זגורי הופכת לאימפריה: סדרת הדגל של HOT נמכרה לאולפני SONY
חברת הכבלים HOT רושמת הישג משמעותי עם מכירת זכויות העיבוד לסדרת הדגל שלה - זגורי אימפריה - לאולפני SONY. את הגרסה האמריקאית יכתוב דייויד שור, יוצר הסדרה המצליחה האוס. על העסקה חתומה המחלקה הבינלאומית של אולפני הרצליה שגם הפיקו את הסדרה.
'זגורי אימפריה' שנוצרה, נכתבה ובוימה על ידי מאור זגורי הפכה לסדרה המצליחה ביותר בתולדות HOT. בימים אלו נמצאת העונה ה-3 שלה בשלבי פיתוח מתקדמים. היא עלתה למסך בשנת 2014 בהפקת אולפני הרצליה ושודרה במשך 2 עונות. במרכז הסדרה, עומדת משפחת זגורי, משפחה רוויית מתחים וסכסוכים, אשר מותו של הסבא וחזרתו של הבן אביאל לאחר שנים רבות של היעדרות פותחת מחדש תיבת פנדורה בין כל חלקי המשפחה. את הסדרה כתב וביים המחזאי מאור זגורי ואת התפקידים הראשיים בה גילמו עוז זהבי, משה איבגי, נינט טייב, חן אמסלם, שרה פון-שוורצה, קובי מימון ועוד.
עם עלייתה לשידור הפכה הסדרה להצלחה מיידית. מעבר לביקורות האוהדות של המבקרים, היא זכתה גם באהדת הצופים עם נתוני צפייה גבוהים ושיח עירני סביבה. היא הוכתרה במקום הראשון ברשימת החיפושים הפופולאריים של Google באותה שנה ועם מעל 26 מיליון הזמנות ב-HOT VOD שהפכו אותה לסדרה המצליחה ביותר בתולדות HOT.
גרסתה האמריקאית של 'זגורי אימפריה' תעבור עיבוד לאנגלית שיותאם לקהל האמריקאי. כאמור, על העיבוד האמריקאי יהיה אחראי דיוויד שור, מפיק ותסריטאי יהודי-קנדי זוכה פרס ה'אמי', יוצר הסדרה זוכת שני פרסי 'גלובוס הזהב' 'האוס'. שור מוכר גם בזכות עבודתו על סדרות מצליחות כגון NYPD. זו תהיה הפעם הראשונה ששור יעבד פורמט זר.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאור זגורי, יוצר ובימאי הסדרה: "אני שמח מאוד וגאה באולפני הרצליה, ב-HOT ובכל השותפים שלי למלאכת העשייה וליצירת הסדרה. אני מצפה לראות איך יתרגמו ״האק״ לאנגלית".
השקעה שהפכה למודל
בעשור האחרון השקיעה HOT מעל ל-1.5 מיליארד שקל בהפקות מקור. 'זגורי אימפריה' היא התכנית הבולטת שהופקה תחת ידה עם רייטינג מצטבר של 79.6%. לדברי מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין: "HOT מחויבת להמשיך ולהוביל את התחום ולהשקיע באותם היקפים, כפי שעשתה בשנים האחרונות. HOT מהווה מודל בתוך קבוצת האם אלטיס בתחום התוכן המתקדם ומייצאת את המומחיות והניסיון שלה בתחום זה לחברות אחיות במדינות אחרות של הקבוצה, במיוחד בצרפת, בלגיה, ופורטוגל".
סקטור ה-VOD של החברה סיכם את השנה החולפת עם כ-300 מיליון הזמנות. החברה מציינת כי יותר מ–60% מלקוחותיה מנויים לשירות ה-VOD שכולל יותר מ- 30,000 כותרים בזמן נתון. קצב עדכון התכנים הינו בין 80 ל-120 כותרים בכל יום והשירות כולל כ- 10,000 שעות תוכן חדשות בשנה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של HOT, הציג היום (יום א') את הפקות המקור שיופקו במהלך 2016: "אורי ואלה" מבית היוצר של דינה סנדרסון, "עיקרון ההחלפה" בכיכובם של ליאור אשכנזי וליאת הר לב, "מטומטמת" של בת חן סבג, דוקו-הריאליטי "הפוליאקובים" שילווה את משפחת פוליאקוב, "משוגעים" של ליאור דיין, "אוטונומיות" של יהונתן אינדורסקי ואורי אלון ("שטיסל"), "שבבניקים" בבימויו של אריאל בנבג'י, "ערפד יהודי" של ציון ברוך, "האלמן" של רשף לוי, "טירת השירים של שרית" - סדרה מוזיקלית חדשה מסוגה בכיכובה של שרית חדד שתשודר בלעדית ב-HOT VOD Young ועונות חדשות ל"פצועים בראש", "מתים לרגע", "מחוברים ", "איש חשוב מאוד", "בתולות", "היחידה" ו"גולסטאר".
- 1.סמיילי 17/01/2016 14:15הגב לתגובה זואורי ויסבורד אחראי על התסריט באופן שווה .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
