מצב הרוח ידיעות אחרונות
צילום: סריקה

רוצים קהל דתי: ידיעות מפרסם בשבועון בית כנסת פופולרי

בסוף השבוע תופיע מודעה גדולה ב'מצב הרוח', כחלק מעסקה גדולה יותר בין הצדדים. 'מצב הרוח' מופץ ב-80 אלף עותקים וזוכה לחשיפה של מאות אלפים. שוחחנו עם המו"ל שלו
אלכסנדר כץ | (3)
הציבור החילוני לא מודע כלל לשוק עלוני בתי הכנסת שהתפתח ופורח בשנים האחרונות, ואף לכל כך פופולרי גם בקרב המפרסמים. לצד עלונים רוויי פרסומות מקומיות, ישנם שבועונים עם מערכת עיתונאית ומחלקה מסחרית, המחולקים בעשרות אלפי עותקים מדי שבוע. תופעה זו לא חמקה מאנשי ידיעות אחרונות, שרכשה לסוף השבוע הנוכחי בשבועון מצב הרוח מודעת פרסומת לכפולת עמודים שמציעה לקוראים לרכוש מנוי, בהצעה בלעדית לקוראי 'מצב הרוח', בדיוק קהל היעד שמחפש ידיעות. במודעה מופיעים חלק מהכותבים המוכרים של ידיעות, בעיקר אלה חובשי הכיפות והמזוהים עם האגף הימני במפה הפוליטית, חוץ אולי מנחום ברנע ומאיר שלו, שזיהויים פחות ימני ופחות דתי משל שאר המוצגים (יפעת ארליךבן דרור ימיני, חנוך דאום, יועז הנדל ועוד). הפרסום בשבועון הזה הוא חלק מעסקת פרסום נרחבת יותר, במסגרתה גם בעתיד הקרוב יופיעו מודעות המציעות לרכוש מנויים. זו הפעם הראשונה שידיעות מפרסם מודעה מסוג זה ב'מצב הרוח', אבל כבר פרסם בעבר ולא מעט פעמים את הוצאת הספרים שלו.    מצב הרוח, כמו עיתונים רבים מסוגו, לא מוכרים לחילוניים, אבל מדובר בעיתון המופץ ב-80 אלף עותקים בכל שבוע, ונהנה גם מ-126 אלף קוראים רשומים למהדורה הדיגיטלית שלו. תכניו מופצים בפייסבוק וגם בקבוצות וואטסאפ דתיות. מבדיקה שביצעו בעיתון בעבר, עולה הערכה העיתון נהנה מ-300 עד 500 אלף חשיפות מדי שבוע, ובחגים החשיפה אף עולה.  מו"ל מצב הרוח, אלי עציון, סיפר לאייס כי "התכנית עם ידיעות אחרונות זה שיהיו עוד פרסומים בעתיד. המטרה שלהם היא כנראה לחדור לציבור הדתי לאומי, אחרי שנחלשו בעבר בגלל כניסתו של ישראל היום לשוק". 'מצב הרוח' שייך לקבוצת אשדיר, המחזיקה גם במשרד פרסום הפונה למגזר הדתי-לאומי, ובעוד עיתונים נוספים. לפני 3 שנים הגישה הצעה לרכישת מקור ראשון, אולם בסופו של דבר זכתה הצעתה של קבוצת ישראל היום. המשרדים הממוקמים בפתח תקווה, כוללים את משרד הפרסום, בסמוך לו מערכת 'מצב הרוח', ולידם - מערכת העיתון בשבע של דודו סעדה, גם הוא שבועון חינמון למגזר הדתי לאומי. "אנחנו הקומה השולטת של המגזר", אומר בחיוך עציון.  -האם פרסום כזה יביא מפרסמים נוספים דומים, כמו עיתונים אחרים - מעריב למשל או הארץ? "עם מעריב היו לנו שיחות בזמנו לפרסום אצלנו, כאשר הם נרכשו על ידי אלי עזור. ג'רוזלם פוסט פרסם אצלנו. אין לי גם בעיה לפרסם את הארץ, כי הדעות הפוליטיות שלו לגיטמיות מבחינתי. אשמח שכמה שיותר יפרסמו אצלי, אבל לא אאשר פרסומות של גופים לא ציוניים או אנטי-דתיים. גם מתחרים ישירים יכולה להיות לי טיפה בעיה לפרסם, כמו מקור ראשון או בשבע. אבל צריך לזכור, יש לנו משרד פרסום, אז בדרך אחרת אנחנו גם מפרנסים יפה מאד את מקור ראשון ובשבע".  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה מרגליות 29/05/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    אבל בסוף, המגזר שימשיך לקרוא פרינט גם שהוא ימות סופית יהיה המגזר הדתי שאוהב לצרוך תוכן ולקרוא, ובשבת הדבר היחיד שיש להם לקרוא בבתי הכנסת אלו עלוני השבת ועיתוני סופ"ש, בעיקר מקור ראשון וישראל היום שקל להם כמגזר להזדהות איתם יותר מהאחרים. המגזר הדתי - על כל קטביו, דתיים יותר ודתיים פחות, ימשיכו לצרוף מדיה מודפסת . דיגיטל קילד דה פרינט סטאר..
  • 2.
    יוסי בן דוד 28/05/2017 05:12
    הגב לתגובה זו
    גם לשקר צריך לדעת 45000 עותקים הפכו ל 80000 בכתבה. אם רוצים להיות רציניים צריך לבדוק לפני שכותבים.
  • 1.
    עולם קטן 25/05/2017 14:19
    הגב לתגובה זו
    עציון מה נסגר איתך? לא הכל צריך למכור בשביל כסף
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.