חדש זה השחור החדש: מותג רלוונטי הוא זה שמבין את הצורך של הקהל ב"חדש"
כנסים טכנולוגים המתקיימים פעם או פעמיים בשנה ברחבי העולם, למשל, כמו זה המתקיים ממש עכשיו בברצלונה או בלאס וגאס, נועדו לחשוף את החידושים האחרונים בתעשייה הטכנולוגית. גאדג'טים, סמארטפונים, מחשוב לביש ועוד.
כל שנה באותו הזמן. ההרגל של החידוש. האם לא נוכל להמשיך לשמוע ולדבר בסמארטפון 2 גרסאות קודמות? או אפילו לגלוש באינטרנט? עד כמה הן ישנות? כשנה? המושג ישן (old) מקבל משמעות כמעט עתיקה על גבול הלא רלוונטית. וכל זה למה? כי המושג חדש גם הוא מקבל חיים משלו. חדש, זה הרלוונטי החדש. או כמו שנהוג לאמר, חדש זה השחור החדש. תרבות ה'חדש' נכנסה כה חזק לתרבות של העולם שהיא מוטמעת בנו, בני האדם, אם נרצה או לא. והרי האדם הוא יצור חברתי ועל פי רוב, כולנו רוצים להיות חלק מאותה רקמה אנושית אחת גדולה.
ולראיה, כמה זמן אתם מסוגלים לחכות? לנציג שירות בטלפון, לחבילה עם ספרים מאמזון, לפרק הבא, לעוד לייק, לתגובה בוואטסאפ, לדגם החדש של הסמארטפון שהושק אתמול?
אנחנו הופכים יותר ויותר לחסרי סבלנות, לא יכולים לדחות סיפוקים, מאבדים עניין במהירות - מה שהיה אתמול, היום ישן ולא רלוונטי. קצב החיים המודרני והטכנולוגיה המתפתחת בקצב מואץ הופכים אותנו לבעלי שליטה עצמית נמוכה עד לבעלי ״גבולות אגו רופסים״.
מושג זה מגיע מתאוריית האישיות של פרויד - אדם שאינו מסוגל להשהות את הסיפוק עשוי להיות בעל זהות לא מאוזנת אשר אינה ניתנת לשליטה. נראה כי אם פרויד היה חי היום כולנו היינו מאובחנים ככאלו.
המידע הזמין בכל מקום, ה״צונאמי״ של המסרים שמטביע אותנו כל יום, כל שעה, כל דקה. הרשתות החברתיות שחושפות אותנו לכמות לא הגיונית של ״שיאים״ בחיי חברנו הוירטואלים, הרצון להיות יותר, לעשות יותר, להשיג יותר. כל אלה הופכים אותנו למכורים לחדש.
אנשים צריכים חדש. מקום עבודה חדש: כל שנתיים בממוצע. בן זוג חדש: כ-50% גירושין.
סמראטפון חדש: 63% מהישראלים שידרגו בשנתיים האחרונות. ממשלות חדשות: 33 ממשלות בישראל ב-66 שנה. רכב חדש: כל 3 שנים בממוצע. בגדים חדשים, טעמים חדשים, יעדים חדשים. ריגושים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כאשר הצורך הבסיסי שלנו בוודאות, בביטחון, בצרכים הבסיסיים שלנו כבני אדם מסופקים, אנחנו מחפשים את מניעי הגדילה שמספקים לנו את התוכן שבשבילו כדאי לחיות. הצורך באומנות, ביופי, ביצירתיות, בחומר ורוח חדשים. לצורך בסיסי יש גבולות, אדם רעב שאכל לא ימשיך לאכול, אדם שחווה חוויה מרגשת ירצה עוד.
למותגים בימינו יש הזדמנות להשביע את הרעב הנפשי שלנו, דרך חוויות חדשות, תוכן ועניין חדשים כל יום. מותגים רלוונטים הם אלו היודעים בכל רגע להבין את צורך קהלם ב'חדש'. מאידך, החשש משינוי, מאיבוד נכסים, מכך שלא יזהו אותנו - גורם להרבה מותגים לדרוך במקום, להפוך לחסרי רלוונטיות ועניין ולהישאר מאחור.
מותגים שלא משכילים להיות חדשים כל הזמן, לא שורדים. להיות חדש לא בהכרח אומר להיות אחר ולמחוק כל שריד של זהות עבר, הכוונה לשמר מרכיבים חיוניים בזהות המותג ודרכם להתחדש. לספר את הסיפור הייחודי שלנו בדרכים חדשות. בשפות עדכניות ורלוונטיות לקהלים שלנו.
אם הגעתם עד לכאן - אתם ללא ספק בעלי שליטה עצמית גבוהה וסבלנות.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל חברת המיתוג The brand house - FIRMA
- 2.inspiring article - loved it (ל"ת)dave 10/03/2015 11:57הגב לתגובה זו
- 1.פשוט תענוג לקרוא מאמר שהוא לא טכני ומעשיר (ל"ת)איזה כיף לקרוא 10/03/2015 10:54הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
