עוד גוף בינ"ל נכנס לישראל: ויאקום רכשה מניות ב'ענני'
תאגיד התקשורת International Media Network Viacom (VIMN), השייך לויאקום, רכש מניות מיעוט בקבוצת ענני תקשורת, אחד מגופי התקשורת ומפיקי התוכן המרכזיים בישראל. בענני מסרבים לחשוף בכמה אחוזים מדובר ואת שווי העסקה, אולם מדובר בחלק גדול, אבל לא שליטה בחברה.
את שיחות התיווך לעסקה מצד ענני תקשורת ניהלו המנכ"לית אורלי אטלס-כץ, דפנה בר - סמנכ"ל רגולציה ויועצת משפטית, ושמוליק אשכנזי - סמנכ"ל הכספים. ענני תקשורת יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק ג'. צ'נדרשיקר ונועה רוזנברג-סגלוביץ' ממשרד גולדפרב זליגמן. ויאקום יוצגה על ידי עו"ד קליפורד דיויס ממשרד ש. הורביץ.
תחת תנאי העסקה, ל- VIMN ניתנת האופציה העתידית לרכוש את נתח השליטה בענני. ברטוש וויטק, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל מרכז ומזרח אירופה ב-VIMN, הצטרף לדירקטוריון ענני תקשורת.
לענני תקשורת ו-ויאקום יחסים ארוכי שנים יחדיו. 'ענני' מחזיקה ברישיון הייצוג של המותגים הבינ"ל של ויאקום, בהם קומדי סנטרל, ניקלודיאון, ניק ג'וניור ו-MTV, לצד ניהול, הפקה ושידור של 7 ערוצים עצמאיים של ענני, וכן ייצוג מכירת תכנים ומוצרים של ויאקום. על פי ענני, ניקלודיאון וערוץ ניק ג'וניור מגיעים נכון לחודש נובמבר 2016 ל-49% מהרייטינג בקרב קהל צעיר, בעיקר הודות להפקות המקור המקומיות של הערוצים הללו דוגמת שכונה והחממה.
ענני תקשורת מפתחת פורמטים לטלוויזיה ותוכניות לשוק המקומי והבינ"ל, בהם אוכל רחוב מסביב לעולם ו-The Green Project - תכנית מערכונים קומית שזכתה להצלחה בינ"ל. הפקה של ענני – 'החממה' נרכשה על ידי נטפליקס לרימייק בינ"ל באנגלית וצפויה לעלות לשידור במהלך 2017. בנוסף, ענני תקשורת מתמחה בהפקות דיגיטליות, תוכן אינטראקטיבי ואפליקציות מובייל, ביניהן 'ספוגמאסטר' שזמינה להורדה בחנויות האפליקציות בישראל ובהונגריה ותושק ב-2017 גם בבריטניה.
בשנים האחרונות ישנה נהירה של גופים בינ"ל לחברות מדיה ישראליות, בין היתר אנדמול שיין שרכשה שליש מהזכיינית רשת, ואת השליטה בחברת ההפקות קופרמן הפקות; וחברת פרימנטל מדיה שרכשה 51% מאבוט המאירי.
דיוויד לין, נשיא ומנכ"ל VIMN מסר: "העסקה הזו תעמיק את השותפות שלנו עם ענני תקשורת, שותפות שהולידה הצלחה רבה לשתי החברות במשך שנים רבות. אנו נרגשים לקבע את האחיזה שלנו בשוק הטלוויזיה החשוב הזה וכן לבחון הזדמנויות חדשות, עם שחקן מרכזי בהפקת תוכן, באחד מהסקטורים הדינמיים ביותר בשוק הבינ"ל. אנו משוכנעים שהצוות של ענני תקשורת ימשיכו להצטיין בשוק המקומי והבינ"ל ואנו נרגשים מהעתיד לבוא".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.