גיל סמסונוב, חנן גליקמן ויגאל שמיר
צילום: יח"צ

פובליסיס משתלטת על השוק הישראלי: רוכשת 51% מגליקמן נטלר סמסונוב

המגעים שהתקיימו לאורך השנה האחרונה מבשילים לעסקה שבה תרכוש פובליסיס 51% ממניות המשרד. דני נטלר ימכור לרשת הצרפתית את מניותיו בשווי 30% ויתרת המניות תגיע ברכישה מידי השותפים הנוספים. להערכת אייס העסקה היא בשווי של 15 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

קבוצת פובליסיס העולמית מבצעת מהלך רכישה אגרסיבי נוסף בשוק הפרסום העולמי. מספר שנים לאחר שרכשה את באומן בר ריבנאי רוכשת הקבוצה הצרפתית הבינלאומית 51% ממשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. בימים הקרובים צפויה העסקה לעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים שיקבע האם לאשר את המתווה שיחזק את הקבוצה הצרפתית עוד יותר. בימים אלו מחזיקה פובליסיס בישראל את באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון, לאו ברנט בניהולו של גיא קלנר ופובליסיס בניהולו של ארי מלמוד. נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס ישראל הוא יורם באומן.

על פי העסקה פובליסיס העולמית תרכוש את אחזקותיו של דני נטלר במשרד, המחזיק ב-30% ממניות גליקמן נטלר סמסונוב. עם צאתו של נטלר מהתמונה - המשרד נמצא בבעלותם של 5 שותפים: חנן גליקמן, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט שמנהל מחצית מלקוחות המשרד, יגאל שמיר, מנהל הקריאייטיב הראשי ורועי גפן, מנהל הדיגיטל שהיה האחרון להצטרף לפני מספר שנים. יתרת המניות שתביא את פובליסיס להחזקה של 51% תרכש באופן יחסי ושווה משאר השותפים.  

על פי גורמים המקורבים לעסקה, המשא ומתן שהחל בין הצדדים לפניו יותר משנה התעכב בגלל תנאי שהיה מהותי בעיני השותפים בגליקמן נטלר סמסונוב. לפיו, השותפים ביקשו עצמאות מלאה בניהול המשרד ב-5 השנים הקרובות מיום השלמת העסקה ואישורה. מרחב הפעולה שדרשו השותפים מחייב את פובליסיס העולמית שלא להתערב בהחלטות ניהוליות בתקופה זו לרבות הנחיות ו/או הוראות בכל נושא שהוא. 

מטבע הדברים, במשרד הפרסום חוששים מסצנריו שדומה למקרה שלמור אבנון עמיחי - משרד מפואר שהתפרק כמעט בין לילה לאחר שהושלמה עסקת הרכישה שלו על ידי קבוצת WPP. בגליקמן משדרים ללקוחות שהם כאן כדי להישאר ודבר לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב ולפחות ב-5 השנים הבאות. עוד מוסרים מכיוון המשרד כי נטלר עצמו צפוי להישאר במשרד לאחר מכירת מניותיו על תקן שכיר. 

הערכת אייס: עסקה בגובה של כ-15 מיליון שקלים

מתווה העסקה בין הצדדים כולל גם נקודת יציאה מהחוזה לאחר 5 שנים במידה ואחד הצדיים מעוניין בכך, בהסכמה הדדית. במשרד מוסיפים ואומרים עוד כי אותו התנאי שדרש עצמאות ניהולית מלאה היה זה שהכשיל עסקאות עבר של המשרד עם גופים כגון WPP, DDB, HAVAS ו-EURO הבינלאומיות. 

המשמעות המיידית עבור מפת הפרסום הישראלית היא שמעתה והלאה גליקמן שמיר סמסונוב מצטרף לרכש המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל תחת כנפי זניט ובכך מטה את כובד המשקל ומייצר חזית מול יוניברסל. מבחינת יוניברסל - שחקן המדיה החזק בישראל מדובר בהפסד כפול - גליקמן נטלר סמסונוב שסיים את שנת 2014 עם היקף הוצאה לפרסום של 203 מיליון שקלים נהג לרכוש את המדיה ללקוחותיו באמצעות יוניברסל מקבוצת מקאן וכעת יעתיק את המחזור מיוניברסל ויעבור לזניט. עבור זניט מדובר בתוספת שתביא אותה לעמדת כח ופוזיציה חדשה מול גופי המדיה, במה שצפוי לשפר את יכולת המיקוח שלו, ההצעה המסחרית ללקוחותיו וכן את העמלות שישמור לעצמו.

על פי המקובל בענף הפרסום, עסקאות מסוג זה נעשות על פי מפתח של מכפיל רווח שנע בין 7 ל-10 שנים. בהנחה שמחזור הפרסום השנתי של גליקמן נטלר סמסונוב (על פי יפעת) עמד על 2013 מיליון שקל ב-2014 והרווח הנקי שלו בשורה התחתונה עמד על כ-3 מיליון שקל מדובר בעסקה שנעה בין 21 מיליון שקלים ל-30 מיליון שקלים - שווי משרד. עם זאת פובליסיס רוכשת נתח של כ-51% מהמשרד ולכן ההערכה היא כי השותפים קיבלו כ-15 מיליון שקל תמורת המניות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גיא 21/07/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    כמה רעש עושים משרדי הפרסום והנה מתברר שאחד המשרדים הגדולים בישראל לא שווה יותר מ-8-9 מיליון דולר. מתחילת השנה נמכרו 60 סטארטאפים ישראלים ב-6 מיליארד דולר! כל השישים ביחד לא עשו רעש וצלצולים כמו משרד פרסום אחד. כמה פתטי...
  • 3.
    ירון 20/07/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    שומע עליו רק דברים טובים מכל הלקוחות שלהם
  • 2.
    ואכן בשקל וחצי (ל"ת)
    מכפיל 7 מקסימום 20/07/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קנו משרד בצניחה (ל"ת)
    שיהיה בהצלחה 20/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
  • בשקל וחצי... (ל"ת)
    אחד שמכיר היטב 20/07/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.