תומר אביטל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

לידיעת יו"ר הכנסת: תומר אביטל יקבל את פרס כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית

אחרי שהקים את '100 ימים של שקיפות' שמבצע עבור כל גופי התקשורת תחקירים על התנהלות המערכת הפוליטית, הוחלט בכנס הדיגיטל של הבינתחומי להעניק לו פרס בסך 15 אלף ש'
אלכסנדר כץ | (1)

יוזם הפרויקט 100 ימים של שקיפות, העיתונאי תומר אביטל, יקבל את פרס כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית. את הפרס בשווי 15 אלף שקלים, יעניקו בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה וחברת גוגל בטקס במהלך הכנס שייערך זו השנה החמישית בבינתחומי ב-4 באפריל.

 

אביטל השיק בתחילת 2015 את אתר '100 ימים של שקיפות' שמאפשר לקיים תחקירים בלתי-תלויים על התנהלות המערכת הפוליטית וחברי הכנסת, באמצעות מימון המונים ותרומות. מאז הוא משמש כעיתונאי עצמאי שעובד עם הארץ ו-TheMarker, הצינור של ערוץ 10, מבט שני בערוץ 1, גל"צ, תכנית חיסכון של חדשות 2, מגזין ליברל ועוד.

ולמרות זאת, ביטל לפני כשנה דובר הכנסת יותם יקיר את אישור הכניסה הקבוע שלו למשכן שהיה תקף עד 2018, בטענה כי הוא עיתונאי פרילנסר, מה שהוביל לביקורת קשה של הקולגות שלו. מאז חשף אביטל את זהותם של אלה שכן מקבלים היתרים קבועים, בהם מקורבים לבכירים בכנסת, ומנהל מאבק תקשורתי ומשפטי ביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הרואה באביטל "סדין אדום".

 

מנימוקי ועדת הפרס: "תומר אביטל רתם את הפלטפורמה הדיגיטלית לקידום השקיפות במערכת הפוליטית בישראל. אביטל מייצר תחקירים משמעותיים, מזין ומשתף פעולה עם מגוון כלי תקשורת והפך גורם עיתונאי עצמאי משפיע. כל זאת, תוך שהוא מקפיד להיעזר בכל הכלים שמעמידה לרשותו הפלטפורמה, משימוש יעיל במימון המונים, איסוף מידע והפצה של התוצרים העיתונאיים. פועלו העיתונאי של תומר אביטל בדיגיטל הוא סמן לעיתונות עצמאית ערכית, איכותית ואפקטיבית". 

 

עשרות מועמדויות הוגשו השנה לפרס DIGIT. חברי ועדת הפרס, ד"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי; פול סולומון, סמנכ"ל תקשורת גוגל ישראל, מזרח תיכון, טורקיה ואפריקה; ורועי כ"ץ, יו"ר כנס DIGIT; ציינו כי "בתקופה כה מאתגרת לתקשורת הישראלית, מעודד להיווכח עד כמה הפעילות העיתונאית בדיגיטל מתפתחת והופכת משפיעה ומשמעותית יותר משנה לשנה". 

 

בשנת 2014 הוענק הפרס לאתר המקום הכי חם בגיהנום ולעיתונאיות אירית דולב ועינת פישביין, מייסדות האתר; ובשנת 2015 לעיתונאי עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 2.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מגיע לו (ל"ת)
    ניר 29/03/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.