גיל סמסונוב, חנן גליקמן ויגאל שמיר
צילום: יח"צ

פובליסיס משתלטת על השוק הישראלי: רוכשת 51% מגליקמן נטלר סמסונוב

המגעים שהתקיימו לאורך השנה האחרונה מבשילים לעסקה שבה תרכוש פובליסיס 51% ממניות המשרד. דני נטלר ימכור לרשת הצרפתית את מניותיו בשווי 30% ויתרת המניות תגיע ברכישה מידי השותפים הנוספים. להערכת אייס העסקה היא בשווי של 15 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

קבוצת פובליסיס העולמית מבצעת מהלך רכישה אגרסיבי נוסף בשוק הפרסום העולמי. מספר שנים לאחר שרכשה את באומן בר ריבנאי רוכשת הקבוצה הצרפתית הבינלאומית 51% ממשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. בימים הקרובים צפויה העסקה לעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים שיקבע האם לאשר את המתווה שיחזק את הקבוצה הצרפתית עוד יותר. בימים אלו מחזיקה פובליסיס בישראל את באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון, לאו ברנט בניהולו של גיא קלנר ופובליסיס בניהולו של ארי מלמוד. נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס ישראל הוא יורם באומן.

על פי העסקה פובליסיס העולמית תרכוש את אחזקותיו של דני נטלר במשרד, המחזיק ב-30% ממניות גליקמן נטלר סמסונוב. עם צאתו של נטלר מהתמונה - המשרד נמצא בבעלותם של 5 שותפים: חנן גליקמן, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט שמנהל מחצית מלקוחות המשרד, יגאל שמיר, מנהל הקריאייטיב הראשי ורועי גפן, מנהל הדיגיטל שהיה האחרון להצטרף לפני מספר שנים. יתרת המניות שתביא את פובליסיס להחזקה של 51% תרכש באופן יחסי ושווה משאר השותפים.  

על פי גורמים המקורבים לעסקה, המשא ומתן שהחל בין הצדדים לפניו יותר משנה התעכב בגלל תנאי שהיה מהותי בעיני השותפים בגליקמן נטלר סמסונוב. לפיו, השותפים ביקשו עצמאות מלאה בניהול המשרד ב-5 השנים הקרובות מיום השלמת העסקה ואישורה. מרחב הפעולה שדרשו השותפים מחייב את פובליסיס העולמית שלא להתערב בהחלטות ניהוליות בתקופה זו לרבות הנחיות ו/או הוראות בכל נושא שהוא. 

מטבע הדברים, במשרד הפרסום חוששים מסצנריו שדומה למקרה שלמור אבנון עמיחי - משרד מפואר שהתפרק כמעט בין לילה לאחר שהושלמה עסקת הרכישה שלו על ידי קבוצת WPP. בגליקמן משדרים ללקוחות שהם כאן כדי להישאר ודבר לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב ולפחות ב-5 השנים הבאות. עוד מוסרים מכיוון המשרד כי נטלר עצמו צפוי להישאר במשרד לאחר מכירת מניותיו על תקן שכיר. 

הערכת אייס: עסקה בגובה של כ-15 מיליון שקלים

מתווה העסקה בין הצדדים כולל גם נקודת יציאה מהחוזה לאחר 5 שנים במידה ואחד הצדיים מעוניין בכך, בהסכמה הדדית. במשרד מוסיפים ואומרים עוד כי אותו התנאי שדרש עצמאות ניהולית מלאה היה זה שהכשיל עסקאות עבר של המשרד עם גופים כגון WPP, DDB, HAVAS ו-EURO הבינלאומיות. 

המשמעות המיידית עבור מפת הפרסום הישראלית היא שמעתה והלאה גליקמן שמיר סמסונוב מצטרף לרכש המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל תחת כנפי זניט ובכך מטה את כובד המשקל ומייצר חזית מול יוניברסל. מבחינת יוניברסל - שחקן המדיה החזק בישראל מדובר בהפסד כפול - גליקמן נטלר סמסונוב שסיים את שנת 2014 עם היקף הוצאה לפרסום של 203 מיליון שקלים נהג לרכוש את המדיה ללקוחותיו באמצעות יוניברסל מקבוצת מקאן וכעת יעתיק את המחזור מיוניברסל ויעבור לזניט. עבור זניט מדובר בתוספת שתביא אותה לעמדת כח ופוזיציה חדשה מול גופי המדיה, במה שצפוי לשפר את יכולת המיקוח שלו, ההצעה המסחרית ללקוחותיו וכן את העמלות שישמור לעצמו.

על פי המקובל בענף הפרסום, עסקאות מסוג זה נעשות על פי מפתח של מכפיל רווח שנע בין 7 ל-10 שנים. בהנחה שמחזור הפרסום השנתי של גליקמן נטלר סמסונוב (על פי יפעת) עמד על 2013 מיליון שקל ב-2014 והרווח הנקי שלו בשורה התחתונה עמד על כ-3 מיליון שקל מדובר בעסקה שנעה בין 21 מיליון שקלים ל-30 מיליון שקלים - שווי משרד. עם זאת פובליסיס רוכשת נתח של כ-51% מהמשרד ולכן ההערכה היא כי השותפים קיבלו כ-15 מיליון שקל תמורת המניות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גיא 21/07/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    כמה רעש עושים משרדי הפרסום והנה מתברר שאחד המשרדים הגדולים בישראל לא שווה יותר מ-8-9 מיליון דולר. מתחילת השנה נמכרו 60 סטארטאפים ישראלים ב-6 מיליארד דולר! כל השישים ביחד לא עשו רעש וצלצולים כמו משרד פרסום אחד. כמה פתטי...
  • 3.
    ירון 20/07/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    שומע עליו רק דברים טובים מכל הלקוחות שלהם
  • 2.
    ואכן בשקל וחצי (ל"ת)
    מכפיל 7 מקסימום 20/07/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קנו משרד בצניחה (ל"ת)
    שיהיה בהצלחה 20/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
  • בשקל וחצי... (ל"ת)
    אחד שמכיר היטב 20/07/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.