קניבל מדיה. פלטפורמת תוכן
צילום: יח"צ

קניבל מדיה משיק פלטפורמת תוכן בבעלותו עבור הלקוחות

משרד הפרסום מנסה לבדל עצמו מהמתחרים ומנסה לשלוט בפעילות לקוחותיו מ-2 הכיוונים - יצירת תוכן וברמת המדיה שבה יעלה
משה בנימין | (4)

תוכן, תוכן, תוכן, כולם יודעים שצריך להשקיע בתוכן, לקדם את התוכן ולתת לתוכן למשוך אליך את הלקוחות. משרד הפרסום קניבל מדיה לוקח את הנושא צעד אחד קדימה ומשיק פלטפורמות תוכן משלו וובעלותו עבור לקוחות המשרד. 

קניבל מדיה בבעלותם של רז אבן צור ורוית בכמן פועל בגזרת השיווק הדיגיטלי והסושיאל ומנסה לבדל עצמו משאר המתחרים בשוק על ידי המהלך הנוכחי שיאפשר להם להחזיק בפעילות הלקוח משני הכיוונים - הן מצד התוכן והן מצד המדיה - הזירה שבה יופיע התוכן. הפלטפורמה שהיא למעשה אתר תוכן לכל דבר תפעל תחת שם המותג OK.

בחודש האחרון עלתה לאוויר בשם הסנונית הראשונה תחת השם Ok.Life והיא עוסקת בספורט, תזונה, רפואה משלימה ואקסטרים. לאחריה צפויים לעלות Ok.House בתחום הנדל"ן ו-Ok.Travel בתחום התיירות.

לדברי רוית בכמן, מנכ"לית משותפת קניבל מדיה: "זיהינו צורך מצד לקוחותינו, בזירה נייטרלית, שמצד אחד לא תהיה באתר המותג כדי לא להיות "שיווקיים באופן מובהק" כשגולש נכנס לקרוא ומצד שני, שלא תדרוש השקעה של אלפי שקלים ברכישת משבצת באחד מהאתרים המציעים היום תוכן שיווקי עבור כל כתבה וכתבה. תוסיפו לזה את העובדה שלצערי חלק מהתכנים המותגיים נכתבים באופן המריח מתוכן שיווקי מ-5 ק"מ והחלטנו להרים את הכפפה. כמובן שאנחנו רק בהתחלה ויש עוד הרבה מה לשפר ברמת הנראות והתכנות, עובדים על זה כל יום, אבל במעט זמן שזה באוויר, כבר יש בזירה לא מעט פעילות ומהלכי קמפיין פעילים".

בכמן מסבירה עוד, כי "עד היום, לקחנו חלק בייצור התכנים, בהפצתם ובהגעה לקהל המתאים, אבל בכל הנוגע לרכישת מדיה, משרדי הפרסום הם כמו מתווכי דירות בין המשאבים של הלקוח לבין גופי המדיה כמו אתרי תוכן שונים, פייסבוק וגוגל. החלטנו שבמקום לתווך, אנחנו רוצים להיות בעלי הבניין. הבעלות על הבניין מאפשרת לנו לשלוט בצורה בלעדית בתוכן, להטמיע פיקסלים ולצבוע גולשים במסגרת קמפיינים בצורה שאנו מאמינים שהכי נכונה ללקוח ואנו לא תלויים באף אחד. אם אני משרד שיודע לייצר תוכן וגם יודע להפיץ אותו במדיה הנכונים, אני יכולה לסגור מעגל שלם".

"האתר", אומרת בכמן, "מתנהל כמו כל אתר תוכן קיים. יש עורכת ראשית, יש כתבים, יש שיתופי פעולה ויש אפילו הפקות וידאו מתוכננות לחודש הבא". היחס בין תכנים מקוריים, נייטרליים, לתכנים עבור לקוחות עומד על 80% מול 20%, בהתאמה. אלו יקודמו בכלי Performance מבוסס תוכן. אנשי התוכן הם כמובן עובדי קניבל מדיה שלמעשה מקבל אחיזה מלאה על כל גזרת התוכן וחשוב מכך, מקבלים אחיזה על הדאטה הנאגר, מידע שלעתים נשמר בידיו של האתר ולא עובר לידי הלקוח. 

החוליה החלשה בתכנית של קניבל מדיה די ברורה לעין. להצליח להגיע לקהל הגולשים בתוך אוקיינוס המידע הקיים ברשת עם אתר שהחל את דרכו אתמול, בצוות מצומצם של כותבים עם תכנים מסחריים וחצי מסחריים ו/או נישתיים זו משימה לא קלה בכלל, אם בכלל. מנגד, במקרים רבים לקוחות רק מחפשים את הצוהר שיאפשר להם לשים את התוכן בחוץ, באתר כלשהו, גם אם בקוביית תוכן שיווקי נידחת ובלבד שתהיה בידיהם ההזדמנות לקדם תכנים באמצעות SEO ולצבוע קהלים ואם אפשר לעשות זאת עם הנחה של עשרות אחוזים בפלטפורמת תוכן של משרד הפרסום שלך, מה טוב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דונה 18/07/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות נאמרו פה. יהיו לאתר הזה 20 קוראים וכל המאמץ לשוא. אם לא ישימו כסף על קידום לא יהיה להם טראפיק. בסוף כמו תמיד מי שמרוויח זה גוגל פייסבוק...
  • 3.
    מבסוט עליהם (ל"ת)
    נותנים בראש 13/07/2017 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עידן 12/07/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד להם, הגיע הזמן שמישהו כבר יעשה את זה. שיהיה המון בהצלחה!
  • 1.
    חזק (ל"ת)
    מכר 12/07/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.