פרסום ראשון

שנתיים לאחר המיזוג: גיא אופק במגעים לסיום ההתקשרות עם פרו-אסטרטגיה

למרות היחסים הטובים בין השותפים, הכיוון הוא פרידה ואופק מנהל בימים אלו מגעים עם חברת גלעד, מבעלי המשרד, על תנאי סיום ההתקשרות
אלכסנדר כץ | (5)

יועץ התקשורת גיא אופק מנהלים בימים אלו מגעים עם חברת גלעד יחסי ממשל ולובינג לסיום ההתקשרות עם פרו אסטרטגיה – כך נודע לאייס. המגעים נוגעים לאופן הפרידה בין הצדדים מבחינה משפטית ועסקית, כאשר אופק צפוי להמשיך להחזיק במספר תיקי יח"צ בולטים לאחר סיום השותפות במשרד.

 

בתחילת 2014 התמזג משרדו של אופק – 'גיא אופק תקשורת', לתוך 'פרו אסטרטגיה' שהוקמה על ידו בשותפות עם קבוצת גלעד, אורי רמתי, ובהמשך גם יובל לידור. במשרד הממוזג עובדים כעת בנוסף לשותפים גם 14 יועצי לקוחות, שמטפלים ב-40 תיקים.

 

בין היתר מטפלים ב'פרו' באמיר ברמלי שנחשד בימים אלו בהונאת משקיעים באמצעות קרן; בחברת קרדן ובבעל השליטה בה יוסף גרינפלד שעל סף פשיטת רגל; ובלשכת סוכני הביטוח. בעבר טיפלו בלקוח הרב יאשיהו פינטו שנידון למאסר בפועל.

 

גורמים אומרים כי הפרידה נובעת משיקולים עסקיים. גורם הוסיף כי הפסקת העבודה המשותפת לא קשורה למערכת יחסים רעועה בין הצדדים, וכי לשותפים מערכת יחסים קרובה וחברית. 

בין לקוחותיו של אופק ב'פרו', שימשיכו איתו הלאה ניתן למנות למשל את החברה האמריקאית רקיט בנקיזר, בעלת המותגים נורופן וקולון, הולמס פלייס, מועצת הצמחים, מועדון הכדורגל מכבי תל אביב,. הוא הקים את המשרד העצמאי שלו ב-2006, וב-2014 חבר ל'פרו'. כעת הוא צפוי לחזור להיות עצמאי.

 

מפרו אסטרטגיה לא הגיבו לדברים. גיא אופק אמר לאייס: "פרו אסטרטגיה וגיא אופק תקשורת איחדו פעילות לפני כשנתיים ומפעם לפעם, כפי שקורה בימים אלו, בוחנים את מודל הפעילות המשותפת בהיבטים פיננסיים ומקצועיים. בכל מקרה תהליך של קבלת ההחלטות הוא כתמיד הליך ארוך ומסודר שאיננו צפוי להסתיים בימים אלו. אם וכאשר יתקבלו ההחלטות, נודיע על כך באופן מסודר".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    גיא עלה והצלח, אתה מ-וכשר ברמות (ל"ת)
    אחד שמכיר 13/12/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יעל 13/12/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    כל כך לא מעניין
  • 3.
    אורי 13/12/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    גיא עלה והצלח בכל דרך שתבחר. מקסים שגם להיפרד יפה אתה יודע.
  • 2.
    אחד החלשים בענף (ל"ת)
    כמה זה מינוס +מינוס 13/12/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נו טוף...לא ממש מעניין (ל"ת)
    דודידו 13/12/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.