פובליסיס משתלטת על השוק הישראלי: רוכשת 51% מגליקמן נטלר סמסונוב

המגעים שהתקיימו לאורך השנה האחרונה מבשילים לעסקה שבה תרכוש פובליסיס 51% ממניות המשרד. דני נטלר ימכור לרשת הצרפתית את מניותיו בשווי 30% ויתרת המניות תגיע ברכישה מידי השותפים הנוספים. להערכת אייס העסקה היא בשווי של 15 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

קבוצת פובליסיס העולמית מבצעת מהלך רכישה אגרסיבי נוסף בשוק הפרסום העולמי. מספר שנים לאחר שרכשה את באומן בר ריבנאי רוכשת הקבוצה הצרפתית הבינלאומית 51% ממשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. בימים הקרובים צפויה העסקה לעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים שיקבע האם לאשר את המתווה שיחזק את הקבוצה הצרפתית עוד יותר. בימים אלו מחזיקה פובליסיס בישראל את באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון, לאו ברנט בניהולו של גיא קלנר ופובליסיס בניהולו של ארי מלמוד. נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס ישראל הוא יורם באומן.

על פי העסקה פובליסיס העולמית תרכוש את אחזקותיו של דני נטלר במשרד, המחזיק ב-30% ממניות גליקמן נטלר סמסונוב. עם צאתו של נטלר מהתמונה - המשרד נמצא בבעלותם של 5 שותפים: חנן גליקמן, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט שמנהל מחצית מלקוחות המשרד, יגאל שמיר, מנהל הקריאייטיב הראשי ורועי גפן, מנהל הדיגיטל שהיה האחרון להצטרף לפני מספר שנים. יתרת המניות שתביא את פובליסיס להחזקה של 51% תרכש באופן יחסי ושווה משאר השותפים.  

על פי גורמים המקורבים לעסקה, המשא ומתן שהחל בין הצדדים לפניו יותר משנה התעכב בגלל תנאי שהיה מהותי בעיני השותפים בגליקמן נטלר סמסונוב. לפיו, השותפים ביקשו עצמאות מלאה בניהול המשרד ב-5 השנים הקרובות מיום השלמת העסקה ואישורה. מרחב הפעולה שדרשו השותפים מחייב את פובליסיס העולמית שלא להתערב בהחלטות ניהוליות בתקופה זו לרבות הנחיות ו/או הוראות בכל נושא שהוא. 

מטבע הדברים, במשרד הפרסום חוששים מסצנריו שדומה למקרה שלמור אבנון עמיחי - משרד מפואר שהתפרק כמעט בין לילה לאחר שהושלמה עסקת הרכישה שלו על ידי קבוצת WPP. בגליקמן משדרים ללקוחות שהם כאן כדי להישאר ודבר לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב ולפחות ב-5 השנים הבאות. עוד מוסרים מכיוון המשרד כי נטלר עצמו צפוי להישאר במשרד לאחר מכירת מניותיו על תקן שכיר. 

הערכת אייס: עסקה בגובה של כ-15 מיליון שקלים

מתווה העסקה בין הצדדים כולל גם נקודת יציאה מהחוזה לאחר 5 שנים במידה ואחד הצדיים מעוניין בכך, בהסכמה הדדית. במשרד מוסיפים ואומרים עוד כי אותו התנאי שדרש עצמאות ניהולית מלאה היה זה שהכשיל עסקאות עבר של המשרד עם גופים כגון WPP, DDB, HAVAS ו-EURO הבינלאומיות. 

המשמעות המיידית עבור מפת הפרסום הישראלית היא שמעתה והלאה גליקמן שמיר סמסונוב מצטרף לרכש המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל תחת כנפי זניט ובכך מטה את כובד המשקל ומייצר חזית מול יוניברסל. מבחינת יוניברסל - שחקן המדיה החזק בישראל מדובר בהפסד כפול - גליקמן נטלר סמסונוב שסיים את שנת 2014 עם היקף הוצאה לפרסום של 203 מיליון שקלים נהג לרכוש את המדיה ללקוחותיו באמצעות יוניברסל מקבוצת מקאן וכעת יעתיק את המחזור מיוניברסל ויעבור לזניט. עבור זניט מדובר בתוספת שתביא אותה לעמדת כח ופוזיציה חדשה מול גופי המדיה, במה שצפוי לשפר את יכולת המיקוח שלו, ההצעה המסחרית ללקוחותיו וכן את העמלות שישמור לעצמו.

על פי המקובל בענף הפרסום, עסקאות מסוג זה נעשות על פי מפתח של מכפיל רווח שנע בין 7 ל-10 שנים. בהנחה שמחזור הפרסום השנתי של גליקמן נטלר סמסונוב (על פי יפעת) עמד על 2013 מיליון שקל ב-2014 והרווח הנקי שלו בשורה התחתונה עמד על כ-3 מיליון שקל מדובר בעסקה שנעה בין 21 מיליון שקלים ל-30 מיליון שקלים - שווי משרד. עם זאת פובליסיס רוכשת נתח של כ-51% מהמשרד ולכן ההערכה היא כי השותפים קיבלו כ-15 מיליון שקל תמורת המניות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גיא 21/07/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    כמה רעש עושים משרדי הפרסום והנה מתברר שאחד המשרדים הגדולים בישראל לא שווה יותר מ-8-9 מיליון דולר. מתחילת השנה נמכרו 60 סטארטאפים ישראלים ב-6 מיליארד דולר! כל השישים ביחד לא עשו רעש וצלצולים כמו משרד פרסום אחד. כמה פתטי...
  • 3.
    ירון 20/07/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    שומע עליו רק דברים טובים מכל הלקוחות שלהם
  • 2.
    ואכן בשקל וחצי (ל"ת)
    מכפיל 7 מקסימום 20/07/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קנו משרד בצניחה (ל"ת)
    שיהיה בהצלחה 20/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
  • בשקל וחצי... (ל"ת)
    אחד שמכיר היטב 20/07/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.