"גדלתי בדרום ת"א שם גם פיתחתי את היכולות הקריאטיביות שלי - כייצר הישרדותי"
במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי יש חיבה לכינוים, ושרון רפאל, האורח השבועי שלנו ב-under 40 מחזיק אף הוא באחד משלו - "תאלס" (על שם הפילוסוף היווני). רפאל שיחגוג 36 בעוד יומיים משמש כמנהל קריאייטיב בבאומן בר ריבנאי ב-4 השנים האחרונות. לפני כן היה 3.5 שנים בשלמור אבנון עמיחי, מתוכן חצי שנה כמנהל צוות קריאיטיב. את תחילת דרכו בענף הוא עשה ב-GPS לתקופה של שנה ובסך הכל הוא מסכם עד היום 9 שנים בפרסום.
רפאל נשוי, עדיין ללא ילדים אבל עם ג'ונו, לברדור שמשמש עבורו כ"סוג של ילד". הוא תרגם את התורה לאנגלית, החזיר את גלעד שליט (כמעט..), מפרגן לאלנבי, מחזיק מקניה ווסט וחושב שכולכם צריכים להיות חכמפגרים.
אם בא לכם לחפש את שרון בפייסבוק: כאן
אם אתם רוצים לראות את העבודות שלו: כאן
ואם אתם רוצים לעקוב אחריו באינסטגרם: כאן
לאתר שגל ממליה הכין מאיורים שלו: כאן
1. עבודה: לא יודע מה הייתי עושה אם לא הייתי מגיע לתחום הזה (סתם, אני יודע, הייתי מתעסק בעיצוב תעשייתי). אין ספק שהוא מוריד לי כמה שנים מהחיים, אבל את השנים שהוא משאיר לי הוא ממלא בכל כך הרבה עניין ותשוקה שאני מוכן לוותר על השנים האבודות.
יש משהו בפרסום טוב שמחייב אותנו להיות ראשונים, ראשונים לאמץ טרנדים (אם לא להכתיב אותם), ראשונים לעשות שימוש חכם בטכנולוגיה וראשונים בלהביא רעיונות פורצי דרך (אין מקום ל-ME TOO בתחום הזה) וכל אלו משאירים אותי מאד ערני, סקרן ומאד מאוד תחרותי (בקטע מעולה) ואני מת על זה. בדיוק בגלל זה באומן בר ריבנאי, ותרגום החזון של המשרד, כל כך מתאימים לאיך שאני שואף לעשות פרסום.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. בית: המקום שלי להיות שלו, ויש המון דברים במקום הזה שמאפשרים לי להשיג את השלווה הזו. השנה התחתנתי עם מורן, שמן הסתם פגשתי בתחום (זה חשוב כי היא סלחנית על שעות מאוחרות וחפירות על עבודה), ויש לה כישרון להרגיע אותי שזה מהותי למישהו חרדתי כמוני, יש את ג'ונו שמוציא אותי לסיבובים בשכונה ואם כל זה לא מרגיע אותי אז אני פשוט יוצא לחצר ומתחיל להעביר צמחים מעציץ לעציץ (זה הפטיש התרפותי שלי בשנתיים האחרונות).
כל הדברים שמרגיעים אותי בתמונה אחת
3. ילדות: גדלתי בשכונה בדרום תל אביב, אני חושב ששם פיתחתי את היכולות הקריאטיביות שלי, יותר כייצר הישרדותי. ילד קטן (פיזית) על סקטבורד שמבלה חצי מהזמן בלתרץ לערסים למה הם לא יכולים לקבל עליו סיבוב. אני עדין מופתע מזה שבכל שנותיי שם לא קיבלתי אפילו פעם אחת מכות. סה"כ יש לי זיכרונות מדהימים מהילדות, גדלתי כבן זקונים עם 3 אחיות וכל המשתמע מכך. מה שמפתיע הוא שהצלחתי בכל זאת להפוך לדבר המסוקס והגברי שאני היום.
4. לא יודעים עליי ש... תרגמתי את התורה מעברית לאנגלית. עכשיו אתם אומרים לעצמכם "מה הוא דפוק? כבר יש תרגום" נכון, יש תרגום, אבל אני תרגמתי אותה בפירוק של מילה ומילה, כדי לאפשר לאנשים שלא ממש דוברים את השפה (העברית) להבין מה בדיוק כל מילה אומרת. בכל אופן... זה היה מתיש וזה לקח לי 3.5 שנים, שהתחילו בכלל בהצעה תמימה של בחור אוסטרלי בזמן הטיול אחרי צבא.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
5. הישג: שהחזרתי את גלעד שליט (סתם... לא באמת... זה לא רק אני, המון אנשים היו מעורבים). ועכשיו ברצינות, אם לשים בצד רגע הצלחות ברורות מאיליהן של פרסים על מהלכים קריאיטיביים וכו', אני משתדל להגדיר המון הישגים קטנים לאורך הדרך... בסוף כשאתה מוכר ללקוח קמפיין שמצד אחד אתה באמת מאמין שיעשה לו טוב ויביא ערך אמיתי לאנשים, אבל מצד שני אתה יודע עמוק בפנים שהוא עונה לגחמות הקריאיטיביות המטופשות שלך ושל הצוות שלך ולבסוף אם הקמפיין באמת מזיז את המחוג אז זה הישג, גם ללקוח, גם לי וגם למשרד.
6. רגע מכונן: אם נחזור שניה לסעיף הקודם ששם זה נאמר כבדיחה, אחד הרגעים הכי מרגשים שחוויתי בתחום הזה היה בערך חודש אחרי השחרור של גלעד מהשבי. ישבנו בחדר ישיבות, 6 חבר'ה מהקריאיטיב, ניהול לקוח ופלנינג ונועם שליט אחד שאומר לנו תודה על כל "העבודה" של השנים האחרונות. אפשר לטעון המון לגבי ההשפעה לטוב ולרע של הקמפיינים שניהלנו במהלך תקופת השבי אבל בסוף זה מתרכז לרגע שבו מי שיושב מולך באמת מאמין שעשית הכל כדי לעזור וזה היה מאד מאד מרגש.
7. רגע מביך: יש לי כישרון אדיר להכניס את עצמי למצבים מביכים. אחד מהם היה סרט החתונה הזה שהכנו לאחד החבר'ה מהקריאיטיב שלצערי הצליח מאד והגיע לפריים טיים. אני אחסוך מכם את הצפייה בכל הסרט, רואים לי כמעט הכל בדקה 1:44.
המלצת אייס: אל תפספסו את הדקה ה-1:44
8. מודל לחיקוי: קניה ווסט (כאח שחור שהצליח). ואם כבר מודל לחיקוי שמגיע מעולם המוזיקה - הנה שיר הקריאוקי האולטימטיבי של שרון רפאל.
9. חלום: יש לי 2 חלומות ואני חושב שאשלב ביניהם.אז מתישהו אני הולך לפתוח חנות סקטבורד שהיא גם משתלה.
10. מתחרים: פחות הייתי רוצה להגדיר את זה כסעיף המתחרים ויותר כמישהו שאני מאד שמח לפרגן לו. שרוליק איינהורן והחבר'ה באלנבי עושים עבודה מרגשת לא רק בגלל כל החדשנות והשכל שבכל קמפיין אלא גם בגלל שברור לי שהם כל כך עושים שם כיף, אין סיבה אחרת שיכולה להסביר את התוצרים.
טיפ לסיום: תהיו מפגרים אבל חכמים. מפגרים חכמים. בקיצור - חכמפגרים.
וממש לסיום: הנה אחד הקמפיינים האחרונים שהצוות של רפאל עשה בבאומן בר ריבנאי
- 15.בומי 29/08/2015 18:07הגב לתגובה זובחור מוכשר, בלי טיפת אגו, בלי פוזה מיותרת והכי חשוב - אחלה גבר שבעולם. נכס קריאייטיבי ענק שלא מוצאים בפחי הזבל של התעשייה הזאת.
- גרומי 30/08/2015 09:42הגב לתגובה זוואלו שאומרים שאין להם אגו, הם מנסיון בעלי האגו הגדול ביותר.
- 14.תמיד ידע לארגן לעצמו יחצ טוב.... (ל"ת)גי פי אס לשעבר 29/08/2015 15:29הגב לתגובה זו
- 13.אתה תותח (ל"ת)יקי 28/08/2015 10:25הגב לתגובה זו
- 12.כן ירבו כמוהו ולא רק בתחום אה וימותו הקנאים (ל"ת)טל 28/08/2015 09:50הגב לתגובה זו
- 11.שמעתי שתאלס מלך! (ל"ת)יו יו 28/08/2015 09:06הגב לתגובה זו
- 10.קול מן העבר 27/08/2015 22:37הגב לתגובה זואיש חכם ומוכשר. בנאדם שתמיד ייקח אחריות על העבודה שלו. מסור. ישר. גבר גבר. חתיך. טיפש. אהוב. קצת ביישן מדי אבל גם את זה הוא עושה עם המון חן. הוא גדול היום והוא עוד יהיה ענק. חיבוקי נישוקי.
- 9.מלך (ל"ת)עובד איתו 27/08/2015 21:06הגב לתגובה זו
- 8.ממ 27/08/2015 20:35הגב לתגובה זוואתה נשוי לנסיכה של התעשייה
- לא נשמע מבוים בכלל (ל"ת)ששש 30/08/2015 10:49הגב לתגובה זו
- 7.גם הוא מחפש עבודה בחוץ? (ל"ת)גינגי 27/08/2015 18:05הגב לתגובה זו
- כנראה (ל"ת)זה הפך למדור דרושים 27/08/2015 19:02הגב לתגובה זו
- 6.souvenir 27/08/2015 18:04הגב לתגובה זוכתבה קצרה מדיי שלא מתארת כהלכה, ולו בפרומיל, את כשרונו של האיש הקצר מדיי הזה. סופר מוכשר, ובעיקר בנאדם מה נקרא מעאנצ', שכה נדיר למצוא במחוזות הביצה הקטנה.
- לא 27/08/2015 19:05הגב לתגובה זומספיק עם האוננות העצמית
- אבשלום 28/08/2015 09:25אוננות היא לא בדכ עצמית?
- 5.המעריצות 27/08/2015 17:37הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=SeIYDgRVS-A
- 4.גם מוכשר וגם מקסים. שיהיו עוד כמוהו (ל"ת)לשעברית בבאומן 27/08/2015 17:14הגב לתגובה זו
- 3.פר אקסלנס 27/08/2015 16:51הגב לתגובה זוועל שרון יש רק ערימה של מילים טובות להגיד! https://www.youtube.com/watch?v=RubBzkZzpUA
- 2.אם התעשייה היתה מלאה באנשים כמו תאלס הפרסום היה התחום הכי מעולה בעולם (ל"ת)עמרי 27/08/2015 16:24הגב לתגובה זו
- 1.מעריצה 27/08/2015 16:22הגב לתגובה זונסיך אמיתי
- חחח-אלס 28/08/2015 06:53הגב לתגובה זודרושים אחים, אחיות ועובדים סוציאליים. מספיק עם השטויות שלא נותנות מאומה לאף אחד!!!!!!!!!!!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
