דניאל אציל
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 4 שנים בפרפל: השותף והמנכ"ל דניאל אציל פורש מסוכנות הדיגיטל

בשנים האחרונות שימש אציל, ממייסדי פרפל, כמנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב. מניותיו נמכרו לשאר השותפים; אורי מנדי ישמש כמנכ"ל החברה
משה בנימין | (14)

לאחר 4 שנים בפרפל אינטראקטיב: המנכ"ל המשותף ומנהל הקריאייטיב דניאל אציל עוזב את תפקידו בפרפל - כך נודע לאייס.

אציל (31) הוא אחד ממיסדי סוכנות הדיגיטל פרפל שהוקמה ב-2010 לצד השותפים אורי מנדי ויואב מאור. בשנים האחרונות שימש אציל כמנכ"ל משותף בפרפל והוביל את פעילות הקריאייטיב של המשרד עם מותגים כמו Lancôme, PayPal ,Ebay, יש עתיד, Panasonic, בצלאל, Swatch ,Hoodies יעקבי, אנגלו-סכסון, כצט ועוד.

עוד נודע לאייס כי אציל מכר את אחזקותיו בחברה לשותפים בפרפל - מאור ומנדי - ועתה ייצא לדרך חדשה בתחום הסטרטאפים והטכנולוגיה. לדבריו, "היתה לי תקופה מדהימה בפרפל עם השותפים והצוות האיכותי שליווה אותנו בשנים האחרונות והפך למשפחה. אני רוצה להגיד להם תודה ענקית ולאחל בהצלחה בהמשך. זו הייתה חוויה להקים משרד פרסום עם עובדים לקוחות ובריפים ולעבוד עם מותגים ואנשים שאני אוהב ומעריך. הרמנו יחד קמפיינים גדולים ובולטים בדיגיטל ופיתחנו טכנולוגיה משלנו שתומכת בכל התהליך. בשבילי זו הייתה מקפצה אדירה שלימדה אותי המון ונתנה לי כלים להמשך. אין לי ספק שגם החברים בפרפל ימשיכו לגדול ולהצליח".

אורי מנדי שעד עתה שימש כמנכ"ל משותף יכהן עתה כמנכ"ל החברה: "אנחנו רוצים להודות לדניאל על חלקו המשמעותי בפעילות החברה בשנים האחרונות, עשינו דברים יפים וחדשניים בארץ ובחו"ל והלכנו דרך לא קצרה ביחד. פנינו כעת לעתיד, כחלק מהשינוי אור כצנלסון סמנכ"ל הטכנולוגיה הגדיל את אחזקותיו בחברה - דבר שמתאים לחזון הטכנולוגי של החברה, יחד עם ההצטרפות של הלקוחות החדשים, והמשך הפיתוחים של המערכות שלנו, אנחנו מצפים להמשיך בתהליך הגדילה המשמעותי של השנים האחרונות".

כאמור, אור כצנלסון שמונה לשותף במאי 2014 הגדיל את מניותיו בחברה עם פרישתו של אציל. מבנה הבעלות על החברה הצעירה מרכז את רוב המניות בידיהם של מאור ומנדי והיתרה בידי כצנלסון. בחברה מציינים כי "למרות העזיבה ממשיכה פרפל אינטראקטיב לגדול וגייסה לאחרונה את תקציב הדיגיטל של מטבחי זיו, ותקציב הסושיאל של "טיפטיפות" מבית "כצט" שמצטרפים לשאר לקוחות החברה".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ספק ממורמר (לשעבר) 15/02/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    משיכה של תשלום לספקים אחרי שמרמרו את חייהם יום ולילה. רושם את זה מנסיון וגם שמועות מספקים אחרים שעברו איתם את אותו תהליך. אין פלא שהוא עוזב, החברה כנראה בבעיות והם סוף סוף הבינו שהם כבר לא במכללת שקר כלשהיא, אלא שצריך לשלם כסף לבנק ואף אמא של אף אחד כבר לא יכול לממן אותם.
  • ספק מרוצה 15/02/2015 21:49
    הגב לתגובה זו
    עובד איתם שנים, הכי הגונים שיש...
  • ספק לשעבר 16/02/2015 23:30
    נשמע שאתה פשוט איש מגעיל וצר עין. אם תזדהה בשמך האמיתי, מבטיח להזדהות. אני כבר לא עובד עם החברים שם מאחר והתחלתי לעבוד כשכיר, אבל כשעבדתי מולם הם היו מהלקוחות הטובים ביותר שהיו לי.
  • 11.
    אהוד 14/02/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    בחור מוכשר שגם מבין בתחום ולא סתם מחרטט. מעניין לאן הוא עובר
  • 10.
    יואב מאור די לכתוב טוקבקים (ל"ת)
    נו באמת 14/02/2015 00:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הפתעת (ל"ת)
    גילי 13/02/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אסף 13/02/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    תותח בתחומו! היה לי העונג לעבוד מולו. שיהיה בהצלחה!
  • 7.
    שיהיה בהצלחה 13/02/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    למה אנשים ממורמרים כותבים שטויות? בחור בן 30 הרים חברה מצליחה ואחרי 4 שנים מתקדם הלאה. נראה לי מהלך טבעי של איש מוכשר!
  • 6.
    בטוחה שתצליח לאן שלא תלך בהצלחה מותק (ל"ת)
    דידי 13/02/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובדת לשעבר 13/02/2015 01:22
    הגב לתגובה זו
    הוא היה כמו חרא שדבוק לנעל ומסריח כל היום. לא יכלתי לסבול דקה שלו שם, עשה בעיקר רעש שהוא עובד ולא באמת נתן שום ערך חוץ מלחץ במשרד... אם לפרפל יש כל סיכוי להצליח בהמשך - הם עשו את המהלך הנכון. מסכן הפרויקט הבא שהוא ינהל.
  • 4.
    בהצלחה (ל"ת)
    אביב 12/02/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    למכיר אותו 12/02/2015 22:14
    הגב לתגובה זו
    אני לא מכיר אני דניאל אישית, אבל יכול להגיד לך שבגלל אנשים כמוך התעשייה שלנו נראית ככה! ועצם העובדה שהקים חברה שמפרנסת עובדים ועושה עבודה טובה, במצב השוק של היום זה כבר ראוי להערכה! בכל מקרה בהצלחה לדניאל ולפרפל. מאחד שלא מכיר, אבל מפרגן
  • 2.
    מכיר אותו 12/02/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    תכלס הרים חברה מאפס, אבל לא התרומם יותר מדי. עם קמפיינים מועתקים מחו"ל אחד לאחד (בישיבות קריאייטיב יושבים מול אתרים מחו"ל ומציעים את אותם הרעיונות ללקוח), שום קמפיין או לקוח פורץ דרך או מהלך שיצר באזזז ועם ניהול כושל של 3 חברים שאולי מבינים קצת בשיווק או פייסבוק אבל לא מבינים כלום ביחסי אנוש/ ניהול/ אסטרטגיה וניתוח נתונים, שחושבים שבגיל 20 אפשר להקים חברה וחיים בסרט שהיא גם מצליחה... בכל מקרה שיהיה בהצלחה, גם לדניאל- לא חסרים קולגות בתחום שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת ושהם גאוני הדור, וגם לאורי ויואב, שמעתי שיש מכרז עכשיו על תקציב הדיגיטל (50 אש"ח בשנה) של אחוזת ראשונים
  • 1.
    לקוח לשעבר 12/02/2015 17:50
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.