כנס effectv. פאנל המנכ״לים: אבי ניר, אבי צבי יוסי ורשבסקי. ניב רסקין מראיין
צילום: אלכסנדר כץ

מנכ"ל 'רשת' אבי צבי: "פיצול ערוץ 2 יהיה בכייה לדורות, חייבים איחוד עם קשת"

האירוע האחרון של כנס effectv היה פאנל בהשתתפות 3 מנכ"לי זכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10. והיו שם כותרות
אלכסנדר כץ |

תמימות דעים בין ראשי ערוץ 10 ורשת לגבי פיצול אפשרי של ערוץ 2 בנובמבר 2017. בכנס הטלוויזיה effectv אמר מנכ"ל 'רשת' אבי צבי כי "פיצול ערוץ 2 תהיה בכיה לדורות, לבעלי המניות ולצופים. צריכים לעשות הכל כדי שיהיה איחוד בין קשת ל'רשת'. יש לנו ערוץ נהדר וחברת חדשות מעולה". מאידך, הוא אודה כי המצב הנוכחי מחייב אותו לבחון את האפשרות שהזכיינית תצא מאפיק 22 ותעבור לפעול 7 ימים בשבוע, בין היתר על ידי העברת המותג האח הגדול אליה, כחלק מהשותפות בזכיינית של חברת ההפקה ההולנדית אנדמול.

                                                        

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, אמר כי טבעי שקשת ורשת יתאחדו ביניהן, וכי אינו "רואה שום אפשרות למיזוג בין ערוץ 10 לקשת או רשת. אין לנו שום דבר שיכול לתרום להם". מנחה הפאנל ניב רסקין שאל את השלושה האם הפיצול האפשרי הוא רצון להחליש את ערוץ 2. ורשבסקי: "פירוק ערוץ 2 מראה כי יכול להיות שיש רצון כזה".

 

במצב של פיצול, כל המנכ"לים התריעו כי השוק לא יכול להחיל 3 ערוצים, ו"אחד מהם יקרוס", כפי שאמר צבי.

 

לגבי ועדת פילבר, היו המנכ"לים פסימיים. "אני מרגיש שמסקנות הביניים של ועדת פילבר לא מסתכלות מה יהיה בעוד 20 שנה, אלא מה היה לפני 5 שנים", אמר צבי. אבי ניר, מנכ"ל קשת, ביקש להסביר את מצבו של שוק הטלוויזיה הישראלי "שנמצא מתחת לקו האדום". לדבריו, "החיבור בין הרגולציה לגודל השוק הישראלי הוא מאד מאתגר", ברומזו כי עודף הרגולציה גורם להפסדים לגופי השידור הגדולים.

 

במהלך שיחה על איכותן של תכניות ריאליטי ומשמעותן התרבותית, בהקשר ל'האח הגדול' ולתופעת שי חי, הודיע צבי כי יש תכנים שהוא מצנזר, ונתן לדוגמא את ההתפרצות של אסף גרניט אמש (יום ב') במשחקי השף, שרק שניות ספורות ממנה שודרו. "הייתה התפרצות של 5 דקות, הוא שבר את כל המטבח. 4 שעות לפני השידור התלבטנו עדיין האם לשדר משהו מזה", אמר. "יש לנו אחריות".

 

בשלב זה פנה אבי ניר לאבי צבי: "היית יותר קיצוני נגד 'האח הגדול' לפני שידעת שתשדר את התכנית". בשלב זה התערב ורשבסקי ואמר: "לזכותי יאמר שטינפתי על הישרדות גם כששידרתי אותה, לפני שעברה ל'רשת'".

 

רסקין התערב ופנה לוורשבסקי: "אמרת בפסטיבל ראש פינה ש'האח הגדול' היא פח אשפה". ורשבסקי: "תיקון טעות, אמרתי שהיא פח זבל, ואחרי זה אבי ניר לא דיבר איתי 3 חודשים. אני מאמין שעוד שנתיים הוא יבין את זה לבד".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.