פרו אסטרטגיה
צילום: לוגו
פרסום ראשון

שנתיים לאחר המיזוג: גיא אופק במגעים לסיום ההתקשרות עם פרו-אסטרטגיה

למרות היחסים הטובים בין השותפים, הכיוון הוא פרידה ואופק מנהל בימים אלו מגעים עם חברת גלעד, מבעלי המשרד, על תנאי סיום ההתקשרות
אלכסנדר כץ | (5)

יועץ התקשורת גיא אופק מנהלים בימים אלו מגעים עם חברת גלעד יחסי ממשל ולובינג לסיום ההתקשרות עם פרו אסטרטגיה – כך נודע לאייס. המגעים נוגעים לאופן הפרידה בין הצדדים מבחינה משפטית ועסקית, כאשר אופק צפוי להמשיך להחזיק במספר תיקי יח"צ בולטים לאחר סיום השותפות במשרד.

 

בתחילת 2014 התמזג משרדו של אופק – 'גיא אופק תקשורת', לתוך 'פרו אסטרטגיה' שהוקמה על ידו בשותפות עם קבוצת גלעד, אורי רמתי, ובהמשך גם יובל לידור. במשרד הממוזג עובדים כעת בנוסף לשותפים גם 14 יועצי לקוחות, שמטפלים ב-40 תיקים.

 

בין היתר מטפלים ב'פרו' באמיר ברמלי שנחשד בימים אלו בהונאת משקיעים באמצעות קרן; בחברת קרדן ובבעל השליטה בה יוסף גרינפלד שעל סף פשיטת רגל; ובלשכת סוכני הביטוח. בעבר טיפלו בלקוח הרב יאשיהו פינטו שנידון למאסר בפועל.

 

גורמים אומרים כי הפרידה נובעת משיקולים עסקיים. גורם הוסיף כי הפסקת העבודה המשותפת לא קשורה למערכת יחסים רעועה בין הצדדים, וכי לשותפים מערכת יחסים קרובה וחברית. 

בין לקוחותיו של אופק ב'פרו', שימשיכו איתו הלאה ניתן למנות למשל את החברה האמריקאית רקיט בנקיזר, בעלת המותגים נורופן וקולון, הולמס פלייס, מועצת הצמחים, מועדון הכדורגל מכבי תל אביב,. הוא הקים את המשרד העצמאי שלו ב-2006, וב-2014 חבר ל'פרו'. כעת הוא צפוי לחזור להיות עצמאי.

 

מפרו אסטרטגיה לא הגיבו לדברים. גיא אופק אמר לאייס: "פרו אסטרטגיה וגיא אופק תקשורת איחדו פעילות לפני כשנתיים ומפעם לפעם, כפי שקורה בימים אלו, בוחנים את מודל הפעילות המשותפת בהיבטים פיננסיים ומקצועיים. בכל מקרה תהליך של קבלת ההחלטות הוא כתמיד הליך ארוך ומסודר שאיננו צפוי להסתיים בימים אלו. אם וכאשר יתקבלו ההחלטות, נודיע על כך באופן מסודר".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    גיא עלה והצלח, אתה מ-וכשר ברמות (ל"ת)
    אחד שמכיר 13/12/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יעל 13/12/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    כל כך לא מעניין
  • 3.
    אורי 13/12/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    גיא עלה והצלח בכל דרך שתבחר. מקסים שגם להיפרד יפה אתה יודע.
  • 2.
    אחד החלשים בענף (ל"ת)
    כמה זה מינוס +מינוס 13/12/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נו טוף...לא ממש מעניין (ל"ת)
    דודידו 13/12/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.