאחורי הקלעים. אסכם את תגובתי במשפט שאיש חכם אמר לי פעם: "אל תצפה מחיה פצועה לשמור על אתיקה".

רהב לא נשאר חייב והגיב על כך באומרו: "לרהב תקשורת 170 לקוחות, מעולם החברה לא פנתה לאף חברה מתוך ה-170 והציעה לה להיות לקוחה ברהב תקשורת, יתרה מזו מי שיטען אחרת יתבע על הוצאת דיבה. אנו בחברה גאים ושמחים לקבל את תקציב איקאה. ללא קשר מציעים למר גילי כהן לקחת כדור הרגעה ולנוח קצת לפני שהוא יוצא במסע ההאשמות שיקרי וחסר שחר לחלוטין. כנראה שעם תגובות כאלה שיקריות והיסטריות אתה צריך ללמוד עוד הרבה דברים! בנוסף אנו גאים ושמחים לקבל את תקציב השף קונדיטור המוביל בישראל דודו אוטמגזין".

וזה כמובן לא סוף הסיפור, שכן כהן הגיב בחזרה לדבריו של רהב: "א. איום בתביעה היא טקטיקה שאולי עבדה לרני במשך הרבה שנים אבל היא פחות עובדת על אנשי עסקים וקל וחומר על כאלה שלאורך כל הקריירה שלהם האמת היא נר לרגליהם. ב. קצת מצחיק שהתגובה הזו ניתנה דווקא לאתר כמו אייס שבו חלק גדול מהקוראים יודעים בעצמם את האמת וחוו אותה על בשרם. ג. לגבי מי הגיב בהיסטריה ניתן לקוראי האתר להחליט מי ההיסטרי והפרהיסט(ו)רי. ד. מזל טוב על דוד אטמזגין".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רני רהב כל הזמן מאיים בתביעות (ל"ת)
    מיכאל 09/11/2017 00:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איקאה עשו בחוכמה (ל"ת)
    נו 07/11/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זה נבלה וזה טריפה (ל"ת)
    יחצן פלצן 07/11/2017 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אי אפשר לפתור הכל בחיים עם איומים בתביעות דיבה (ל"ת)
    ורד 06/11/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פקקטה 06/11/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
    נו באמת, המאיים הלאומי
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.