שמעון אלקבץ
צילום: רפי דלויה

הבחירה של ליברמן: שמעון אלקבץ יהיה מפקד גל"צ

בשבוע החולף הגיעו 3 המומלצים של ועדת האיתור - אלקבץ, יהושע מור-יוסף ומאיה להט-קרמן, לראיונות אצל שר הביטחון. אלקבץ יחליף בספטמבר את ירון דקל
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה גל"צ שמעון אלקבץ
שר הבטחון אביגדור ליברמן הודיע הבוקר (יום א') כי בחר בשמעון אלקבץ לפקד גל"צ הבא. אלקבץ יחליף בתפקיד את ירון דקל, בתום 5 שנות שירות.  ​אלקבץ (51) שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור הציבורי כאן. לפני כן היה העורך הראשי של רשות השידור בפירוק ומנהל קול ישראל. בעבר הקים וניהל את רדיו דרום, רדיו תל אביב, רדיו ירושלים ורדיו גלי ישראל. בהמשך היה ראש מנהל התרבות במשרד התרבות. בתחילת דרכו המקצועית היה כתב גלי צה"ל בדרום ושל התחנה.  אלקבץ צפוי להיכנס לתפקיד בתחילת חודש ספטמבר, בתום חפיפה עם דקל.  לפני שבוע פרסם ליברמן כי לישורת האחרונה של ועדת האיתור הגיעו 3 המועמדים: אלקבץ, יהושע מור-יוסף ומאיה להט-קרמן. השלושה הגיעו בשבוע החולף לראיון אצל שר הביטחון. בראש ועדת האיתור עמד אלוף (מיל') יפתח רון-טל ולצידו כחברי וועדה שימשו השופטת בדימוס שרה פריש, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, נציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר והעיתונאי שמעון שיפר. רשימת המועמדים לתפקיד כללה בין היתר סמנכ"ל הדיגיטל של RGE ערן טיפנברון, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב, מנכ"ל רשות השידור לשעבר מוטי שקלאר, עורכת 'מה בוער' נורית קנטי, עורך גלובס לשעבר חגי גולןצביקה ברוטמנחם הורוביץהדס להב ודני ברנר. חלק מהמועמדים הציעו עצמם לתפקיד, ואחרים קיבלו פנייה מוועדת האיתור.   שר הביטחון ליברמן מסר: "שמעון אלקבץ הוא בעל ניסיון מגוון ועשיר בתקשורת ובניהול בתחום התקשורת. לכן הגעתי למסקנה, כי בעת הזו הוא האדם המתאים ביותר להוביל את גלי צה"ל אל מול האתגרים שניצבים בפני התחנה בעולם התקשורת. אני מבקש להודות לוועדת האיתור בראשות אלוף (מיל') יפתח רון-טל, ולחבריה הוועדה השופטת בדימוס שרה פריש, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, נציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר והעיתונאי שמעון שיפר, שביצעה עבודה מעמיקה ורצינית, ולשאר המועמדים. אני מאחל הצלחה לשמעון אלקבץ". שמעון אלקבץ אמר: "אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על האמון והבחירה בי, ולחברי ועדת האיתור בראשות יפתח רון-טל על המלצתם המפרגנת והחד משמעית. אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי. הייתי כתב גלי צה"ל בדרום וברצועת עזה, ובמשך שנים ערכתי את יומני הבוקר של התחנה. גלי צה"ל הייתה ועודנה קול ברור וחשוב מאין כמותו בשידור הציבורי בישראל, והיא תמשיך להיות כזו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מבפנים 16/07/2017 22:52
    הגב לתגובה זו
    יחסל את גלי צהל כמו שהשתתף בסגירת קול ישראל. גם לשם הוא בא עם המון אהבה והתוצאה נשמעת היום. רדיו רצוף תקלות באיכות ירודה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.