ערוץ הספורט ממשיך להצטייד: רכש את זכויות השידור של מכבי ת"א ביורוליג

הליגה הספרדית זו היסטוריה רחוקה, ובערוץ הספורט ממשיכים ללקט שידורים אטרקטיביים. לאחר שרכש את המשחקים המרכזיים בכדורגל ובכדורסל, גם מכבי עוברת אליו בעסקה שמוערכת ב-6 מיליון ד' לעונה - בחוזה ל-6 עונות
אלכסנדר כץ | (1)

ערוץ הספורט ממשיך למלא מדפים לאחר איבוד זכויות הליגה הספרדית לפני שנה ל-ONE, ושבוע לאחר עסקת הענק שחתם עם צ'רלטון לשידור חלק נכבד מהכדורגל הישראלי, הוא זכה בהישג נוסף. הערוץ הודיע הבוקר (יום א') על רכישת זכויות השידור של משחקי היורוליג בעסקה ל-6 שנים, אלא שהפעם הזכויות כוללת גם את משחקיה של מכבי תל אביב. המשחקים ישודרו בערוצי ספורט 5 וספורט 5 HD.

 

המשחקים שודרו ב-6 השנים האחרונות בערוץ 10, ומשום שהוא משדר ללא HD, משחקי הקבוצה שודרו בפורמט זה גם בערוץ הספורט. כעת גם השידור הרגיל – שהניב לערוץ 10 בעונה האחרונה 10% בממוצע למרות העונה הזוועתית של מכבי - יעבור לערוץ הספורט. אגב, יש לזכור כי 2 הגופים הם בבעלותה של קבוצת התקשורת RGE.

על פי הערכות, שילם ערוץ הספורט 6 מיליון דולר לעונה עבור הזכויות, בעסקה ל-6 עונות, כלומר חוזה בסך 36 מיליון דולר שישולמו לחברת IMG, שרכשה בעצמה את זכויות השידור של היורוליג, ומוכרת אותן ברחבי העולם. העסקה כולה התקיימה ישירות מול IMG, אבל בידיעתה של מכבי תל אביב. 

בעונה הקרובה ישודרו לכל הפחות 30 משחקים של מכבי תל אביב בעונה הסדירה, וזאת בשל שינויים שנערכו ביורוליג. בנוסף לשידורים, ישדר הערוץ בבלעדיות את כל תקצירי המשחקים, וישדר פרשנויות וסטטיסטיקות בכל הפלטפורמות שלו – כולל הדיגיטליות.

 

רכישת הזכויות למשחקי היורוליג משלימה שבוע שידורים אטרקטיבי בערוץ הספורט. בימי ראשון ישודר המשחק המרכזי מליגת העל בכדורסל (לאחר 3 שנים בערוץ 1, נרכש גם המשחק המרכזי בכדורסל ובסך הכל תשודר כל ליגת העל בכדורסל תשודר בערוץ הספורט תמורת 45 מיליון שקלים ל-3 עונות). בימי שני ישודר המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל, בימים שלישי ורביעי ישודרו משחקי ליגת האלופות, בימי חמישי ישודר משחקה של מכבי תל אביב ביורוליג, בערבי שישי ישודרו משחקי היורוליג, בשבת ישודרו 2 משחקים נוספים מליגת העל ובמוצאי שבת תשודר תכנית סיכום המחזור בכדורגל. כל אלו בנוסף למשחקי ה-NBA המשודרים בערוץ ולאולימפיאדת ריו שתשודר בערוץ בבלעדיות בקיץ הקרוב.

 

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "ערוץ הספורט ממשיך להביא לצופיו את התכנים האטרקטיביים ביותר מכל המפעלים בארץ ובעולם. אנו שמחים להביא לחובבי הכדורסל בישראל את מפעל היורוליג, לרבות משחקיה של מכבי תל אביב". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כתיבה ביקורתית 22/05/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    למעשה מדובר בעסקה שלו עם עצמו במסגרתה מעביר מיליוני דולרים מחברה לחברה.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.