
חדש זה השחור החדש: מותג רלוונטי הוא זה שמבין את הצורך של הקהל ב"חדש"
כנסים טכנולוגים המתקיימים פעם או פעמיים בשנה ברחבי העולם, למשל, כמו זה המתקיים ממש עכשיו בברצלונה או בלאס וגאס, נועדו לחשוף את החידושים האחרונים בתעשייה הטכנולוגית. גאדג'טים, סמארטפונים, מחשוב לביש ועוד.
כל שנה באותו הזמן. ההרגל של החידוש. האם לא נוכל להמשיך לשמוע ולדבר בסמארטפון 2 גרסאות קודמות? או אפילו לגלוש באינטרנט? עד כמה הן ישנות? כשנה? המושג ישן (old) מקבל משמעות כמעט עתיקה על גבול הלא רלוונטית. וכל זה למה? כי המושג חדש גם הוא מקבל חיים משלו. חדש, זה הרלוונטי החדש. או כמו שנהוג לאמר, חדש זה השחור החדש. תרבות ה'חדש' נכנסה כה חזק לתרבות של העולם שהיא מוטמעת בנו, בני האדם, אם נרצה או לא. והרי האדם הוא יצור חברתי ועל פי רוב, כולנו רוצים להיות חלק מאותה רקמה אנושית אחת גדולה.
ולראיה, כמה זמן אתם מסוגלים לחכות? לנציג שירות בטלפון, לחבילה עם ספרים מאמזון, לפרק הבא, לעוד לייק, לתגובה בוואטסאפ, לדגם החדש של הסמארטפון שהושק אתמול?
אנחנו הופכים יותר ויותר לחסרי סבלנות, לא יכולים לדחות סיפוקים, מאבדים עניין במהירות - מה שהיה אתמול, היום ישן ולא רלוונטי. קצב החיים המודרני והטכנולוגיה המתפתחת בקצב מואץ הופכים אותנו לבעלי שליטה עצמית נמוכה עד לבעלי ״גבולות אגו רופסים״.
מושג זה מגיע מתאוריית האישיות של פרויד - אדם שאינו מסוגל להשהות את הסיפוק עשוי להיות בעל זהות לא מאוזנת אשר אינה ניתנת לשליטה. נראה כי אם פרויד היה חי היום כולנו היינו מאובחנים ככאלו.
המידע הזמין בכל מקום, ה״צונאמי״ של המסרים שמטביע אותנו כל יום, כל שעה, כל דקה. הרשתות החברתיות שחושפות אותנו לכמות לא הגיונית של ״שיאים״ בחיי חברנו הוירטואלים, הרצון להיות יותר, לעשות יותר, להשיג יותר. כל אלה הופכים אותנו למכורים לחדש.
אנשים צריכים חדש. מקום עבודה חדש: כל שנתיים בממוצע. בן זוג חדש: כ-50% גירושין.
סמראטפון חדש: 63% מהישראלים שידרגו בשנתיים האחרונות. ממשלות חדשות: 33 ממשלות בישראל ב-66 שנה. רכב חדש: כל 3 שנים בממוצע. בגדים חדשים, טעמים חדשים, יעדים חדשים. ריגושים.
כאשר הצורך הבסיסי שלנו בוודאות, בביטחון, בצרכים הבסיסיים שלנו כבני אדם מסופקים, אנחנו מחפשים את מניעי הגדילה שמספקים לנו את התוכן שבשבילו כדאי לחיות. הצורך באומנות, ביופי, ביצירתיות, בחומר ורוח חדשים. לצורך בסיסי יש גבולות, אדם רעב שאכל לא ימשיך לאכול, אדם שחווה חוויה מרגשת ירצה עוד.
למותגים בימינו יש הזדמנות להשביע את הרעב הנפשי שלנו, דרך חוויות חדשות, תוכן ועניין חדשים כל יום. מותגים רלוונטים הם אלו היודעים בכל רגע להבין את צורך קהלם ב'חדש'. מאידך, החשש משינוי, מאיבוד נכסים, מכך שלא יזהו אותנו - גורם להרבה מותגים לדרוך במקום, להפוך לחסרי רלוונטיות ועניין ולהישאר מאחור.
מותגים שלא משכילים להיות חדשים כל הזמן, לא שורדים. להיות חדש לא בהכרח אומר להיות אחר ולמחוק כל שריד של זהות עבר, הכוונה לשמר מרכיבים חיוניים בזהות המותג ודרכם להתחדש. לספר את הסיפור הייחודי שלנו בדרכים חדשות. בשפות עדכניות ורלוונטיות לקהלים שלנו.
אם הגעתם עד לכאן - אתם ללא ספק בעלי שליטה עצמית גבוהה וסבלנות.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל חברת המיתוג The brand house - FIRMA
- 2.inspiring article - loved it (ל"ת)dave 10/03/2015 11:57הגב לתגובה זו
- 1.פשוט תענוג לקרוא מאמר שהוא לא טכני ומעשיר (ל"ת)איזה כיף לקרוא 10/03/2015 10:54הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.