מקאן בחוץ: תקציב הפרסום של 'מגה' צפוי לעבור ליהושע TBWA
הרכישה של רשת מגה על ידי יינות ביתן משנה את תמונת המצב של תקציבי הפרסום בקטגוריית הקמעונאות. המהלך העסקי של נחום ביתן משפיע באופן ישיר על 2 משרדים: יהושע TBWA ומקאן תל אביב. לאייס נודע כי ביינות ביתן, שמהיום (יום ה) יחלו להפעיל את רשת מגה, התקבלה ההחלטה לעזוב את מקאן שקיבל את ההודעה על כך בימים האחרונים וניסה מאז לשנות את רוע הגזירה אך ללא הועיל.
טרם ידוע מה יעלה בגורלה של רשת מגה מהבחינה המיתוגית - האם היא תשאר ותמשיך לפעול תחת המותג והשם או שתאוחד במלואה לתוך יינות ביתן - אך היום הזה עוד רחוק. כעת, בטווח הקצר, הניהול המוקפד של נחום ביתן בעזרת מטה הנהלה מצומצם ינהל את 2 הרשתות במקביל. המשמעות היא שביתן שהחליט לעזוב את מקאן לא יכול להרשות לעצמו להתמהמה עם תפעול מגה, הוצאתה לדרך חדשה, וכן כל מה שקשור ברמת הפרסום. על פניו נראה כי רמי יהושע יהיה המרוויח העיקרי ויקבל לידיו את מלוא התקציב - של יינות ביתן ושל מגה.
יהושע שמלווה את נחום ביתן ב-3 השנים האחרונות מצא את הכימיה המתבקשת עם מי שיעמוד מעתה בראש אחת הרשתות הגדולות בישראל. בשוק מספרים שבין הצדדים יש יחסי אמון וחברות ויחסים מקצועיים שנבנו בשנים אלו. ברמה האישית מספרים שביתן שנחשב לאדם לויאלי לא נוהג להחליף ספקים בתדירות גבוהה, וקל וחומר כשמדובר בספקים שרכשו את אמונו ויתרה מכך משמשים כיועצים צמודים כגון יהושע שליווה אותו במהלך העסקה.
לויאלי לספקים. נחום ביתן
מטבע הדברים, יחסים אלו מובילים להעברת התקציב ליהושע בוודאות גבוהה. תסריטים נוספים בסבירות נמוכה מדברים על הפרדה בין המותגים והעברת תקציב מגה למשרד אחר. שם נוסף שבענף הפרסום מעריכים כי הוא עשוי לזכות בשלל הוא לעומק התודעה שבו יהושע מחזיק מניות. עם זאת, התפתחות שכזו יכולה להתרחש רק במקרה של הפרדה מוחלטת בין המותגים, מה שלא צפוי, לפחות ברמת ניהול הרשת, וגם לא עתיד לקרות בתקופה הקרובה.
הסברה בענף הפרסום היא שמקאן משלמים מחיר על ההימור שלקחו בהתמודדות על תקציב טיב טעם. המשרד התמודד על תקציב טיב טעם מתוך הערכה שמקומו במגה מובטח ואינו מוטל בספק כלשהו. מנגד, בטיב טעם לא אהבו את התפיסה שלפיה ברגע שמקאן בפנים, לאף משרד אחר אין סיכוי שווה לנצח במכרז ולכן החליטו שהמכרז ימשיך בלעדיו במקביל לפנייה למשרדים נוספים שיציעו את מועמדותם. בתמונת המצב כעת, כשמקאן מאבד את תקציב מגה ולא ברור מה מצבו במכרז טיב טעם, המשרד עשוי למצוא את עצמו ללא תקציב של רשת קמעונאות גדולה בידיים - לא משהו שייראה טוב במאזנים או מבחינת הדימוי של המשרד.
מבחינתה מקאן מדובר בהפסד כפול, או אפילו משולש במידה והם אכן לא יצליחו לזכות מחדש באמון של טיב טעם, ולהעביר לידיהם את התקציב היחיד שנותר פנוי בשוק הקמעונאות. מבחינת הקשר המסחרי בין מגה למקאן - ראשית ישנו המצב הנתון של השנה האחרונה והקשה של הרשת, שבאה לידי ביטוי בתקציבי פרסום נמוכים באופן משמעותי. שנית, דווקא כעת כשהרשת יוצאת לדרך חדשה עם מומנטום חיובי ואופטימי ובאנרגיות מחודשות, מקאן לא יהיה זה שיקבל לידיו את האתגר האסטרטגי-קריאייטיבי ובסופו של דבר הההכנס שבצידה.
ירכז את הכל בידיו. רמי יהושע
שאלות נוספות תלויות ועומדות כעת מבחינת מגה/יינות ביתן בכל הקשור למערך התקשורתי. בימים אלו מטפל משרד היח"צ של יפה אפרתי ברשת יינות ביתן, כשהוא צפוי להמשיך ולטפל בתקציב היח"צ של הגוף המאוחד לאחר הרכישה. בשנים האחרונות רשת מגה לוותה על ידי מחלקת הדוברות של שטרית מדיה גרופ, ומשם הועבר הטיפול לידיהם של בני כהן ורוני רימון תחת אחריותם של נאמני הרשת. יצוין עוד, כי תחת רשת מגה פועלת רשת 'זול בשפע' המחזיקה 7 סניפים במגזר החרדי, ובמגה/יינות ביתן צפויים לצרף למערך משרד פרסום/יח"צ שיתמחה במגזר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
תגובות:
ממשרד יחסי הציבור יפה אפרתי המטפל ביינות ביתן נמסר: "עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי מערך הפרסום"
תגובות מקאן תל אביב לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
רמי יהושע בחר שלא להגיב לפרטים.
- 22.עובד לשעבר 01/07/2016 23:48הגב לתגובה זוכמה משאבים אתה משקיע על טוקבקים של מחלקת הדיגיטל שלך לכל כתבה.... נו באמת. פאטתי
- 21.וואי וואי 01/07/2016 17:27הגב לתגובה זומקאן כל כך שנואים...לא נתפס...היוהרה
- 20.מני 01/07/2016 06:31הגב לתגובה זוככה נראה תחילתו של הסוף.... ואגב איזה מח אסטרטגיה מפוארת יש במקאן. 2 וחצי אנשים. ביזיון ובושה.
- 19.מיכל 30/06/2016 21:21הגב לתגובה זוכל התככים והאגו שם בקומת הנהלה זה פשוט עצוב
- 18.ליאור 30/06/2016 20:40הגב לתגובה זורק בשביל זה היה שווה להביא את פרסמן.
- 17.ענת 30/06/2016 20:01הגב לתגובה זואז כנראה שגם "לא חייבים קמעונאות בפורטפוליו"... אבל הי, העיקר התחדשו במזגן שיצנן את האוויר החם שלהם.
- 16.אייל 30/06/2016 19:45הגב לתגובה זוזה הטוקבקים באייס. בעעע להקיא בפה
- ואייל זה בטח השם האמיתי שלך צדיק? (ל"ת)המקיא במומו 30/06/2016 21:14הגב לתגובה זו
- 15.טל 30/06/2016 18:49הגב לתגובה זוהליצנים שהבאת לא יודעים לנהל משרד פרסום.
- 14.כמה רוע (ל"ת)אבל היי בצדק 30/06/2016 18:08הגב לתגובה זו
- 13.ורק השבוע שמענו על נתע ועיריית תא (ל"ת)והם לא היחידים 30/06/2016 17:36הגב לתגובה זו
- 12.עצוב 30/06/2016 16:45הגב לתגובה זונדב איש מבריק ומוכשר אבל אי אפשר לבנות רק עליו ושכל השאר צולעים...חבל, היה משרד מדהים
- 11.אוי חנה מרוצה עכשיו.... (ל"ת)אחת 30/06/2016 16:35הגב לתגובה זו
- 10.תכף אילן יצייץ שהוא חוזר (ל"ת)וכולם מפוטרים 30/06/2016 16:29הגב לתגובה זו
- 9.כחלון 30/06/2016 15:10הגב לתגובה זוכל כך הרבה לקוחות עזבו והלקוח היחיד שבא זה לקוח של ברייק איבן -טורנדו. מאיפה יהיה כסף לשלם לגלקטיקוס ? אף קמפיין מצחיקולי עם עז לא יעזור פה.
- 8.ליאור 30/06/2016 14:49הגב לתגובה זומשיח יהרוס כל מה שהיא בנתה. אשה מדהימה שלא הגיע לכם אותה
- 7.אמיר 30/06/2016 14:15הגב לתגובה זולפני שניגשים למכרז כדאי להתייעץ ולקבל רעיונות בקבוצת מנהלי שיווק מצייצים בפייסבוק. הרבה מוחות טובים שם וניתן למנף שתופי פעולה.
- קבוצת רכישה 01/07/2016 08:57הגב לתגובה זולא אכנס לשם לקבל רעיונות, אלא אולי לבדוק מה בינוני וחסר מעוף שיעבור את עדר המצייצים
- 6.הכל בגלל חנה רדו ,מקאן נהרסה לגמרי משיח רק מתקן את הנזקים של האישה ההרסנית (ל"ת)אביבית 30/06/2016 14:03הגב לתגובה זו
- חנה רדו מדהימה - יש מקאן בזכותה (ל"ת)מכיר 30/06/2016 15:13הגב לתגובה זו
- 5.מי שהולך לישון עם משיח שלא יתפלא (ל"ת)שהוא קם מסריח 30/06/2016 13:20הגב לתגובה זו
- 4.מעניין 30/06/2016 13:17הגב לתגובה זוכנראה מבטיח מנכלות לא מבטיח שהלקוחות יאהבו אותך
- 3.בענף 30/06/2016 13:15הגב לתגובה זואחרת היו זורקים אותו כבר לפני חצי שנה
- 2.מקאן לאן 30/06/2016 13:14הגב לתגובה זוכמה אויר בלי כיסוי
- 1.אבי 30/06/2016 13:00הגב לתגובה זומגה קק"ל גולדסטאר יקבי ברקן טמפו דובק פיקוד העורף מי הבא בתור?
- לאבי דאבי 30/06/2016 14:00הגב לתגובה זומחלק בטמפו יודע את כל המותגים, כבוד. בדקת כמה הם פירסמו ב-5 שנים האחרונות?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
