עיתון הפלס
צילום: צילום: אלכסנדר כץ)

הסכסוך הבלתי נגמר בתוך התקשורת החרדית: פעילי 'הפלס' טוענים כי הוטרדו גם כן

פרקליטו של אברהם טריגר, עו"ד אביגדור פלדמן הגיש תלונה לראש מדור תלונות להב 433: "גם אנשי הפלס הוטרדו ואף אויימו ברצח, אך התלונות לא טופלו"
אלכסנדר כץ |

אחרי שעשרות מפעילי עיתון הפלס נעצרו בחשד להטרדת בכירים בחברות מסחריות ואנשי פרסום, בעיתון טוענים כי הם עצמם סובלים מהטרדות. במכתב ששלח עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של מי שנחשב לאחראי להטרדות אברהם טריגר, לראש מדור תביעות ביחידת להב 433, נכתב כי מאז חודש יולי 2014, סובלים מאות אנשים מהטרדות, מפעם לפעם באמצעות הקמת מערכת ממוחשבת שמבצעת התקשרויות וניתוקים ללא הפסקה לכל אורך היום, כאשר חלק מההטרדות בוצעו כלפי עובדי 'הפלס' או מנויים שלו, וחלק נעשו לגורמים אחרים, תוך ניסיון התחזות כאילו מדובר במטרידים השייכים לאנשי 'הפלס'.

 

לאחר מעצרם של יותר מ-20 מפעילי העיתון, הוחלט להעמיד לדין את טריגר ועוד 17 חשודים נוספים, בחשד להפעלת "טרור טלפוני". במכתב ששלח אתמול עו"ד פלדמן, הוא מלין על אכיפה סלקטיבית, כשלדבריו בעוד התלונות נגד אנשי יתד נאמן לא נלקחו ברצינות ולא טופלו, "הרי שבעינינו של מרשי המשטרה והתביעה נקטה יד קשה ובאופן בהול ונמרץ הגישה כתבי אישום, כאשר בעוד החשודים נעצרו ונחקרו במשטרה כבר קיבלו הזמנה מראש להגיע לדיון הקראת כתב אישום בבית משפט".

 

במכתב טוען עו"ד פלדמן כי מאז הקמת 'הפלס' לפני כמעט 3 שנים. אנשי 'יתד נאמן' עשו הכל על מנת "לחסל" את העיתון החדש "באמצעים של איומים, אלימות, הטרדות, סילוק ממוסדות לימוד, פיטורין ממקומות עבודה, העברת רשימות שחורות של מינויי וקוראי הפלס בכדי לעודד התנכלות לאלה, גניבת עיתוני 'הפלס' מתיבות דואר ושכנוע חברות ומשרדי פרסום במשק שלא לפרס שום מודעה בעיתון הפלס - חרם מודעות".

 

מהמכתב עולה כי מאז יולי 2014 סובלים לכאורה מאות מאנשי הפלס מגל של הטרדות באמצעות הקמת מערכת ממוחשבת שמבצעת התקשרויות וניתוקים ללא הפסקה לכל אורך היום והלילה, מדי דקה. "מערך התקשרויות המצלצל ומתנתק ללא הרף, יומם ולילה, בביתו של אדם, ללא כל תכלית ומטרה של ניהול שיחה כלשהי, מיועד אך ורק למטרות הטרדה לשמה", כתב פלדמן, שצירף למכתבו 13 תלונות מפורטות שהוגשו על ידי אוהדי הפלס במהלך יולי 2014 בתחנות משטרה בירושלים, בית שמש, יו"ש ובמרכז, על הטרדה באמצעות מתקן בזק.

 

עו"ד פלדמן הזכיר במכתבו כי בעבר הגיש עורך הפלס הרב נתן זאב גרוסמן תלונה על שיחת טלפון מאיימת שקיבל לביתו שכללה איומים ברצח. בהמשך נסגר התיק ולדברי פלדמן, רק לאחר פניות חוזרות ונשנות נפתח התיק מחדש, ורק לאחר תקופה ארוכה נעצר חשוד באיומים, אולם לא ידוע בשלב זה מה עלה בגורלו של תיק החקירה בנושא.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.