
TGI החרדי יתפרסם בתחילת ספטמבר: במוקד - קול חי נגד קול ברמה, ומלחמות העיתונים
סקר TGI למגזר החרדי, צפוי להתפרסם בתחילת חודש ספטמבר. בשלב זה טרם נקבע תאריך סופי, אולם בחברת קנטאר מדיה מחקרי TGIנמצאת כעת בהליך ניתוח הממצאים. מאגר המידע TGI חרדי הוא יוזמה של איגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. הסקר הקרוב יתייחס לתקופה שבין יולי 2014 ליוני 2015, והוא יושווה לתקופה שבין ינואר 2014 לדצמבר אותה שנה. מאגר TGIמבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בדרך כלל סקר TGI החרדי מתפרסם כחודש לאחר הסקר הכללי, אולם הסקר החרדי לפני חצי שנה, פורסם בעיכוב של חודש, כאשר אז הערכה גרסה כי הדבר קשור לבחירות ולמלחמות בתוך ש"ס, אולם בקנטאר הסבירו כי האיחור נובע ממחסור בכוח אדם בחברה. הפעם נראה כי לא יהיה עיכוב משמעותי בפרסום הנתונים. במוקד הסקר הפעם, כמו בכל הפעמים האחרונות, המאבק בין יתד נאמן לעיתון הפלס. בסקר האחרון החשיפה ליתד עמדה על 20.4%, התחזקות קלה מהסקר שלפני כן. גם החשיפה של הפלס התחזקה באותה עת ועמדה על 11.9%, זמן קצר לאחר מעצרם של 22 פעילי העיתון, בעקבות פרשת ההטרדות, שנכון להיום לא נראה כי היא מתקדמת. השאלה הנשאלת היא האם התערבות רשויות החוק תשפיע על החשיפה לעיתונים. גזרה מעניינת נוספת שזוכה כעת לפוש רציני היא תחנות הרדיו החרדיות. בשנים האחרונות נטלה את ההובלה קול ברמה הצעירה על פני קול חי הוותיקה, ובסקר לפני חצי שנה החשיפה לקול ברמה עמדה על 27.1% מול 24.8% לקול חי.
ואולם, בסקר TGI במגזר הכללי – שבוחן האזנה במגזר הכללי (כולל החרדי בתוכו) נרשמה הפתעה ענקית כאשר תחנת קול חי ביצעה מהפך על פני המתחרים עם חשיפה של 5.6% (מול 4.5% חצי שנה לפני כן) מול 4.5% לקול ברמה (ירידה מ-5.5% בסקר שפורסם בחודש מארס השנה). בשוק התקשורת ממתינים לראות האם המהפך הזה ישוכפל גם בקרב המאזינים החרדים עצמם.