גל תורג'מן
צילום: יח"צ

אחרי הפרידה מ-ynet: ארטימדיה מצרפת את קבוצת הארץ

ארטימדיה גם תספק לאתרי הארץ נגני וידיאו ותשתית להפצת תכני הווידאו בנכסיה
משה בנימין | (2)

חברת הגשת פרסומות הוידאו הפרוגרמטית ארטימדיה מפצה על הפרידה מאתר ynet עם צירופה של קבוצת הארץ לשורותיה. יחד עם כניסת הארץ לרשימת האתרים שארטימדיה מנהלת את הגשת פרסומות הוידאו שלהם, החברה גם תספק לאתרי הארץ נגני וידיאו ותשתית להפצת תכני הווידאו בנכסיה.

 

כאמור, רק לאחרונה נפרדה ארטימדיה מאתר ynet בטונים צורמים. כעת הרשת המתמחה בפרסום פרוגרמטי בווידאו מנהלת את מלאי הוידאו של: מאקו, וואלה, רשת, ערוץ 10, אתרי החדשות, ספורט, כלכלה,  הארץ, דה מרקר ועכבר העיר. היצע הוידאו של קבוצת 'הארץ' לא עומד בקנה אחד עם אתרי התוכן הגדולים בישראל, אך מנגד היתרון שלה מבוסס על תוכן איכותי לקהל יעד שנחשב מבוקש ובעל כוח קנייה.

 

ארטימדיה שרואה לנגד עיניה את יוטיוב כיריבה המרכזית וגם הצביעה עליה כאשמה המרכזית בפרידה מ-ynet, מחזירה מהלומה לכיוון ענקית האינטרנט שעד עתה, היתה זו שסיפקה לאתרי קבוצת "הארץ" נגנים ותשתית להפצת תכני הווידאו. כעת, כחלק מההסכם בין "הארץ" לארטימדיה, הנובע מרצון הקבוצה לשפר ולהרחיב את תחום הפרסום בוידאו, תספק ארטימדיה לקבוצה נגנים ותשתית להפצת התוכן דרך ה-CDN של ארטימדיה במקומה של יוטיוב.

 

יניב בן, סמנכ"ל מסחר דיגיטל קבוצת הארץ: "הפרסום בוידאו מהווה נדבך מרכזי ומשמעותי למפרסם תוכן איכותי. קבוצת הארץ, על כלל אתריה, מספקת כבר שנים רבות את התוכן הטוב בישראל, ועל כן, אני בטוח כי שיתוף הפעולה החדש עם ארטימדיה, ייצר תוצאות טובות למפרסמים באתרי הקבוצה".

 

גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה: "אנו מברכים על הצטרפותם של אתרי קבוצת הארץ לרשת ארטימדיה. כידוע, שמנו לעצמנו כמטרה לחזק את אתרי התוכן המקומיים, מתוך כוונה לאפשר לאתרים לגדול ולהיות בתחרות הוגנת מול גוגל ופייסבוק בתחום הפרסום בווידאו בדיגיטל . הצטרפות קבוצת הארץ לשורותינו הינה הוכחה נוספת להצלחה של הרשת ולשיתוף הפעולה ההדוק עם אתרי התוכן בישראל. אנו מצדנו נמשיך לעשות את המירב על מנת להעניק לאתרים ולמפרסמים את הכלים הטובים והמתקדמים ביותר למקסום אפקטיביות הפרסום בוידאו בדיגיטל".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחת שיודעת 03/07/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
    בברנזה יודעים מי הוא מנהל שיווק מצייצים שבגללו ארטימדיה כבר לא בynet.
  • 1.
    איש 03/07/2017 16:22
    הגב לתגובה זו
    מה הצעד הבא, במקום מאקו NRG
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.