שטיסל מסעירה את המגזר החרדי: המדיה מתקשה להתעלם, תמונות הכוכבים מופצות ברשתות
האם שטיסל טובה לחרדים? בשבועיים האחרונים סאגת שטיסל הפכה לבלתי נסבלת. כולם סביבי מצטטים "רשועים ארורים", "בובע מייסעס" וביטויים נוספים שחלקם מלוכלכים ביידיש עסיסית שזכתה לעדנה בסדרת 'שטיסל'. עד לעונה הראשונה של שטיסל לא חשבתי ששפת הקודש יידיש מסוגלת להכיל כל כך הרבה וריאציות של קללות עסיסיות וביטויים משפילים. אבל כנראה שתמיד אפשר להפתיע. אולי זו הסיבה שבשלה הבטחתי לעצמי לא להתחיל את הצפייה בסדרה, בטענה של חוסר פנאי, ומתוך רצון לצפות בתוצאות הסדרה בסביבתי הטבעית - החרדים.
הסדרה נכתבה על ידי חרדי, ולראשונה היא מצליחה לחבר את החרדי המצוי לסדרת טלוויזיה באמצעות הדילמות אותן אנחנו, החרדים חווים ביום יום. כשברור שהביטויים היידישאים תורמים לתחושת האותנטיות. או במילים אחרות: הפער בין המציאות החרדית לסדרה מושלם באמצעות האינטונציה וההגייה.
שטיסל קיבלה חשיפה מרבית במדיה האינטרנטית החרדית לאחר שאישה חרדית בשם רחלי חשפה בקבוצת פייסבוק שיחה טלפונית בינה לבין ששון גבאי, שמגלם את אחיו של שולם.
הקלטת השיחה שעברה במהירות הבזק בין קבוצות הוואטסאפ זכתה לביקורות נוקבות ודיונים האם באמת "אלפי נשים" מחכות בהתרגשות לצאת השבת רק כדי לצפות בפרק נוסף של 'שטיסל'.
הפרשיה זכתה לכתבת מחאה באתר חרדים 10 עם תמלול השיחה ותמונות מתוך הסדרה, כשמרבית הביקורת התמקדה בהערצת השחקן, בעובדה שדיברה בשם אלפי חרדים וחרדיות, ובאומץ להתקשר לגבר זר ולפרסם את השיחה.
שימו לב למספר השיתופים הגבוה של הכתבה וזה בלי שספרנו את השיתופים בקבוצות הוואטסאפ, הדיונים הרבים על תרגום המילה "שטערצלע" שאינה מוכרת, והפצת השיחה המוקלטת שהייתה הטריגר לכתבה.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
גם באתר המתחרה - בחדרי חרדים לא יכלו לוותר על פופולריות הנושא, והעלו טור דעה על ההתלהבות החריגה של החרדים והחרדיות מהסדרה שהצליחה לאפשר לנו הצצה אישית ונדירה על אורח החיים החרדי.
מיד לאחר מכך, סאגת 'שטיסל' דלגה והגיעה למדיות נוספות: שערי עיתונים מעוצבים בסגנון 'שטיסל' והפצות במיילים שהצליחו לגרום לי לחייך, כיון שכל חרדי וחרדית יודעים שאין סיכוי שיכתבו על הסדרה בעיתון חרדי, זו הסיבה שחיקוי של דף שער במגזין משפחה עם תמונות שחקני 'שטיסל' הצליח להגיע לאלפי עיניים חרדיות. שימו לב - היוצרים האנונימיים הקפידו להכניס רק תמונות של שחקנים. גם הם, שהעזו להעלות את שחקני 'שטיסל' לעיתון 'משפחה' לא העזו לשבור את הכללים הנוקשים של "המבקר" ולהכניס תמונת אישה לעיתון...
גם במייל (הכשר) הסדרה זכתה לחשיפה מצוינת. בשבוע האחרון קבלתי 5 פעמים את תמונות שחקני 'שטיסל' בסגנון לפני-אחרי. אל תתבלבלו, הסדרה מוכרת גם בקרב נערות ונערים חרדים שמפיצים את פרקי הסדרה באמצעות דיסק און קי.
ויש גם אנקדוטה קטנה לסיום: התחלתי את כתיבת טור זה בחיפוש קצר בקבוצות הוואטסאפ שאני חברה בהן, קבלתי 264 תוצאות לביטוי "שטיסל", בשעה שיש לי קרובי משפחה, שכנים וידידות שעדיין חושבים ש'שטיסל' זו חנות שמוכרת קיגעל, ממולאים וקישקע וממוקמת ברחוב הרב שך בבני ברק.
- 2.בני אספיר 13/04/2016 21:06הגב לתגובה זוסדרה מעלפת!!!! אין מילים פשוט
- 1.סדרה מעולה (ל"ת)אייל 26/01/2016 15:21הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
