רדיו ללא הפסקה 103FM
צילום: לוגו

דלית עופר עוברת לרדיו ללא הפסקה – וחוזרת לשתף פעולה עם אור צלקובניק

אחרי שפרשה מגלגלצ, תגיע מייסדת התכנית 'ארבע אחרי הצהריים' לתחנה האזורית ותיקח חלק בעריכת 'שבת עברית'. בתחנה תפגוש מי שהיה עובד שלה, ועכשיו ינהל אותה - צלקובניק
אלכסנדר כץ |

דלית עופר, המייסדת והעורכת של התכנית המיתולוגית 'ארבע אחרי הצהריים' בגל"צ, מצטרפת החודש לרדיו ללא הפסקה והיא תיקח חלק בעריכת 'שבת עברית', רצועת השירים העבריים של התחנה שמתחילה בשישי אחר הצהריים ומסתיימת בשבת בלילה.

 

עופר כיהנה כמנהלת גלגלצ בין השנים 2006-2014, ועוד קודם לכן הייתה מנהלת מחלקת המוזיקה בגל"צ. היא יזמה וערכה תכניות רדיו שהפכו לציוני דרך כמו 'המילה האחרונה', 'אחרי המלחמה' (שהביא ליצירת האלבום 'אפר ואבק'), 'זאת המנגינה שלנו' ועודו. היא נחשבת למומחית בתחום הזמר העברי ואחראית בין השאר ל-6 אלבומי אוסף מצליחים של 'ארבע אחרי הצהרים'. ב-2014 עזבה את גל"צ.

 

'שבת עברית' ברדיו ללא הפסקה נוסדה לפני קרוב ל-20 שנה. היא מפגישה את הקלאסיקות הגדולות של המוזיקה העברית עם פנינים מוזיקליות נשכחות עוד מהעשורים הראשונים לקום המדינה.

 

כעת תחזור עופר לעבוד עם אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו ללא הפסקה, שהיה המנהל המוזיקלי של גלגלצ כאשר זו הייתה מנהלת התחנה המוזיקלית.  

           

"בהיותי סרבנית סדרתית להצעות עבודה מאז פרישתי, הפתעתי אפילו את עצמי בקלות ובשמחה בהן נעניתי לפניה של רדיו ללא הפסקה", מסרה עופר. "מצאתי בה מענה לגעגועיי ל-2 אהבות גדולות שלי - עריכה מוזיקלית וזמר עברי. על הדרך זכיתי גם באכסניה נעימה מאין כמותה, עם אנשים מצוינים שחלקם אף עבדו לצידי במהלך השנים. לעונג לי להצטרף למותג המנצח שיצר יואב חנני ולשלב עמו כוחות בעריכת רצועת סוף השבוע שמכבדת, מוקירה ומשמרת את הקלאסיקה הישראלית להנאת המאזינים".

 

צלקובניק אמר כי הוא "שמח לשוב ולשתף פעולה עם דלית עופר, אשת הרדיו האגדית, שמצטרפת למשפחת FM103 ומביאה עמה ל'שבת עברית' ניסיון, הבנה ועושר תרבותי רב. יחד איתה ועם יואב חנני, העורך המייסד של הקונספט המוביל והאהוב, נמשיך ברדיו ללא הפסקה לשמר את שורשי המוסיקה העברית ולחלוק כבוד לדורות המייסדים שלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.