בתוך מספר חודשים: יוטיוב תציג איום חדש על הטלוויזיה

יוטיוב הציגה לפני כשבוע שירות שיאפשר לגולשים לצפות בטלוויזיה באתר ובמובייל במחיר של 35 דולר עבור 6 חשבונות
משה בנימין |

בשבוע שעבר הציגה יוטיוב את מה שנראה כמו האיום הגדול ביותר שלה על רשתות הטלוויזיה הממוסדות, בהמשך ישיר לניסיונות של פייסבוק לפלוש באגרסיביות לתוך אותה הטריטוריה. יוטיוב הציגה (נכון לעכשיו בארה"ב) את יוטיוב TV, שירות שיאפשר לגולשים לצפות בטלוויזיה באתר ובמובייל במחיר של 35 דולר עבור 6 חשבונות. 

אתר ה-TV של יוטיוב יוכל להזרים שידורים חיים ומוקלטים מ-4 רשתות הטלוויזיה ABC, CBS, FOX, NBC, בנוסף ליותר מ-30 ערוצים נוספים ושירותי VOD. עם זאת, המשתמשים לא יוכלו להוריד תכניות ולשמור אותם לצפייה מאוחרת, אלא רק באמצעות שידור Stream בשימוש חבילת גלישה. כמות התכניות שיוכלו להיות מוקלטות במקביל אינה מוגבלת וביוטיוב מציינים גם כי הפעלת תכנית מוקלטת ממכשיר המובייל לא תבוסס על שטח האחסון של המכשיר או החבילה. ההכרזה על השירות החדש והמסקרן נערכה במשרדי גוגל בלוס אנג'לס ולוותה בהזמנת הגולשים להירשם ברשימת המתנה ולהיות מראשוני המשתמשים כשהישרות יהיה זמין. 

גולת הכותרת היא כמובן שוק הפרסום העצום שנפתח, מחדש, בפני יוטיוב. בנוסף למחיר המנוי החודשי החברה תוכל לשדר פרסומות, ואלו יופנו לקהל שהמידע הנצבר עליו נאגר על בסיס יומיומי, מה שיאפשר ליוטיוב להציע למפרסמים פילוח קהלים משוכלל לצד מערכת הגשת פרסומות אוטומטית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.