בתאבון: מהלך Foodography של באומן לכרמל זכה בזהב בתחרות ה-FAB

הפעילות שעלתה לאוויר לפני שנה וזכתה לחשיפה בינלאומית רחבה קיבלה את פרס הזהב בתחרות הפרסום שמתמקדת במהלכים בתחום המזון והמשקאות
משה בנימין | (1)

בסוף השבוע האחרון פורסמה רשימת הזוכים של תחרות ה-FAB - תחרות הפרסום המתמקדמת במהלכי פרסום בתחום המזון והמשקאות, שנערכה בלונדון. במסגרתה זכה בפרס הראשון, במדליית זהב בקטגוריית אירועים אקספרימנטליים, מהלך הפרסום של באומן בר ריבנאי עבור יקבי כרמל תחת השם Foodography. בזמנו, בדיוק לפני שנה, במהלך מאי 2015 זכה המהלך לחשיפה חסרת תקדים כשסוקר בהרחבה על ידי אתרים רבים מסביב לעולם. 

הפעילות של באומן ויקבי כרמל לקחה את תחביב צילום המנות במסעדות לשלב הבא עם פיתוח צלחות מיוחדות שנועדו בראש ובראשונה לצלם את האוכל ורק אחר כך משמשות לשאר הדברים השוליים כמו לאכול. לפרויקט שהחל לפני שנתיים גייס משרד הפרסום 3 שותפים מרכזיים: אמנית הקרמיקה עדי ניסני שתכננה, עיצבה, פיתחה ויצרה את הצלחות המיוחדות; הצלם דן פרץ המתמחה בצילומי אוכל, שהעביר ללקוחות סדנת צילום במכשיר הטלפון הנייד והשף מאיר אדוני שנתן למהלך את הבמה שלו בדמות מסעדת כתית.

לדברי סמנכ"ל הקריאייטיב ערן ניר: "אני מבקש לומר המון תודה לכל אחד ואחד מהאנשים שגרמו לפרויקט הסופר מורכב הזה לקרום עור וגידים באינטנסיביות מעוררת הערצה המצדיקה ומקיימת הלכה למעשה חלק מהדברים שאנחנו מדברים עליהם בשנתיים האחרונות, מהלך יזום ואינטגרטיבי שבמרכזו מוצר שפיתחנו וסביבו אינספור מדיות תומכות. כיף וגאווה גדולה. כל הכבוד".

 

קרדיטים

מנכ"ל: יוסי לובטון

סמנכ"ל קריאיטיב: ערן ניר

צוות קריאייטיב: שירלי בכר, אורי חסון, לירון כהן

מעצב UI/UX: גל ממליה

סמנכ"לית הפקה: דורית גווילי

מפיקת דיגיטל: מאיה פלמון

מפיקה: אלון שמואלוף

סמנכ"לית לקוחות: שני שאול

סופרוויזרית: מיכל פופוב

סמנכ"ל אסטרטגיה: שי ניסנבוים

מומחית אסטרטגיה ויח"צ: אווה חסון

עורך: דן דויטש

טראפיק: רונית דואניס

שף: מאיר אדוני

צלם: דן פרץ

מעצבת כלים: עדי ניסני

יח"צ: אורלי סגל

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מהלך מדהים. כל הכבוד לבאומן (ל"ת)
    נדב 29/05/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.