עוד גוף בינ"ל נכנס לישראל: ויאקום רכשה מניות ב'ענני'
תאגיד התקשורת International Media Network Viacom (VIMN), השייך לויאקום, רכש מניות מיעוט בקבוצת ענני תקשורת, אחד מגופי התקשורת ומפיקי התוכן המרכזיים בישראל. בענני מסרבים לחשוף בכמה אחוזים מדובר ואת שווי העסקה, אולם מדובר בחלק גדול, אבל לא שליטה בחברה.
את שיחות התיווך לעסקה מצד ענני תקשורת ניהלו המנכ"לית אורלי אטלס-כץ, דפנה בר - סמנכ"ל רגולציה ויועצת משפטית, ושמוליק אשכנזי - סמנכ"ל הכספים. ענני תקשורת יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק ג'. צ'נדרשיקר ונועה רוזנברג-סגלוביץ' ממשרד גולדפרב זליגמן. ויאקום יוצגה על ידי עו"ד קליפורד דיויס ממשרד ש. הורביץ.
תחת תנאי העסקה, ל- VIMN ניתנת האופציה העתידית לרכוש את נתח השליטה בענני. ברטוש וויטק, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל מרכז ומזרח אירופה ב-VIMN, הצטרף לדירקטוריון ענני תקשורת.
לענני תקשורת ו-ויאקום יחסים ארוכי שנים יחדיו. 'ענני' מחזיקה ברישיון הייצוג של המותגים הבינ"ל של ויאקום, בהם קומדי סנטרל, ניקלודיאון, ניק ג'וניור ו-MTV, לצד ניהול, הפקה ושידור של 7 ערוצים עצמאיים של ענני, וכן ייצוג מכירת תכנים ומוצרים של ויאקום. על פי ענני, ניקלודיאון וערוץ ניק ג'וניור מגיעים נכון לחודש נובמבר 2016 ל-49% מהרייטינג בקרב קהל צעיר, בעיקר הודות להפקות המקור המקומיות של הערוצים הללו דוגמת שכונה והחממה.
ענני תקשורת מפתחת פורמטים לטלוויזיה ותוכניות לשוק המקומי והבינ"ל, בהם אוכל רחוב מסביב לעולם ו-The Green Project - תכנית מערכונים קומית שזכתה להצלחה בינ"ל. הפקה של ענני – 'החממה' נרכשה על ידי נטפליקס לרימייק בינ"ל באנגלית וצפויה לעלות לשידור במהלך 2017. בנוסף, ענני תקשורת מתמחה בהפקות דיגיטליות, תוכן אינטראקטיבי ואפליקציות מובייל, ביניהן 'ספוגמאסטר' שזמינה להורדה בחנויות האפליקציות בישראל ובהונגריה ותושק ב-2017 גם בבריטניה.
בשנים האחרונות ישנה נהירה של גופים בינ"ל לחברות מדיה ישראליות, בין היתר אנדמול שיין שרכשה שליש מהזכיינית רשת, ואת השליטה בחברת ההפקות קופרמן הפקות; וחברת פרימנטל מדיה שרכשה 51% מאבוט המאירי.
דיוויד לין, נשיא ומנכ"ל VIMN מסר: "העסקה הזו תעמיק את השותפות שלנו עם ענני תקשורת, שותפות שהולידה הצלחה רבה לשתי החברות במשך שנים רבות. אנו נרגשים לקבע את האחיזה שלנו בשוק הטלוויזיה החשוב הזה וכן לבחון הזדמנויות חדשות, עם שחקן מרכזי בהפקת תוכן, באחד מהסקטורים הדינמיים ביותר בשוק הבינ"ל. אנו משוכנעים שהצוות של ענני תקשורת ימשיכו להצטיין בשוק המקומי והבינ"ל ואנו נרגשים מהעתיד לבוא".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
