בייבי בום 3
צילום: אוהד רומנו

'בייבי בום' חוזרת: ערוץ 10 השקיע עפ"י הערכות כ-50 מיליון ש' בלוח - ויאבק בערוץ 2

בלוח החדש כבר לא יופיע צמד המילים "שידור חוזר" אחרי ההשקעה בלוח החדש. הדובדבן הוא 'בייבי בום 3', שהוצב מול הסדרה 'כפולים' של קשת. סקירה
אלכסנדר כץ |

ראשי התיבות "ש.ח." הופיעו לא מעט בלוח שידורי הפריים טיים של ערוץ 10 בשנה האחרונה. המצב הכלכלי, בעלי המניות שסירבו להזרים כספים, הקושי לצאת לרישיון, הקפאת ההפקות, וההתערבות הפוליטית – לפרקים נראה היה כי הערוץ עוד עשוי להיסגר בסופו של דבר.

 

אולם התכנית העסקית שקבע המנכ"ל החוזר יוסי ורשבסקי - שכללה פיטורי עובדים, קיצוצי שכר זמניים והפסקת שידורי ריאליטי - הניבה תוצאות חיוביות. הערוץ הפסיק להפסיד ואף עבר בתחילת השנה לרווח תפעולי חודשי, בזכות הלוח הרזה שכלל חדשות, דוקו ודרמה, ועלייה בנתוני הצפייה לרייטינג ממוצע של 7.9% בפריים-טיים בחצי השני של 2014 (היעד לאיזון עמד על 7.8%) ו-8.7% בחצי הראשון של השנה ובמצטבר מתחילת 2015 ועד עכשיו - 8.5%. היעד ל-2016 הוא אגב 9%. 

 

המצב החדש העניק רוח גבית לערוץ, שהוביל גם לעסקה עם קבוצת התקשורת RGE שרכשה 51% מהערוץ. הרשות השנייה אישרה את העסקה, הרישיון ניתן, ונראה כי ערוץ 10 נכנס ל-15 שנים של שקט. טפו טפו טפו.

 

כשהמצב הלך והתבהר, נתנו בערוץ אור ירוק לשלל הפקות ולאחר כמה חודשים גיבשו את לוח שידורי החורף, שגם הפעם לא יכלול ריאליטי כחלק מהאסטרטגיה שתווה ורשבסקי. גורם בכיר אף הצהיר בשיחה עם אייס, כי במסגרת אותה אסטרטגיה, הוחלט גם לוותר על המשך הדיונים המשפטיים על עתיד הישרדות עם הזכיינית רשת.

על פי הערכות, ערוץ 10 השקיע בלוח שידורי החורף כ-50 מיליון שקלים. הלוח ימשיך לכלול את סרטי הדוקו של יום ראשון ברצועה הראשונה, גב האומה שמשיגה רייטינג דו-ספרתי תמשיך להיות משודרת בשבת, ואחריה הסדרה לה-פמיליה, בנות הזהב בימי שני ברצועת פריים שנייה אחרי לעוף על המיליון, בשלישי תכנית התחקירים המקור, ברביעי בייבי-בום בעונה שלישית, ובימי חמישי משחקיה של מכבי תל אביב.

 אייס ברדיו תל אביב: מדברים על לוח השידורים החדש של ערוץ 10

 

בערוץ 10 תולים תקוות ב'בייבי בום' למרות שהיא תתחרה ראש בראש הסדרה כפולים של הזכיינית קשת, שרשמה עד כה נתוני צפייה גבוהים (כ-30% ב-2 הפרקים הראשונים, כ-25% ב-2 הפרקים הבאים). העונה הראשונה של 'בייבי' הניבה 18.1%, כשהתמודדה מול תכנית המגה-רייטינג של 'רשת' – משחקי השף, ואילו העונה השנייה 18.6%, כשלראשונה ערוץ 10 התמודד ראש בראש עם קשת, שלוח השידורים שלה בראשון כלל את מועדון לילה ויצאת צדיק.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נראה כי למרות שבערוץ מתרגשים מעליית העונה החדשה, מנסים להנמיך שם ציפיות מבחינת רייטינג, וגורמים נוקבים במספר 14% מנתון נאה, במיוחד לנוכח התחרות מול 'כפולים' ובעיקר משום שוורשבסקי לא מתכוון לוותר על אף דקת פרסום, וזמן הפרסום כבר נמכר במלואו, מה שבאופן טבעי פוגע בנתוני הצפייה.

 

בייבי בום 3 (צילום:  אוהד רומנו, עיבוד תמונה: שיין הורוביץ)

העונה החדשה של בייבי צולמה במרכז הרפואי מאיר כפר סבא, וכללה 50 מצלמות באיכות HD שנפרשו ברחבי בית החולים וחדרי הלידה, מול 40 בעונות הקודמות. יובל כהן, הבמאי והעורך הראשי של התכנית, אמר סיפר לאייס כי לראשונה הותקנו מצלמות בכלי הרכב של הזוגות, שמלוות את הזוגות בדרכם לבית החולים.

בסוף החודש תחזור ללוח גם התכנית פנים אמיתיות של אמנון לוי, שבכל אותן תקופות קשות, הצליח להביא קצת נחת לקברניטי הערוץ עם נתוני צפייה דו-ספרתיים, ולעיתים עם נוק-אאוט למתחרים. גם תכנית תחקירי הצרכנות עושות חשבון עם לינוי בר גפן וסיון קלינגבייל תחזור לעונה שנייה, ובקרוב תושק סדרת הדוקו החדשה גיבורים שמתעדת גיבורים ישראלים מיחידות כוחות הצלה, ועונות חדשות של בני ערובה והמסע המופלא עם אהרוני וגידי, שגם היא החזיקה לעיתים את לוח השידורים הדליל של הערוץ. לקראת סוף דצמבר תושק רצועת הלייט-נייט החדשה של ערוץ 10 עם אסף הראל, עשור לאחר שעשה בערוץ לייט-נייט פרובוקטיבי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.