הזכייניות: "דו"ח הביניים של פילבר מתעלם מהמציאות, ועשוי להביא לקריסה כלכלית"
באופן יוצא דופן, החליטו 3 זכייניות הטלוויזיה המסחריות לשלוח בצורה משותפת את ההתייחסויות שלהן לדוח הביניים של ועדת פילבר. הזכייניות – קשת, רשת וישראל 10, טוענות כי להמלצות הביניים "עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על שוק השידורים המסחריים בכללותו ואף לקריסה כלכלית". בחודש הבא יתקיים שימוע בנושא.
במכתב שהועבר לוועדה בשם 3 הזכייניות, טענו הזכייניות כי ב-10 השנים האחרונות השקיעו הערוצים המסחריים כ-6 מיליארד שקלים ביצירה ישראלית מקורית, כאשר 53% ממנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית צופים מדי ערב בשידורי הערוצים המסחריים. ולמרות זאת, "גופים אלה עומדים בימים אלה בפני שוקת שבורה. בחינת תוצאותיהם העסקיות של הערוצים המסחריים, מעלה כי הם לא יכולים להסתמך עוד אך ורק על שוק הפרסום", נכתב, "שוק הפרסום בטלוויזיה מצוי בסטגנציה קבועה ובפועל יורד בהיקפו. ירידה זו גדלה מידי שנה, בעיקר בשל הזליגה המוגברת לפלטפורמות הדיגיטל השונות, בעיקר בדמות שחקניות בינ"ל שאין עליהן כל חובת פיקוח או דיווח למדינת ישראל", כשהכוונה כמובן לגוגל ולפייסבוק, ודברים אלו מתכתבים היטב עם דברים שאמר כבר לפני כמעט שנה מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס.
בתגובת הזכייניות צוין כי הפער בין גודלו של השוק זה בפועל לבין התחזיות עליהן התבססו המודלים הכלכליים של הערוצים המסחריים, עומד על יותר מ- 600 מיליון שקלים, שלמעשה נגרעו מהכנסות הזכייניות.
עוד נכתב כי הערוצים המסחריים נדרשים להעניק את תכניהם המקוריים בחינם לפלטפורמות הרב ערוציות HOT ו-yes, המשתמשות בתכנים אלו כעוגן הצפייה המרכזי בהן. לאחרונה ניסו 3 מנכ"לי הזכייניות אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי, לגבש מהלך במסגרתו הפלטפורמות ישלמו עבור שידורי הברודקאסט המסחרי.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי דוח הביניים של ועדת פילבר אינה מתייחסת כמעט לצרכי הערוצים המסחריים, כאשר מדובר לא מדובר כלל "בהמלצות של ממש, שכן ההמלצה היא רק לבחון הקלות (ולא לבצען לאלתר)", כך נכתב. מנגד, טוענות הזכייניות, "דווקא הפלטפורמות הרב ערוציות האיתנות והרווחיות, זכו להקלות ניכרות והטבות שאין להן כל בסיס - לא כלכלי ולא הגיוני".
כך יוצא שדוח הביניים עשוי – לדברי רשת, קשת וערוץ 10 – להוביל לסכנה לפעילותו של השידור המסחרי בישראלי: "הרגולציה עדיין מציבה בפני 3 החברות דרישות שהמודל הכלכלי של ההכנסות פשוט לא תומך בהן. כך לדוגמא בלעדיות הפרסום נמחקה כאשר הוועדה בכשירה תוכן שיווקי בכלל הפלטפורמות, שימשיכו לגבות במקביל דמי מנוי".
בערוצים טוענים עוד כי התערבות ועדת פילבר בנושא הגבלת רכש המדיה מגופי הטלוויזיה המסחרית, היא "התערבות הרסנית ומיותרת אשר אין לה מקום במציאות של שוק הפרסום הישראלי" ומסבירים זאת בכך שהדבר יגרום לנזק אדיר להכנסות גופי השידור, וכתוצאה מכך תפגע גם בכל שאר השחקנים הקשורים אליהם, בהם גם היוצרים והמפיקים.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ההמלצות של הזכייניות
ומה ממליצים רשת, קשת וערוץ 10? שהזכייניות ושאר שותפי התוכן יקבלו תשלום הולם מכל שחקן המשתמש בנכס העיקרי שלהם - התוכן המקורי אותו הם מפיקים, כאשר כאן הן רומזות למשל על גביית תשלום מ- HOTו-yes.
עוד בהמלצות: להסיר מגבלות החלות על פעילות הזכייניות בשוק התוכן – כאשר בפועל מדובר על אישור כזה או אחר של תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה המסחרית. סעיף משמעותי נוסף מתייחס לאפשרות של הפלטפורמות הרב ערוציות לקבל אישור לשדר פרסומות, כאשר הזכייניות דורשות "לשמור על הבלעדיות בפרסום של הטלוויזיה שניתנת לצרכן בחינם".
- 3.בכיינים נמאסתם- תתחילו לשדר תכניות איכות (ל"ת)ישראלי 29/02/2016 22:35הגב לתגובה זו
- 2.שידרתם זבל מזובל בגלל זה אף אחד לא רוצה אתכם (ל"ת)משה ראשל"צ 29/02/2016 18:49הגב לתגובה זו
- 1.חבורת בכיינים חסרי יכולת (ל"ת)דני 29/02/2016 15:43הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.