חדש זה השחור החדש: מותג רלוונטי הוא זה שמבין את הצורך של הקהל ב"חדש"
כנסים טכנולוגים המתקיימים פעם או פעמיים בשנה ברחבי העולם, למשל, כמו זה המתקיים ממש עכשיו בברצלונה או בלאס וגאס, נועדו לחשוף את החידושים האחרונים בתעשייה הטכנולוגית. גאדג'טים, סמארטפונים, מחשוב לביש ועוד.
כל שנה באותו הזמן. ההרגל של החידוש. האם לא נוכל להמשיך לשמוע ולדבר בסמארטפון 2 גרסאות קודמות? או אפילו לגלוש באינטרנט? עד כמה הן ישנות? כשנה? המושג ישן (old) מקבל משמעות כמעט עתיקה על גבול הלא רלוונטית. וכל זה למה? כי המושג חדש גם הוא מקבל חיים משלו. חדש, זה הרלוונטי החדש. או כמו שנהוג לאמר, חדש זה השחור החדש. תרבות ה'חדש' נכנסה כה חזק לתרבות של העולם שהיא מוטמעת בנו, בני האדם, אם נרצה או לא. והרי האדם הוא יצור חברתי ועל פי רוב, כולנו רוצים להיות חלק מאותה רקמה אנושית אחת גדולה.
ולראיה, כמה זמן אתם מסוגלים לחכות? לנציג שירות בטלפון, לחבילה עם ספרים מאמזון, לפרק הבא, לעוד לייק, לתגובה בוואטסאפ, לדגם החדש של הסמארטפון שהושק אתמול?
אנחנו הופכים יותר ויותר לחסרי סבלנות, לא יכולים לדחות סיפוקים, מאבדים עניין במהירות - מה שהיה אתמול, היום ישן ולא רלוונטי. קצב החיים המודרני והטכנולוגיה המתפתחת בקצב מואץ הופכים אותנו לבעלי שליטה עצמית נמוכה עד לבעלי ״גבולות אגו רופסים״.
מושג זה מגיע מתאוריית האישיות של פרויד - אדם שאינו מסוגל להשהות את הסיפוק עשוי להיות בעל זהות לא מאוזנת אשר אינה ניתנת לשליטה. נראה כי אם פרויד היה חי היום כולנו היינו מאובחנים ככאלו.
המידע הזמין בכל מקום, ה״צונאמי״ של המסרים שמטביע אותנו כל יום, כל שעה, כל דקה. הרשתות החברתיות שחושפות אותנו לכמות לא הגיונית של ״שיאים״ בחיי חברנו הוירטואלים, הרצון להיות יותר, לעשות יותר, להשיג יותר. כל אלה הופכים אותנו למכורים לחדש.
אנשים צריכים חדש. מקום עבודה חדש: כל שנתיים בממוצע. בן זוג חדש: כ-50% גירושין.
סמראטפון חדש: 63% מהישראלים שידרגו בשנתיים האחרונות. ממשלות חדשות: 33 ממשלות בישראל ב-66 שנה. רכב חדש: כל 3 שנים בממוצע. בגדים חדשים, טעמים חדשים, יעדים חדשים. ריגושים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
כאשר הצורך הבסיסי שלנו בוודאות, בביטחון, בצרכים הבסיסיים שלנו כבני אדם מסופקים, אנחנו מחפשים את מניעי הגדילה שמספקים לנו את התוכן שבשבילו כדאי לחיות. הצורך באומנות, ביופי, ביצירתיות, בחומר ורוח חדשים. לצורך בסיסי יש גבולות, אדם רעב שאכל לא ימשיך לאכול, אדם שחווה חוויה מרגשת ירצה עוד.
למותגים בימינו יש הזדמנות להשביע את הרעב הנפשי שלנו, דרך חוויות חדשות, תוכן ועניין חדשים כל יום. מותגים רלוונטים הם אלו היודעים בכל רגע להבין את צורך קהלם ב'חדש'. מאידך, החשש משינוי, מאיבוד נכסים, מכך שלא יזהו אותנו - גורם להרבה מותגים לדרוך במקום, להפוך לחסרי רלוונטיות ועניין ולהישאר מאחור.
מותגים שלא משכילים להיות חדשים כל הזמן, לא שורדים. להיות חדש לא בהכרח אומר להיות אחר ולמחוק כל שריד של זהות עבר, הכוונה לשמר מרכיבים חיוניים בזהות המותג ודרכם להתחדש. לספר את הסיפור הייחודי שלנו בדרכים חדשות. בשפות עדכניות ורלוונטיות לקהלים שלנו.
אם הגעתם עד לכאן - אתם ללא ספק בעלי שליטה עצמית גבוהה וסבלנות.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל חברת המיתוג The brand house - FIRMA
- 2.inspiring article - loved it (ל"ת)dave 10/03/2015 11:57הגב לתגובה זו
- 1.פשוט תענוג לקרוא מאמר שהוא לא טכני ומעשיר (ל"ת)איזה כיף לקרוא 10/03/2015 10:54הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
