למי שייך חושף הפדופילים? TOM תובעת את בזק בינ"ל ב-2 מ' ש' בגלל קמפיין עם אביב גפן
בשבוע האחרון עלה הזמר אביב גפן לכותרות, לא שהוא סובל מחוסר חשיפה, אלא שהפעם הסיבה היא קמפיין פרסום לחברת TOM המשווקת אינטרנט בטוח לילדים - אותה הוא מייצג כפרזנטור - שבמסגרתו עזר הזמר לאתר ולתפוס פדופיל ברשת. הבוקר (יום ב') הגישה TOM תביעה כנגד חברת בזק בינלאומי, על סך 2 מיליון שקלים לאחר שלטענתה זו האחרונה עשתה שימוש בשמו של הזמר בליווי הכיתוב "חושף פדופיל" בקמפיין גוגל ברשת.
בסרט "עולם חדש" שנוצר במסגרת הקמפיין של חברת TOM, יצא גפן תחת הזהות הבדויה "סתיו", למסע בנבכי הרשת, מתוך ניסיון להבין מה המשמעות של להיות ילד או ילדה בני 13 בישראל 2015. הסרט זכה לתהודה רבה, סוקר באמצעי התקשורת וייצר לחברת TOM חשיפה רבה בשווי מיליוני שקלים.
ב-TOM טוענים כי "בזק בינלאומי החליטה לעשות שימוש בחשיפה הגבוהה של הקמפיין כדי לנתב את חיפושי הגולשים עבור שירות הסינון שמפרסם גפן - אליה. החברה פרסמה מודעות עם הכיתוב "אביב גפן חושף פדופיל – bezeqint.co.il", ויצרה מצג שווא לפיו אביב גפן הוא הפרזנטור של בזק. לצורך הדוגמא, הדבר דומה למצב שבו חברת משקפי השמש "אירוקה" תיצור פרסומת עם בר רפאלי".
גולשים שחיפשו בגוגל את צירופי המילים "אביב גפן עולם חדש" (שמו של הסרט) או "אביב גפן תופס פדופיל" קיבלו בעמוד הראשון של התוצאות, בשורה הראשונה ובאופן בולט, כתוצאה ממומנת של גוגל את המודעה של בזק בינלאומי.
בכתב התביעה של TOM כלפי בזק בינ"ל נכתב: "בפעולותיכם הנ"ל, הסטתם באופן מכוון צרכנים שביקשו לרכוש את שירותיה של מרשתנו ו/או ביקשו להתעניין בסכנות רשת האינטרנט והדרכים להתגונן מפניהם כפי שתוארו בסרט שמרשתנו השקיעה והשתתפה בהפקתו, והפניתם אותם שלא כדין אל האתר שלכם לשם קידום האינטרסים המסחריים שלכם, תוך שאתם מבקשים ליהנות מהשקעותיה הכספיות ומאמציה הציבוריים של מרשתנו. פעולותיכם המתוארות לעיל מהוות עוולות מסחריות של התערבות לא הוגנת ו/או גניבת עין ו/או תיאור כוזב וכן התעשרות שלא כדין, הטעייה אסורה בניגוד לחוק הגנת הצרכן ושימוש בשמו של אדם לשם עשיית רווח בניגוד לחוק הגנת הפרטיות".
נכון להיום, חיפוש בגוגל של צמדי המילים האלא מוביל אמנם לתוצאה ראשונה של וממומנת של בזק בינלאומי (ולאחריה תוצאה ממומנת של חברת TOM) אך זו מנוסחת אחרת, ללא שימוש בשמו של גפן.
בחברת TOM טוענים כי בזק בינ"ל שינתה את נוסח המודעות לאחר שנודע לה על כוונת TOM לתבוע אותה. יריב פאר, מנכ"ל TOM: "אני שמח על ההד התקשורתי העצום של הקמפיין שמוביל אביב גפן עבור החברה ועל המודעות ההולכת וגוברת בקרב הורים לסכנות ברשת. תחרות היא אלמנט בריא בתחום שלנו ואני גאה על כך שהצבנו רף חדש. עם זאת, לא ייתכן שבזק בינלאומי תנסה להשתמש באופן כה בוטה בנכסים תקשורתיים של חברת TOM ותטעה את הצרכנים המבקשים את השירות המתקדם בתחום, לצורך שמירה על ילדיהם".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
שירותי הפרסום במנועי החיפוש של הגוגל הם אחד מהכלים ששולטים בפרסום הדיגיטלי מסביב לעולם. קידום מסחרי המבוסס על מילות חיפוש פופולריות כגון השם "אביב גפן" לטובת מודעות מתחום המוסיקה, לדוגמה, הוא לא דבר חדש. על פניו נראה כי בחברת TOM מלינים בנוסף לבזק בינלאומי, גם על שיטת הפרסום של גוגל, וכאן מדובר כבר במגרש משחקים אחר שהתוצאה בו ידועה מראש, לטובת גוגל. עם זאת, הטקטיקה של בזק בינ"ל והדרך בה הציגה את תוצאת החיפוש עשויה לעמוד לטובת TOM בבית המשפט.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
