עמי גלאם
צילום: צילום: בן ניקסון
פרסום ראשון

עמי גלאם פותח שלוחה אמריקאית ל'סטודיו גלאם'

בכיר קשת לשעבר שהקים עם רעייתו את חברת 'סטודיו גלאם', יעבור עם משפחתו לארה"ב. למשרד בישראל ימונה מנהל. בשל המהלך, החברה לא תפיק את עונה 2 ל'בייק אוף'
אלכסנדר כץ |

איש הטלוויזיה עמי גלאם עובר לניו יורק. לאייס נודע כי גלאם ורעייתו אילן גלאם פועלים להרחיב את הפעילות הטלוויזיונית שלהם באמצעות הקמת שלוחה אמריקאית לבית ההפקה סטודיו גלאם. השלוחה תיפתח בניו יורק ותתמקד בפיתוח לשוק האמריקאי.

 

חברת סטודיו גלאם הוקמה לפני יותר מ-3 שנים, לאחר פרישתו של עמי גלאם מקשת בה שימש במשך 5 שנים כמנהל תחום הבידור והריאליטי. בשנים אלו היה גלאם חתום על לא מעט פורמטים מצליחים, בין היתר הרייטינג של הזכיינית - מאסטר שף אותה ליווה משלב האדפטציה והשקתה בשנת 2010. הוא היה אחראי גם על פיתוחה של תכנית הדוקו-ראליטי שלוש שזכתה לנתוני צפייה גבוהים בישראל, ונמכרה לשידור לארה"ב, אנגליה, גרמניה ועוד. הוא היה גם אחראי על פיתוחן של בקרוב אהבה, נראה אותך, יצאת צדיק ובת השכן - 4 תכניות אלו נמכרו לשידור במדינות שונות.

 

עם הקמת החברה העצמאית של בני הזוג גלאם, הופקה תכנית הריאליטי עד סוף העולם, מעין גרסת גרושים-גרושות של הישרדות, שזכתה לנתוני צפייה מאכזבים בערוץ 10. בהמשך הפיקה ריאליטי האפייה בייק אוף ישראל שהניב רייטינג נאה יחסית לקשת, הריאליטי המוזיקלי הפייטן בערוץ 20, ועוד כ-10 פורמטים שנמצאים בשלבי הפקה ברחבי העולם, בהם סלפי צ'לנג שתעלה בקרוב לשידור בספרד.

 

את מירב עבודתה של חברת ההפקה של גלאם היא מפנה כלפי חוץ באמצעות חברת 'סטודיו גלאם ID' (international development). פעילות זו הובילה להחלטה לפתוח סניף בניו יורק, ככל הנראה הראשון לחברה ישראלית שאינה זכיינית או חברה ותיקה.

 

הסניף הישראלי ימשיך לפעול, אולם יתרכז בהפקות קטנות ובינוניות, ולמשל לא ימשיך בהפקת 'בייק אוף'. בסניף הישראלי יוצב מנהל מקומי, כדי לאפשר לבני הזוג גלאם להתמקד בפיתוחה של השלוחה האמריקאית. 

תגובתו של עמי גלאם טרם התקבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.