משחקי הכס
צילום: יח"צ

עוד עקיצה לגדולות: גם סלקום TV תשדר את HBO - ובחינם

אחרי ערוצי הלייף-סטייל, ערוץ הספורט וצ'רלטון, עוד עסקה משמעותית לסלקום TV - שתשדר את תכני HBO. האם זה יוביל עוד לקוחות לחברה החדשה והזולה יותר?
אלכסנדר כץ | (6)

סלקום TV אומנם נחשבת עדיין למתחרה קטנה בשוק, עם נתח בתי אב של כמעט 8% בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, אבל היא מצליחה לצמצם פערים מ-2 החברות הגדולות HOT ו-yes, בזכות דמי המנוי הזולים, והיצע התוכן שהולך וגדל. אל הספרייה שלה יצטרפו מחודש יוני גם תכני HBO, שיכללו סדרות ותכניות של הרשת האמריקאית, כולל הפקות עתיד שלה. השירות יינתן ללקוחות החברה ללא תופסת תשלום. 

בין היתר מדובר על סדרות חדשות ועונות חדשות של מותגים מוכרים שיעלו לשידור בסמוך לשידורן בארה"ב כגון משחקי הכס, ויפ, Westworld, לא בטוחה, גירושים, עמק הסיליקון ועוד. גם המיני סדרה החדשה של הרשת - חפצים חדים המצטלמת בימים אלו, וסדרות מדוברות נוספות יעשו את דרכן לשירות של סלקום TV. 

העסקה החדשה מביאה לסלקום TV גם את הקטלוג המלא של HBO הכולל את תכני הספרייה של המותג. ספרייה זו תכלול בין היתר את הפקות התעודה של HBO, סרטים ומיני סדרות שהפיקה וכמובן גם את סדרות הדגל שלה הסופרנוס, שקרים קטנים גדולים, אוז, עמוק באדמה, אימפריית הפשע, הסמויה ועוד. 

מאז הושקה לפני כשנתיים וחצי, אוגרת סלקום TV תכנים חדשים, כולל ערוצי לייף-סטייל וסדרות. ההסכם עם ערוץ הספורט שבר תקרת זכוכית, ולפני מספר חודשים גם חתמה על הסכם עם צ'רלטון.

על פי הדיווחים לבורסה, מספר בתי האב המנויים על שירות סלקום TV עומד על 122 אלף, גידול של 52 אלף בשנה. מאידך yes איבדה 21 אלף מנויים בשנה החולפת ומספר מנוייה עמד על 614 אלף. גם HOT איבדה לקוחות, אבל בצורה מתונה יותר - 811 אלף בסיום 2016 - ירידה של 13 אלף בתי אב. על השוק הזה נכנסת גם נטפליקס עם שירות מיועד לדוברי עברית, ובחודשים הקרובים גם שירות הטלוויזיה של פרטנר.

סמנכ"ל הטלויזיה בסלקום, יניב גרינוולד, מסר: "אנו שמחים להשיק את כל מגוון התכנים  מבית התוכן המוביל HBO. סלקום תמשיך להביא את התכנים הטובים בעולם ולשמר את המחיר הנמוך ביותר בשיטת הכל כלול וללא תוספת מחיר".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חיים אבן 25/05/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    כולל תרגום?
  • 5.
    דן חסכן 24/05/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    הייתי משלם בyes מעל 300 שח בחודש, להגיד לכם שכמות התכנים זהה- לא אבל מעבר לכך ובמיוחד אחרי השקת האפליקציה בsmart tv בהחלט שווה 99 שח בחודש. בעוד 40 שח עשיתי מנוי לnetflix ויש גם kodi כגיבוי. אין שום הצדקה למחירים של yes ו hot בסוף הם יבינו וייתישרו אין להם ברירה.
  • 4.
    גר 22/05/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    מרוב התרברבות על הרחבת ערוצי הצפיה של סלקום, שכח הכתב שההסכם עם צ'ררלטון עולה לצופה 67 ש"ח לחודש, ורק השבוע סגרה סלקום מ3 מתוך 5 ערוצי הספורט הכלולים בספורט-5 ודורשת 52 ש"ח לחודש עבורם. כרגיל, ישראבלוף..
  • 3.
    יוסי 28/04/2017 08:08
    הגב לתגובה זו
    באופן כללי, נחמדים בהתחלה אבל אחר כך עושים ללקוחותיהם מניפולציות מכוערות כדי לסחוט מהם עוד כספים.
  • 2.
    גידי 27/04/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    סלקום עקצה אותי במשך 20 שנה , לא נכנס לסלקום גם בחינם. כל ספק שדופק מחירים כי הוא יכול (וסלקום יכלה בזמנו) , שידע שאם הוא מתנהג כמו חזיר , יזכרו לו את זה , שנים. אני זוכר , אפילו שלכאורה עתה, סלקום נותנת פייט "לגדולים".
  • 1.
    שכחתם התכנית הטובה מכולן- ג'ון אוליבר. (ל"ת)
    סלי סבג 20/04/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.