קניבל מדיה משיק פלטפורמת תוכן בבעלותו עבור הלקוחות

משרד הפרסום מנסה לבדל עצמו מהמתחרים ומנסה לשלוט בפעילות לקוחותיו מ-2 הכיוונים - יצירת תוכן וברמת המדיה שבה יעלה
משה בנימין | (4)

תוכן, תוכן, תוכן, כולם יודעים שצריך להשקיע בתוכן, לקדם את התוכן ולתת לתוכן למשוך אליך את הלקוחות. משרד הפרסום קניבל מדיה לוקח את הנושא צעד אחד קדימה ומשיק פלטפורמות תוכן משלו וובעלותו עבור לקוחות המשרד. 

קניבל מדיה בבעלותם של רז אבן צור ורוית בכמן פועל בגזרת השיווק הדיגיטלי והסושיאל ומנסה לבדל עצמו משאר המתחרים בשוק על ידי המהלך הנוכחי שיאפשר להם להחזיק בפעילות הלקוח משני הכיוונים - הן מצד התוכן והן מצד המדיה - הזירה שבה יופיע התוכן. הפלטפורמה שהיא למעשה אתר תוכן לכל דבר תפעל תחת שם המותג OK.

בחודש האחרון עלתה לאוויר בשם הסנונית הראשונה תחת השם Ok.Life והיא עוסקת בספורט, תזונה, רפואה משלימה ואקסטרים. לאחריה צפויים לעלות Ok.House בתחום הנדל"ן ו-Ok.Travel בתחום התיירות.

לדברי רוית בכמן, מנכ"לית משותפת קניבל מדיה: "זיהינו צורך מצד לקוחותינו, בזירה נייטרלית, שמצד אחד לא תהיה באתר המותג כדי לא להיות "שיווקיים באופן מובהק" כשגולש נכנס לקרוא ומצד שני, שלא תדרוש השקעה של אלפי שקלים ברכישת משבצת באחד מהאתרים המציעים היום תוכן שיווקי עבור כל כתבה וכתבה. תוסיפו לזה את העובדה שלצערי חלק מהתכנים המותגיים נכתבים באופן המריח מתוכן שיווקי מ-5 ק"מ והחלטנו להרים את הכפפה. כמובן שאנחנו רק בהתחלה ויש עוד הרבה מה לשפר ברמת הנראות והתכנות, עובדים על זה כל יום, אבל במעט זמן שזה באוויר, כבר יש בזירה לא מעט פעילות ומהלכי קמפיין פעילים".

בכמן מסבירה עוד, כי "עד היום, לקחנו חלק בייצור התכנים, בהפצתם ובהגעה לקהל המתאים, אבל בכל הנוגע לרכישת מדיה, משרדי הפרסום הם כמו מתווכי דירות בין המשאבים של הלקוח לבין גופי המדיה כמו אתרי תוכן שונים, פייסבוק וגוגל. החלטנו שבמקום לתווך, אנחנו רוצים להיות בעלי הבניין. הבעלות על הבניין מאפשרת לנו לשלוט בצורה בלעדית בתוכן, להטמיע פיקסלים ולצבוע גולשים במסגרת קמפיינים בצורה שאנו מאמינים שהכי נכונה ללקוח ואנו לא תלויים באף אחד. אם אני משרד שיודע לייצר תוכן וגם יודע להפיץ אותו במדיה הנכונים, אני יכולה לסגור מעגל שלם".

"האתר", אומרת בכמן, "מתנהל כמו כל אתר תוכן קיים. יש עורכת ראשית, יש כתבים, יש שיתופי פעולה ויש אפילו הפקות וידאו מתוכננות לחודש הבא". היחס בין תכנים מקוריים, נייטרליים, לתכנים עבור לקוחות עומד על 80% מול 20%, בהתאמה. אלו יקודמו בכלי Performance מבוסס תוכן. אנשי התוכן הם כמובן עובדי קניבל מדיה שלמעשה מקבל אחיזה מלאה על כל גזרת התוכן וחשוב מכך, מקבלים אחיזה על הדאטה הנאגר, מידע שלעתים נשמר בידיו של האתר ולא עובר לידי הלקוח. 

החוליה החלשה בתכנית של קניבל מדיה די ברורה לעין. להצליח להגיע לקהל הגולשים בתוך אוקיינוס המידע הקיים ברשת עם אתר שהחל את דרכו אתמול, בצוות מצומצם של כותבים עם תכנים מסחריים וחצי מסחריים ו/או נישתיים זו משימה לא קלה בכלל, אם בכלל. מנגד, במקרים רבים לקוחות רק מחפשים את הצוהר שיאפשר להם לשים את התוכן בחוץ, באתר כלשהו, גם אם בקוביית תוכן שיווקי נידחת ובלבד שתהיה בידיהם ההזדמנות לקדם תכנים באמצעות SEO ולצבוע קהלים ואם אפשר לעשות זאת עם הנחה של עשרות אחוזים בפלטפורמת תוכן של משרד הפרסום שלך, מה טוב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דונה 18/07/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות נאמרו פה. יהיו לאתר הזה 20 קוראים וכל המאמץ לשוא. אם לא ישימו כסף על קידום לא יהיה להם טראפיק. בסוף כמו תמיד מי שמרוויח זה גוגל פייסבוק...
  • 3.
    מבסוט עליהם (ל"ת)
    נותנים בראש 13/07/2017 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עידן 12/07/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד להם, הגיע הזמן שמישהו כבר יעשה את זה. שיהיה המון בהצלחה!
  • 1.
    חזק (ל"ת)
    מכר 12/07/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.