עוד גוף בינ"ל נכנס לישראל: ויאקום רכשה מניות ב'ענני'
תאגיד התקשורת International Media Network Viacom (VIMN), השייך לויאקום, רכש מניות מיעוט בקבוצת ענני תקשורת, אחד מגופי התקשורת ומפיקי התוכן המרכזיים בישראל. בענני מסרבים לחשוף בכמה אחוזים מדובר ואת שווי העסקה, אולם מדובר בחלק גדול, אבל לא שליטה בחברה.
את שיחות התיווך לעסקה מצד ענני תקשורת ניהלו המנכ"לית אורלי אטלס-כץ, דפנה בר - סמנכ"ל רגולציה ויועצת משפטית, ושמוליק אשכנזי - סמנכ"ל הכספים. ענני תקשורת יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק ג'. צ'נדרשיקר ונועה רוזנברג-סגלוביץ' ממשרד גולדפרב זליגמן. ויאקום יוצגה על ידי עו"ד קליפורד דיויס ממשרד ש. הורביץ.
תחת תנאי העסקה, ל- VIMN ניתנת האופציה העתידית לרכוש את נתח השליטה בענני. ברטוש וויטק, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל מרכז ומזרח אירופה ב-VIMN, הצטרף לדירקטוריון ענני תקשורת.
לענני תקשורת ו-ויאקום יחסים ארוכי שנים יחדיו. 'ענני' מחזיקה ברישיון הייצוג של המותגים הבינ"ל של ויאקום, בהם קומדי סנטרל, ניקלודיאון, ניק ג'וניור ו-MTV, לצד ניהול, הפקה ושידור של 7 ערוצים עצמאיים של ענני, וכן ייצוג מכירת תכנים ומוצרים של ויאקום. על פי ענני, ניקלודיאון וערוץ ניק ג'וניור מגיעים נכון לחודש נובמבר 2016 ל-49% מהרייטינג בקרב קהל צעיר, בעיקר הודות להפקות המקור המקומיות של הערוצים הללו דוגמת שכונה והחממה.
ענני תקשורת מפתחת פורמטים לטלוויזיה ותוכניות לשוק המקומי והבינ"ל, בהם אוכל רחוב מסביב לעולם ו-The Green Project - תכנית מערכונים קומית שזכתה להצלחה בינ"ל. הפקה של ענני – 'החממה' נרכשה על ידי נטפליקס לרימייק בינ"ל באנגלית וצפויה לעלות לשידור במהלך 2017. בנוסף, ענני תקשורת מתמחה בהפקות דיגיטליות, תוכן אינטראקטיבי ואפליקציות מובייל, ביניהן 'ספוגמאסטר' שזמינה להורדה בחנויות האפליקציות בישראל ובהונגריה ותושק ב-2017 גם בבריטניה.
בשנים האחרונות ישנה נהירה של גופים בינ"ל לחברות מדיה ישראליות, בין היתר אנדמול שיין שרכשה שליש מהזכיינית רשת, ואת השליטה בחברת ההפקות קופרמן הפקות; וחברת פרימנטל מדיה שרכשה 51% מאבוט המאירי.
דיוויד לין, נשיא ומנכ"ל VIMN מסר: "העסקה הזו תעמיק את השותפות שלנו עם ענני תקשורת, שותפות שהולידה הצלחה רבה לשתי החברות במשך שנים רבות. אנו נרגשים לקבע את האחיזה שלנו בשוק הטלוויזיה החשוב הזה וכן לבחון הזדמנויות חדשות, עם שחקן מרכזי בהפקת תוכן, באחד מהסקטורים הדינמיים ביותר בשוק הבינ"ל. אנו משוכנעים שהצוות של ענני תקשורת ימשיכו להצטיין בשוק המקומי והבינ"ל ואנו נרגשים מהעתיד לבוא".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
