"גדלתי בדרום ת"א שם גם פיתחתי את היכולות הקריאטיביות שלי - כייצר הישרדותי"
במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי יש חיבה לכינוים, ושרון רפאל, האורח השבועי שלנו ב-under 40 מחזיק אף הוא באחד משלו - "תאלס" (על שם הפילוסוף היווני). רפאל שיחגוג 36 בעוד יומיים משמש כמנהל קריאייטיב בבאומן בר ריבנאי ב-4 השנים האחרונות. לפני כן היה 3.5 שנים בשלמור אבנון עמיחי, מתוכן חצי שנה כמנהל צוות קריאיטיב. את תחילת דרכו בענף הוא עשה ב-GPS לתקופה של שנה ובסך הכל הוא מסכם עד היום 9 שנים בפרסום.
רפאל נשוי, עדיין ללא ילדים אבל עם ג'ונו, לברדור שמשמש עבורו כ"סוג של ילד". הוא תרגם את התורה לאנגלית, החזיר את גלעד שליט (כמעט..), מפרגן לאלנבי, מחזיק מקניה ווסט וחושב שכולכם צריכים להיות חכמפגרים.
אם בא לכם לחפש את שרון בפייסבוק: כאן
אם אתם רוצים לראות את העבודות שלו: כאן
ואם אתם רוצים לעקוב אחריו באינסטגרם: כאן
לאתר שגל ממליה הכין מאיורים שלו: כאן
1. עבודה: לא יודע מה הייתי עושה אם לא הייתי מגיע לתחום הזה (סתם, אני יודע, הייתי מתעסק בעיצוב תעשייתי). אין ספק שהוא מוריד לי כמה שנים מהחיים, אבל את השנים שהוא משאיר לי הוא ממלא בכל כך הרבה עניין ותשוקה שאני מוכן לוותר על השנים האבודות.
יש משהו בפרסום טוב שמחייב אותנו להיות ראשונים, ראשונים לאמץ טרנדים (אם לא להכתיב אותם), ראשונים לעשות שימוש חכם בטכנולוגיה וראשונים בלהביא רעיונות פורצי דרך (אין מקום ל-ME TOO בתחום הזה) וכל אלו משאירים אותי מאד ערני, סקרן ומאד מאוד תחרותי (בקטע מעולה) ואני מת על זה. בדיוק בגלל זה באומן בר ריבנאי, ותרגום החזון של המשרד, כל כך מתאימים לאיך שאני שואף לעשות פרסום.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. בית: המקום שלי להיות שלו, ויש המון דברים במקום הזה שמאפשרים לי להשיג את השלווה הזו. השנה התחתנתי עם מורן, שמן הסתם פגשתי בתחום (זה חשוב כי היא סלחנית על שעות מאוחרות וחפירות על עבודה), ויש לה כישרון להרגיע אותי שזה מהותי למישהו חרדתי כמוני, יש את ג'ונו שמוציא אותי לסיבובים בשכונה ואם כל זה לא מרגיע אותי אז אני פשוט יוצא לחצר ומתחיל להעביר צמחים מעציץ לעציץ (זה הפטיש התרפותי שלי בשנתיים האחרונות).
כל הדברים שמרגיעים אותי בתמונה אחת
3. ילדות: גדלתי בשכונה בדרום תל אביב, אני חושב ששם פיתחתי את היכולות הקריאטיביות שלי, יותר כייצר הישרדותי. ילד קטן (פיזית) על סקטבורד שמבלה חצי מהזמן בלתרץ לערסים למה הם לא יכולים לקבל עליו סיבוב. אני עדין מופתע מזה שבכל שנותיי שם לא קיבלתי אפילו פעם אחת מכות. סה"כ יש לי זיכרונות מדהימים מהילדות, גדלתי כבן זקונים עם 3 אחיות וכל המשתמע מכך. מה שמפתיע הוא שהצלחתי בכל זאת להפוך לדבר המסוקס והגברי שאני היום.
4. לא יודעים עליי ש... תרגמתי את התורה מעברית לאנגלית. עכשיו אתם אומרים לעצמכם "מה הוא דפוק? כבר יש תרגום" נכון, יש תרגום, אבל אני תרגמתי אותה בפירוק של מילה ומילה, כדי לאפשר לאנשים שלא ממש דוברים את השפה (העברית) להבין מה בדיוק כל מילה אומרת. בכל אופן... זה היה מתיש וזה לקח לי 3.5 שנים, שהתחילו בכלל בהצעה תמימה של בחור אוסטרלי בזמן הטיול אחרי צבא.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
5. הישג: שהחזרתי את גלעד שליט (סתם... לא באמת... זה לא רק אני, המון אנשים היו מעורבים). ועכשיו ברצינות, אם לשים בצד רגע הצלחות ברורות מאיליהן של פרסים על מהלכים קריאיטיביים וכו', אני משתדל להגדיר המון הישגים קטנים לאורך הדרך... בסוף כשאתה מוכר ללקוח קמפיין שמצד אחד אתה באמת מאמין שיעשה לו טוב ויביא ערך אמיתי לאנשים, אבל מצד שני אתה יודע עמוק בפנים שהוא עונה לגחמות הקריאיטיביות המטופשות שלך ושל הצוות שלך ולבסוף אם הקמפיין באמת מזיז את המחוג אז זה הישג, גם ללקוח, גם לי וגם למשרד.
6. רגע מכונן: אם נחזור שניה לסעיף הקודם ששם זה נאמר כבדיחה, אחד הרגעים הכי מרגשים שחוויתי בתחום הזה היה בערך חודש אחרי השחרור של גלעד מהשבי. ישבנו בחדר ישיבות, 6 חבר'ה מהקריאיטיב, ניהול לקוח ופלנינג ונועם שליט אחד שאומר לנו תודה על כל "העבודה" של השנים האחרונות. אפשר לטעון המון לגבי ההשפעה לטוב ולרע של הקמפיינים שניהלנו במהלך תקופת השבי אבל בסוף זה מתרכז לרגע שבו מי שיושב מולך באמת מאמין שעשית הכל כדי לעזור וזה היה מאד מאד מרגש.
7. רגע מביך: יש לי כישרון אדיר להכניס את עצמי למצבים מביכים. אחד מהם היה סרט החתונה הזה שהכנו לאחד החבר'ה מהקריאיטיב שלצערי הצליח מאד והגיע לפריים טיים. אני אחסוך מכם את הצפייה בכל הסרט, רואים לי כמעט הכל בדקה 1:44.
המלצת אייס: אל תפספסו את הדקה ה-1:44
8. מודל לחיקוי: קניה ווסט (כאח שחור שהצליח). ואם כבר מודל לחיקוי שמגיע מעולם המוזיקה - הנה שיר הקריאוקי האולטימטיבי של שרון רפאל.
9. חלום: יש לי 2 חלומות ואני חושב שאשלב ביניהם.אז מתישהו אני הולך לפתוח חנות סקטבורד שהיא גם משתלה.
10. מתחרים: פחות הייתי רוצה להגדיר את זה כסעיף המתחרים ויותר כמישהו שאני מאד שמח לפרגן לו. שרוליק איינהורן והחבר'ה באלנבי עושים עבודה מרגשת לא רק בגלל כל החדשנות והשכל שבכל קמפיין אלא גם בגלל שברור לי שהם כל כך עושים שם כיף, אין סיבה אחרת שיכולה להסביר את התוצרים.
טיפ לסיום: תהיו מפגרים אבל חכמים. מפגרים חכמים. בקיצור - חכמפגרים.
וממש לסיום: הנה אחד הקמפיינים האחרונים שהצוות של רפאל עשה בבאומן בר ריבנאי
- 15.בומי 29/08/2015 18:07הגב לתגובה זובחור מוכשר, בלי טיפת אגו, בלי פוזה מיותרת והכי חשוב - אחלה גבר שבעולם. נכס קריאייטיבי ענק שלא מוצאים בפחי הזבל של התעשייה הזאת.
- גרומי 30/08/2015 09:42הגב לתגובה זוואלו שאומרים שאין להם אגו, הם מנסיון בעלי האגו הגדול ביותר.
- 14.תמיד ידע לארגן לעצמו יחצ טוב.... (ל"ת)גי פי אס לשעבר 29/08/2015 15:29הגב לתגובה זו
- 13.אתה תותח (ל"ת)יקי 28/08/2015 10:25הגב לתגובה זו
- 12.כן ירבו כמוהו ולא רק בתחום אה וימותו הקנאים (ל"ת)טל 28/08/2015 09:50הגב לתגובה זו
- 11.שמעתי שתאלס מלך! (ל"ת)יו יו 28/08/2015 09:06הגב לתגובה זו
- 10.קול מן העבר 27/08/2015 22:37הגב לתגובה זואיש חכם ומוכשר. בנאדם שתמיד ייקח אחריות על העבודה שלו. מסור. ישר. גבר גבר. חתיך. טיפש. אהוב. קצת ביישן מדי אבל גם את זה הוא עושה עם המון חן. הוא גדול היום והוא עוד יהיה ענק. חיבוקי נישוקי.
- 9.מלך (ל"ת)עובד איתו 27/08/2015 21:06הגב לתגובה זו
- 8.ממ 27/08/2015 20:35הגב לתגובה זוואתה נשוי לנסיכה של התעשייה
- לא נשמע מבוים בכלל (ל"ת)ששש 30/08/2015 10:49הגב לתגובה זו
- 7.גם הוא מחפש עבודה בחוץ? (ל"ת)גינגי 27/08/2015 18:05הגב לתגובה זו
- כנראה (ל"ת)זה הפך למדור דרושים 27/08/2015 19:02הגב לתגובה זו
- 6.souvenir 27/08/2015 18:04הגב לתגובה זוכתבה קצרה מדיי שלא מתארת כהלכה, ולו בפרומיל, את כשרונו של האיש הקצר מדיי הזה. סופר מוכשר, ובעיקר בנאדם מה נקרא מעאנצ', שכה נדיר למצוא במחוזות הביצה הקטנה.
- לא 27/08/2015 19:05הגב לתגובה זומספיק עם האוננות העצמית
- אבשלום 28/08/2015 09:25אוננות היא לא בדכ עצמית?
- 5.המעריצות 27/08/2015 17:37הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=SeIYDgRVS-A
- 4.גם מוכשר וגם מקסים. שיהיו עוד כמוהו (ל"ת)לשעברית בבאומן 27/08/2015 17:14הגב לתגובה זו
- 3.פר אקסלנס 27/08/2015 16:51הגב לתגובה זוועל שרון יש רק ערימה של מילים טובות להגיד! https://www.youtube.com/watch?v=RubBzkZzpUA
- 2.אם התעשייה היתה מלאה באנשים כמו תאלס הפרסום היה התחום הכי מעולה בעולם (ל"ת)עמרי 27/08/2015 16:24הגב לתגובה זו
- 1.מעריצה 27/08/2015 16:22הגב לתגובה זונסיך אמיתי
- חחח-אלס 28/08/2015 06:53הגב לתגובה זודרושים אחים, אחיות ועובדים סוציאליים. מספיק עם השטויות שלא נותנות מאומה לאף אחד!!!!!!!!!!!!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
