אור גינסברג משחקי השף
צילום: טל גבעוני
בלעדי

לוהט במטבח של רשת: עובדת על ערוץ אוכל עצמאי

הערוץ שייקרא יאמיז צפוי להיות משודר ב-HOT, סלקום TV ופרטנר TV, וישלב תכני רכש מחו"ל לצד תכני עבר של רשת ותוכן מקורי. הוא גם יתכתב עם האתר הקולינרי של רשת
אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה יאמיז רשת

עוד שחקן נכנס לשוק הערוצים הקולינריים. לאייס נודע כי הזכיינית רשת עובדת על ערוץ אוכל חדש שצפוי לעלות בפלפורמות הרב-ערוציות של HOT, סלקום TV ופרטנר TV.

 

נכון לעכשיו בישראל מופק רק ערוץ מקומי אחד בתחום - ערוץ האוכל של ענני תקשורת. כמו כן בחלק מהפלטפורמות משודר The Food Channel של תאגיד התקשורת האמריקאי סקריפס.

 

הערוץ החדש צפוי להיקרא יאמיז על שמו של אתר האינטרנט הקולינרי של הזכיינית, והוא צפוי להתכתב עם האתר שהושק לפני יותר מ-3 שנים במטרה לתמוך בזמנו במשחקי השף. מאז הפך לאתר פופולרי עם עמוד פייסבוק בו חברים 163 אלף איש. 

הערוץ יכלול רכש זר רב, בין היתר מבית היוצר של גורדון רמזי, אבל גם תכנים של רשת משלל תכניות האוכל שלה בשנים האחרונות (כמו שלל תכניותיו של השף שגב משה, א"כ), ובהמשך גם תוכן מקורי.

 

רק שלשום פורסם באייס כי רשת עומדת להשיק לקראת המעבר שלה לערוץ נפרד באפיק 13, רצועת אוכל יומית בת שעה בהגשתה של נועה רוזין. לזכיינית יש כאמור גם מותג ריאליטי חזק בתחום האוכל - 'משחקי השף' ותכנית המשך בשם משחקי השף אוטואוכל. גם תכנים אלה עשויים להשתלב בדרך כזו או אחרת בערוץ החדש. 

הפיצול בערוץ 2 מחייב את קשת ורשת לחשוב על מקורות הכנסה נוספים, כאשר עוגת הפרסום קטנה ריאלית במאות מיליוני שקלים בעשור האחרון, וכעת סקטור הטלוויזיה אמור להתחלק עם יותר משתתפים. לקשת יש את ערוץ 24 (המפסיד) ואתר mako החזק, וכמובן את זרוע ההפצה וההפקה הבינ"ל KI, ואילו לרשת את יאמיז ואתר רשת, וערוץ המוזיקה - ערוץ 25. גורמים מעריכים כי הפעלת ערוץ נישה כזה בפלטפורמות אינה יקרה יחסית, ועשויה להיות רווחית מאד - עם הכנסות ממימון הערוץ על ידי הפלטפורמות, ומתוכן שיווקי.  

 

מרשת נמסר: "רשת לא מנהלת את עניינה העסקיים בתקשורת". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רק HD 08/10/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    שדרו רק HD
  • 3.
    יגלגלו את אותן 50 תוכניות במשך 5 שנים (ל"ת)
    תמיר 04/10/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון מלכה 03/10/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    יש לכם תכנים נהדרים מיכול הלב אתם אחלה ערוץ ואני ממש אוהב אתכם מהלב תמשיכו כמו שאתם ערוץ עים לב זהב זה מה שאתם
  • 1.
    הילה 03/10/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    לא ברור הלשון העתידית של "הקמת" ערוץ, כאשר הוא כבר משדר בפועל
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.