עמית משיח
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

מקאן בחוץ: תקציב הפרסום של 'מגה' צפוי לעבור ליהושע TBWA

בעלי הרשת ובעליו החדשים של מגה נחום ביתן הודיע למקאן על ההחלטה לסיים את ההתקשרות. עוד בטרם הוחלט על האסטרטגיה המותגית של הרשת - התקציב של שתי הרשתות צפוי להיות מרוכז בידיו של רמי יהושע
משה בנימין | (26)

הרכישה של רשת מגה על ידי יינות ביתן משנה את תמונת המצב של תקציבי הפרסום בקטגוריית הקמעונאות. המהלך העסקי של נחום ביתן משפיע באופן ישיר על 2 משרדים: יהושע TBWA ומקאן תל אביב. לאייס נודע כי ביינות ביתן, שמהיום (יום ה) יחלו להפעיל את רשת מגה, התקבלה ההחלטה לעזוב את מקאן שקיבל את ההודעה על כך בימים האחרונים וניסה מאז לשנות את רוע הגזירה אך ללא הועיל.

טרם ידוע מה יעלה בגורלה של רשת מגה מהבחינה המיתוגית - האם היא תשאר ותמשיך לפעול תחת המותג והשם או שתאוחד במלואה לתוך יינות ביתן - אך היום הזה עוד רחוק. כעת, בטווח הקצר, הניהול המוקפד של נחום ביתן בעזרת מטה הנהלה מצומצם ינהל את 2 הרשתות במקביל. המשמעות היא שביתן שהחליט לעזוב את מקאן לא יכול להרשות לעצמו להתמהמה עם תפעול מגה, הוצאתה לדרך חדשה, וכן כל מה שקשור ברמת הפרסום. על פניו נראה כי רמי יהושע יהיה המרוויח העיקרי ויקבל לידיו את מלוא התקציב - של יינות ביתן ושל מגה.

יהושע שמלווה את נחום ביתן ב-3 השנים האחרונות מצא את הכימיה המתבקשת עם מי שיעמוד מעתה בראש אחת הרשתות הגדולות בישראל. בשוק מספרים שבין הצדדים יש יחסי אמון וחברות ויחסים מקצועיים שנבנו בשנים אלו. ברמה האישית מספרים שביתן שנחשב לאדם לויאלי לא נוהג להחליף ספקים בתדירות גבוהה, וקל וחומר כשמדובר בספקים שרכשו את אמונו ויתרה מכך משמשים כיועצים צמודים כגון יהושע שליווה אותו במהלך העסקה.

 לויאלי לספקים. נחום ביתן

מטבע הדברים, יחסים אלו מובילים להעברת התקציב ליהושע בוודאות גבוהה. תסריטים נוספים בסבירות נמוכה מדברים על הפרדה בין המותגים והעברת תקציב מגה למשרד אחר. שם נוסף שבענף הפרסום מעריכים כי הוא עשוי לזכות בשלל הוא לעומק התודעה שבו יהושע מחזיק מניות. עם זאת, התפתחות שכזו יכולה להתרחש רק במקרה של הפרדה מוחלטת בין המותגים, מה שלא צפוי, לפחות ברמת ניהול הרשת, וגם לא עתיד לקרות בתקופה הקרובה.

הסברה בענף הפרסום היא שמקאן משלמים מחיר על ההימור שלקחו בהתמודדות על תקציב טיב טעם. המשרד התמודד על תקציב טיב טעם מתוך הערכה שמקומו במגה מובטח ואינו מוטל בספק כלשהו. מנגד, בטיב טעם לא אהבו את התפיסה שלפיה ברגע שמקאן בפנים, לאף משרד אחר אין סיכוי שווה לנצח במכרז ולכן החליטו שהמכרז ימשיך בלעדיו במקביל לפנייה למשרדים נוספים שיציעו את מועמדותם. בתמונת המצב כעת, כשמקאן מאבד את תקציב מגה ולא ברור מה מצבו במכרז טיב טעם, המשרד עשוי למצוא את עצמו ללא תקציב של רשת קמעונאות גדולה בידיים - לא משהו שייראה טוב במאזנים או מבחינת הדימוי של המשרד. 

מבחינתה מקאן מדובר בהפסד כפול, או אפילו משולש במידה והם אכן לא יצליחו לזכות מחדש באמון של טיב טעם, ולהעביר לידיהם את התקציב היחיד שנותר פנוי בשוק הקמעונאות. מבחינת הקשר המסחרי בין מגה למקאן - ראשית ישנו המצב הנתון של השנה האחרונה והקשה של הרשת, שבאה לידי ביטוי בתקציבי פרסום נמוכים באופן משמעותי. שנית, דווקא כעת כשהרשת יוצאת לדרך חדשה עם מומנטום חיובי ואופטימי ובאנרגיות מחודשות, מקאן לא יהיה זה שיקבל לידיו את האתגר האסטרטגי-קריאייטיבי ובסופו של דבר הההכנס שבצידה.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ירכז את הכל בידיו. רמי יהושע

שאלות נוספות תלויות ועומדות כעת מבחינת מגה/יינות ביתן בכל הקשור למערך התקשורתי. בימים אלו מטפל משרד היח"צ של יפה אפרתי ברשת יינות ביתן, כשהוא צפוי להמשיך ולטפל בתקציב היח"צ של הגוף המאוחד לאחר הרכישה. בשנים האחרונות רשת מגה לוותה על ידי מחלקת הדוברות של שטרית מדיה גרופ, ומשם הועבר הטיפול לידיהם של בני כהן ורוני רימון תחת אחריותם של נאמני הרשת. יצוין עוד, כי תחת רשת מגה פועלת רשת 'זול בשפע' המחזיקה 7 סניפים במגזר החרדי, ובמגה/יינות ביתן צפויים לצרף למערך משרד פרסום/יח"צ שיתמחה במגזר. 

תגובות: ממשרד יחסי הציבור יפה אפרתי המטפל ביינות ביתן נמסר: "עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי מערך הפרסום" תגובות מקאן תל אביב לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. רמי יהושע בחר שלא להגיב לפרטים. 

 

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    עובד לשעבר 01/07/2016 23:48
    הגב לתגובה זו
    כמה משאבים אתה משקיע על טוקבקים של מחלקת הדיגיטל שלך לכל כתבה.... נו באמת. פאטתי
  • 21.
    וואי וואי 01/07/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    מקאן כל כך שנואים...לא נתפס...היוהרה
  • 20.
    מני 01/07/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    ככה נראה תחילתו של הסוף.... ואגב איזה מח אסטרטגיה מפוארת יש במקאן. 2 וחצי אנשים. ביזיון ובושה.
  • 19.
    מיכל 30/06/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    כל התככים והאגו שם בקומת הנהלה זה פשוט עצוב
  • 18.
    ליאור 30/06/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    רק בשביל זה היה שווה להביא את פרסמן.
  • 17.
    ענת 30/06/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    אז כנראה שגם "לא חייבים קמעונאות בפורטפוליו"... אבל הי, העיקר התחדשו במזגן שיצנן את האוויר החם שלהם.
  • 16.
    אייל 30/06/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    זה הטוקבקים באייס. בעעע להקיא בפה
  • ואייל זה בטח השם האמיתי שלך צדיק? (ל"ת)
    המקיא במומו 30/06/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    טל 30/06/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    הליצנים שהבאת לא יודעים לנהל משרד פרסום.
  • 14.
    כמה רוע (ל"ת)
    אבל היי בצדק 30/06/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ורק השבוע שמענו על נתע ועיריית תא (ל"ת)
    והם לא היחידים 30/06/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עצוב 30/06/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    נדב איש מבריק ומוכשר אבל אי אפשר לבנות רק עליו ושכל השאר צולעים...חבל, היה משרד מדהים
  • 11.
    אוי חנה מרוצה עכשיו.... (ל"ת)
    אחת 30/06/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    תכף אילן יצייץ שהוא חוזר (ל"ת)
    וכולם מפוטרים 30/06/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כחלון 30/06/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה לקוחות עזבו והלקוח היחיד שבא זה לקוח של ברייק איבן -טורנדו. מאיפה יהיה כסף לשלם לגלקטיקוס ? אף קמפיין מצחיקולי עם עז לא יעזור פה.
  • 8.
    ליאור 30/06/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    משיח יהרוס כל מה שהיא בנתה. אשה מדהימה שלא הגיע לכם אותה
  • 7.
    אמיר 30/06/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    לפני שניגשים למכרז כדאי להתייעץ ולקבל רעיונות בקבוצת מנהלי שיווק מצייצים בפייסבוק. הרבה מוחות טובים שם וניתן למנף שתופי פעולה.
  • קבוצת רכישה 01/07/2016 08:57
    הגב לתגובה זו
    לא אכנס לשם לקבל רעיונות, אלא אולי לבדוק מה בינוני וחסר מעוף שיעבור את עדר המצייצים
  • 6.
    הכל בגלל חנה רדו ,מקאן נהרסה לגמרי משיח רק מתקן את הנזקים של האישה ההרסנית (ל"ת)
    אביבית 30/06/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
  • חנה רדו מדהימה - יש מקאן בזכותה (ל"ת)
    מכיר 30/06/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מי שהולך לישון עם משיח שלא יתפלא (ל"ת)
    שהוא קם מסריח 30/06/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעניין 30/06/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    כנראה מבטיח מנכלות לא מבטיח שהלקוחות יאהבו אותך
  • 3.
    בענף 30/06/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    אחרת היו זורקים אותו כבר לפני חצי שנה
  • 2.
    מקאן לאן 30/06/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    כמה אויר בלי כיסוי
  • 1.
    אבי 30/06/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    מגה קק"ל גולדסטאר יקבי ברקן טמפו דובק פיקוד העורף מי הבא בתור?
  • לאבי דאבי 30/06/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    מחלק בטמפו יודע את כל המותגים, כבוד. בדקת כמה הם פירסמו ב-5 שנים האחרונות?